Opwarm tijd DJI FC-40

Ik heb een DJI aangeschaft maar de gele leds die de opwarming aangeven blijven maar knipperen.
Hoe lang kan dit duren.

Kan ook foutmelding zijn, bv dat je gps gekalibreerd moet worden..
MAAR: Wat zegt je Manual van deze led knipper code ? Sommigen lijken best op elkaar,zeker als je hem net nieuw hebt, is een vergissing gauw gemaakt.
...
Anders even aan de pc koppelen, en als het een foutmelding is, krijg je die ook te zien, of iig een opmerking erover...

Laatst bewerkt:
Het is allemaal nieuw dus zal eens in de software duiken.
Er werd mij op gewezen geen nieuwe software te installeren waarom weet ik niet.
Kalibreren is wel gelukt.
Ga mij er verder in verdiepen en zal mijn bevindingen melden.

Kijk hier maar eens, daar staat veel over de led codes en meldingen...;)

Phantom-LED Indicator Description - DJI Wiki

Jouw melding geeft aan dat hij het signaal van de zender niet ontvangt als ik het goed lees....

Phantom-en12.png

Dat led diagram heb ik ook bekeken.
Maar hoe moet ik die FC40 met de PC verbinden.
Ik heb alleen de lipo in de qcopter verbonden en de USB kabe!l in de PC maar kreeg geen verbinding.
Moet de zender hier ook voor aan?
Dat lees ik niet in de beschrijving.

Zeker props eraf, fout heb ik ook eens gemaakt. Dan de drivers eerst installeren, dan pc opnieyw opstarten, zender aan en lipo aansluiten op fc40 dan usb in pc en dan pas in mini usb aansluiting fc40 steken dan gaat het ledje groen branden en hoor je op je pc de verbindings toon. Zou zeker ook advanced calibratie doen. Dan alles los en compas dansje doen buiten en niet in de buurt van magnetische velden en je trlefoon uit je zak thuis laten dan moet alles werken. Gps fix is afhankelijk van waar je staat tussen gebouwen en bomen slechte fix ook even naar de K index kijken (zonneactiviteit) is de laatste dagen hoog. Ook slechte fix.

Succes

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vond een youtube filmpje waarin heel simpel de start procedure werd doorlopen.
ik had de calibratie niet juist gedaan.
Q-copter werkt momenteel perfect.
Binnenkort met de software aan de gang.
Moet de heli module tussen de oren verwisselen.
Hartelijk dank voor alle hulp maar soms is een simpele uitleg gemakkelijker om te starten.

kapotte USB verlengkabel

Ik had problemen om mijn DJI FC40 te linken met de PC .
Via google had ik al wat over defecte USB verleng kabels gelezen dus voor toekomstige kopers voor dit model hierbij de tip om alleen het korte grijze kabeltje te gebruiken om te verbinden met de pc.
Zo lukte het mij uiteindelijk ook.
Ik heb de leverancier om vervanging gevraagd.

Back