opvolger

Ik vlieg nu met een easystar en wil overstappen naar een gfk
welke nu.
ik wil in iedergeval electro versie.
leuke modelen vindt ik:
Discus Elektro Power
ventus
last down 3xl v3
SIRIUS ARF-E
DG1000 Electric
is hoe grooter hoe beter of moeilijker moet dit met remkleppen.
Hoe vliegt f3k geen thermiek mogelijkheden in de buurt.

hey,
ik ben van plan me een scania (tamiya) te kopen
C:\Users\laptop\Pictures\SCANIA\vt_4672_02[1].jpg

De meeste modellen die je noemt zijn schaalzwevers en zijn van diverse fabrikanten leverbaar. Als je ervaringen ermee wil horen, moet je zeggen van welke fabrikant... of een linkje geven.
is hoe grooter hoe beter of moeilijker moet dit met remkleppen.
Tja, die grote zwevers hebben ook doorgaans veel betere glijhoeken (en hogere vliegsnelheid) en dan zijn remkleppen wel fijn om 'm aan de grond te krijgen. (Tenzij je een heeeel groot veld tot je beschikking hebt...)
geen thermiek mogelijkheden in de buurt.
??? woon je in een moeras soms? :p

Groter is niet moeilijker om te vliegen (juist niet zelfs) maar wel moeilijker om te starten en te landen. En aangezien dat de momenten zijn dat je schade oploopt betekent groter ook een grotere kans op schade. Zeker als je met schaalmodellen vliegt die relatief zwaar en snel zijn.
Remkleppen zijn erg prettig. ik heb een 2,5m zwever zonder kleppen en die is, zeker als er weinig wind is, heel erg moeilijk op een vooraf bepaald punt te landen. En alweer, zeker bij snellere modellen is dat een nog groter probleem omdat je in korte tijd een grote afstand aflegt.

Mijn advies zou zijn iets tussen je Easystar en de genoemde schaalzwevers te nemen zodat je de fijne kneepjes van het zweven door kunt krijgen.

citaat:
De meeste modellen die je noemt zijn schaalzwevers en zijn van diverse fabrikanten leverbaar. Als je ervaringen ermee wil horen, moet je zeggen van welke fabrikant... of een linkje geven.

de goedkoopste en beste weet zelf niet waar
daarom vraag ik om advies.
ik kom op deze form deze verkoopadressen tegen:
http://www.modellhobby-shop.de/e-vendo.php?shop=k_staufenb&SessionId=&a=catalog

Modellbau Lindinger Onlineshop

dus ik denk dat ik daar bij bestel ,
tenzij ik iets beters geadviseerd krijg
groetjes Bert

Al de ASW15 van Robbe (via Conrad) overwogen?
Erg leuke schaalkist in EEP, 2 meter, voor de prijs van een EZ* Vliegt prima
Zie ook het draadje op dit forum
Sluit ook aan op het advies van Arjan PH AJH
Over die Ventus is op dit forum al meer geschreven dus daar kun je naar opzoek.
Verder worden op dit forum ook nieuwe zwevers gewoon weggegeven(maar die wilde niet vliegen)

Succes
Willem

Laatst bewerkt:
Hoe vliegt f3k geen thermiek mogelijkheden in de buurt.
f3k, ongeveer de leukste klasse van nederland :)
vliegt er leuk en als er geen thermiek is moet je gewoon wat vaker gooien. vliegt erg leuk en als er thermiek is valt er ook zeer goed lange tijden mee te behalen. je kan ook makkelijk meedoen aan wedstrijden die zijn verspreid over heen nederland. kijk voor f3k andes een sin het hlg/dlg subforum of op Start

Back