opvolger twinstar gezocht

hallo modelvliegers, ik vlieg nu met een twinstar2 en ben naar op zoek naar een opvolger die weer iets meer kan, hebben jullie tips.
ik zou het liefst gebruikmaken van mijn huidige regelaar en accu pakket (8cellen 3600ma) om de kosten niet al te ver te laten oplopen.
zijn er nog vliegers die ervaring hebben met de multiplex skycat.
alvast bedankt voor de tips. mvrgr kees reede

het probleem is dat deze accu's te zwaar zijn voor veel electrovliegtuigen. forumlid maurtits maar een kist van balsa, staat wel in het electrovliegtuigenforum.

Multiplex funjet of een zagi...

Hoeveel weegt die accu, en hoe is het samengesteld? Stick van 2 breed en 4 lang?

Ik heb zelf een Zagi en dat ding vliegt super, ondersteboven overkomen op 5 cm van de grond is geen probleem :-)
Hij is ook zeer crashbestending.
In de club vliegt ook iemand met een Magister en eigenlijk vliegt het maar heel saai..

mijn accu stick is 2 naast elkaar en 4 lang ,ik heb geen idee wat die weegt.
over een gazi, ze zullen ongetwijfeld zeer goed vliegen maar het is niet mijn idee van een vliegtuig.
en wat kan een magister eigenlijk meer dan een twinstar2.
eigenlijk vind ik de keuze beperkt maar dat zal wel aan mij liggen ,ikzelf zie wel wat in de skycat van multiplex maar ik weet het nog niet'
gr kees

Als ik nog een Magister kan vinden,want ze zijn zeer schaars geworden ARF.

@Pietvelaers

Er komt een BL set in te zitten op 3 cellen 4000 mAh.Dat ding zou zo verticaal moeten gaan.Dus saai kan je het echt niet meer gaan noemen.

@ Kees Reede

Nou, hij kan bijv. als lift gebruilt worden om kleinere vliegers op hooghte te brengen.Of ook voor sleeptochten voor zwevers.Hij is er namelijk op voorzien.

In die Magister zit ook wel een grote BL motor hoor ;-)
Vliegt gewoon goed, maar niet echt geschikt om mee te rollen enzo..

Kees Reede zei:
en wat kan een magister eigenlijk meer dan een twinstar2.
eigenlijk vind ik de keuze beperkt maar dat zal wel aan mij liggen ,ikzelf zie wel wat in de skycat van multiplex maar ik weet het nog niet'
gr kees

De skycat ken ik zo niet, maar een magister kan ongeveer hetzelfde als een twinstar2.
De keuse is idd beperkt.
Maar welke kant wil je op gaan? Zweven, schaal, sport?

Als je ook bij houtbouw gaat kijken wordt de keuze alweer flink groter. Mischien eens bij RBC gaan kijken.

de bedoeling is om te proberen om figuren te gaan vliegen ,maar ik heb geen ruimte om te bouwen dus het moet eigenlijk een vliegtuig zijn dat zo snel mogelijk de lucht in kan.
gr kees

Een jongen bij ons op de club heeft een "Typhoon 3D". Merk weet ik zo niet. Leuk toestelletje, maar vliegt wel op 1500 a 1800 mah 3S lipo. Nog geen meter span.
Was een compleet toestel wat ie in Dortmund had gekocht. Kan veel figuren. Erg grappig voor zo'n klein toestelletje..

Anders zul je richting de Multiplex Acromaster uitkomen.

tja een mpx sonic liner zou deze accu ook nog wel dragen
en alle andere electronica ook, maar das niet wat je zoekt

Back