Ik bezit al een tijdje een tiger moth van hollein heb er 2 maal mee gevlogen , echter hij is hopeloos underpowered , en is vliegen meer met je billen knijpen dan ontspannen toeren.
Er zit nu een speed 400 6V vertraagd 1,85:1 (=110 gr) met prop 8X4
8 kan 1050mah (= 186 gr max 15amp)
totaal gewicht toestel 770 gr.
Het makkelijkste en mijn voorkeur is een betere (borstelloze?) motor met zelfde as diameter en ophang gaten voor de vertraging , hierdoor kom ik niet in de problemen met zwaartepunt en hoef ik niets te verbouwen.
Iemand een voorstel?
Tweede mogelijkheid is om geheel naar borstelloze uitvoering te gaan, alleen ben ik bang niet uit te komen met het zwaartepunt de 8kan cellen zitten nu al tegen de motorschot , en dan zou ik de eventuele lipo’s (1500mah 110gr) voor het schot moeten bevestigen waar geen ruimte voor is.
Voorstel voor borstelloze uitvoering?
Nu we toch aan het opvoeren zijn wat is een goede alternatief borstelloze (binnenloper) motor voor mijn delta 400 ? die nu een speed 400 6v met 8 kan 1050 heeft . wil wel de zelfde cellen gebruiken.
Alvast bedankt voor de adviezen , Lex
Er zit nu een speed 400 6V vertraagd 1,85:1 (=110 gr) met prop 8X4
8 kan 1050mah (= 186 gr max 15amp)
totaal gewicht toestel 770 gr.
Het makkelijkste en mijn voorkeur is een betere (borstelloze?) motor met zelfde as diameter en ophang gaten voor de vertraging , hierdoor kom ik niet in de problemen met zwaartepunt en hoef ik niets te verbouwen.
Iemand een voorstel?
Tweede mogelijkheid is om geheel naar borstelloze uitvoering te gaan, alleen ben ik bang niet uit te komen met het zwaartepunt de 8kan cellen zitten nu al tegen de motorschot , en dan zou ik de eventuele lipo’s (1500mah 110gr) voor het schot moeten bevestigen waar geen ruimte voor is.
Voorstel voor borstelloze uitvoering?
Nu we toch aan het opvoeren zijn wat is een goede alternatief borstelloze (binnenloper) motor voor mijn delta 400 ? die nu een speed 400 6v met 8 kan 1050 heeft . wil wel de zelfde cellen gebruiken.
Alvast bedankt voor de adviezen , Lex