Opvolger gezocht voor de multiplex Easystar

Ja die heeft de Minimag, daarom is het juist een aantrekkelijk toestel.

p.s. kan iemand Hoellein bellen om te vragen wat de verzendkosten zijn naar Nederland ? ik kan duits lezen en beetje schrijven maar spreken kom ik niet verder dan ein cola.

Minimag kost daar : 64.00 euro

Ze hebben namelijk geen emailservice.

als je even doorzoekt op de site spreken ze ook engels en hebben een e-mail adres : mailto:mail@hoellein.com

Wenn Sie uns eine e-mail-Bestellung senden möchten, so schreiben Sie bitte "BESTELLUNG" in die Betreff- Zeile. Diese e-mails werden zuerst bearbeitet

Maar toch krijg ik het gevoel alsof je met deze Minimag alleen kan vliegen als de wind niet te stevig is, toch?

Aangezien hij een kleiner vleugel oppervlak heeft dan de Easystar en ook nog is een stukje minder gewicht heeft.

Dus mijn vraag blijft, als opvolger de Minimag of de "normale" Magister?

Beide kunnen, wind is nooit een probleem.

Wat is wind?
wind is een verplaatsing van lucht.
wat doet een vliegtuig ten opzichte van de lucht?
Juist.

Ik vlieg met de EZ en als opvolger heb ik de thunder tiger easy trainer staan. Hij is al vliegklaar maar ik wil eerst mijn bevret voor de EZ hebben voor dat ik ermee ga vliegen. Ik weet zelfs al wat het volgende vliegtuig wordt! Namelijk de calmato sports. Misschien verander ik nog van gedachte maar wie weet is het wel een jet:wink:

gr,

niels

p.s. dat van die jet was niet serieus!

TWIN-STAR geen twin-star2 maar de gewone versie vliegt zaaalig heb er al heel lang plezier van en vandaag ermee afgelvlogen bij ons op de club zijn er meerdere met een easystar maar voor een beginner is dit teveel vladderen twinstar is ideaal voor beginner en voor gevorderden is er nog veel lol mee te beleven
groeten Bart :wink:

Waarom zouden ze een Twinstar II maken?
Om de fouten uit de 1ste versie te halen en hem te verbeteren neem ik aan :)

Noah zei:
Waarom zouden ze een Twinstar II maken?
Om de fouten uit de 1ste versie te halen en hem te verbeteren neem ik aan :)

fouten ???? de tijd gaat gewoon verder met lipo,s e,d.
het zijn goede verbeteringen bij de twinstarr 2
deelbare vleugel nu van elapor en geen houten lijmstukken meer.
ik kan nu vliegen met 1 pakket 7,4 volt 2200mah lipo.
dat lukt je niet bij de eerste ,ik moet toen de neus al uithollen voor 1 pakket 7,2volt 2000mah nicad.
ze vliegen allebij prima maar vergeet niet als het wat waait er wat gewicht in te gooien .
bijvoorbeeld een 8 cellen 3300 pakket als je dat nog hebt liggen .
groeten wiebe.
bij dat laatste bedoel ik de 2 die weegt met lipo nu 1050 gram
de oude woog zo,n 400gram meer met nicad,s .

Een Twinstar moet gevlogen worden, een Easystar vliegt vanzelf ... dat vond IK toch na met beide te hebben gevlogen ... Kan me best voorstellen dat de Twinstar niet voor iedereen het ideale beginnerstoestel is ... net als de Easystar ook niet ideaal is voor beginnende vliegeniers met veel inzicht, feeling en talent ...

Volledig akkoord met Guy5927 ! Het is zelfs zo dat eens met de twinstar gevlogen men in het begin de easystar met moeite meeneemt naar het vliegplein. Zeg wel in het begin want de easystar is en blijft een leuk toestel om te vliegen zeker op een zwoele windstille zomeravond. 8)

nike-o zei:
Volledig akkoord met Guy5927 ! Het is zelfs zo dat eens met de twinstar gevlogen men in het begin de easystar met moeite meeneemt naar het vliegplein. Zeg wel in het begin want de easystar is en blijft een leuk toestel om te vliegen zeker op een zwoele windstille zomeravond. 8)
volledig mee eens; na m'n shockflyer vond ik de mindere bewegelijkheid van de EZ helemaal niet zo fijn meer - al dat geworstel als er een beetje wind stond!
ik heb al besloten de EZ voornamelijk te houden als vakantiekistje...

inderdaad lekker betrouwbaar voor de rustige zomeravond!

Back