opzoek naar info over de Kx171 G2 van Range video

Dag beste mede fpvers,

Is er iemand die misschien weet of deze camera Veel rf storing geeft?
Ik kan het me namelijk vaag herinneren dat ik dit ooit ergens op rcgoups heb gelezen. en ik kan het cameraatje niet meer vinden bij Range video.

Ik vlieg op dit moment met een (behoorlijk versleten) swift 2, bevRc 5.8ghz zendersetje, Sander style filter, cp/skw antenna's, HK Eosd en een 540tvl sony ccd camera van securitycamera2000 ( wat erg goed werkt!!!!)

Ik vraag dit namelijk, omdat ik de eerste keer dat ik het fpv gear op de swif2 zette gebruikte ik deze camera Kx171 G2 van RV toen der tijd had ik zo'n 50m bereik... Ik ben toen uitgaan zoeken waar het allemaal aan kon liggen.
uiteindelijk kwam ik er achter dat ik de kanalen van het 5.8ghz zender setje niet goed gezet had.

Nu heb ik een nieuwe swift 2 in huis gehaald om een nieuwe verbeterde versie te bouwen, en wil eigenlijk graag de kx 171 g2 gebruiken (kleiner, beter beeld enz.)

Ik wacht in spanning af voor een antwoord!

M.v.g

Fer

Dag beste mede fpvers,

Is er iemand die misschien weet of deze camera Veel rf storing geeft?
Ik kan het me namelijk vaag herinneren dat ik dit ooit ergens op rcgoups heb gelezen. en ik kan het cameraatje niet meer vinden bij Range video.

Ik vlieg op dit moment met een (behoorlijk versleten) swift 2, bevRc 5.8ghz zendersetje, Sander style filter, cp/skw antenna's, HK Eosd en een 540tvl sony ccd camera van securitycamera2000 ( wat erg goed werkt!!!!)

Ik vraag dit namelijk, omdat ik de eerste keer dat ik het fpv gear op de swif2 zette gebruikte ik deze camera Kx171 G2 van RV toen der tijd had ik zo'n 50m bereik... Ik ben toen uitgaan zoeken waar het allemaal aan kon liggen.
uiteindelijk kwam ik er achter dat ik de kanalen van het 5.8ghz zender setje niet goed gezet had.

Nu heb ik een nieuwe swift 2 in huis gehaald om een nieuwe verbeterde versie te bouwen, en wil eigenlijk graag de kx 171 g2 gebruiken (kleiner, beter beeld enz.)

Ik wacht in spanning af voor een antwoord!

M.v.g

Fer

Kort antwoord: ja, genereert veel RF, je kan beter de 540vtl camera blijven gebruiken.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

Er is trouwens wel een mod. Met het solderen van een SMD condensator zou de RF storing een heel stuk vermindert kunnen worden.Zou vooral effect hebben op GPS-ontvangst. Is op RC-Groups een topic over.

Hm, zat nog eens te zoeken maar dat ging over o.a. de KX777, hoewel er meerdere benamingen voor dezelfde camera zijn:

KPC-VSN500 mod - RC Groups

12Volt.....KPC-VSN500.......... AKA.........KX777 or SN777

12Volt.....KPC-VSN700...........AKA.........KX555 or SN555

5Volt.......KPC-VSN505..........AKA..........KX550
This seems to be a 5Volt version of the KPC-VSN500

Back