Opzoek naar informatie over de Carson Comanche

• Topicstarter Topicstarter nezscar
  • Startdatum Startdatum
N

nezscar

Guest
Hallo allemaal!

Ik ben opzoek naar informatie over de Carson Comanche. Ik zit er aan te denken om er eentje aan te schaffen. De informatie die te vinden is op internet is schaars en in de forum's van oa. RC-JUNKIES kom ik ook niet zo heel veel tegen.
Ik wil weten over deze auto goed is of dat ik beter iets anders kan kopen, bijv. een FG Monstertruck.
Misschien dat iemand me kan helpen aan een filmpje van de Carson Comanche.

Alle informatie is welkom!

Alvast bedankt....

Hoewel er weinig echt grote verschillen zijn wordt doorgaans het meeste gekozen voor de monstertruck van FG. Dit kan echter niet verbergen dat de MT Commanche een uitstekende truck is.

Het standaard motorblok is 27cc en heeft hiermee al heel wat vermogen

De Commanche heeft ook per wiel enkele vering en dat geeft een betere wegligging t.o.v. de dubbele vering/wiel van de MT van FG.

Bron: www.fg-monsterbeetle.com

Ikzelf ben zeer tevreden met de MT, maar ik heb nog nooit een Comanche zien rijden, maar het lijkt me ook een leuke truck! Het is gewoon je eigen keuze welke je wilt nemen! of de Fg of de Carson :D

Heb zelf sindskort ook de Carson Mt. Ben zeer tevreden over deze auto en was ook aan het twijfelen welke het zou moeten worden. Toch voor deze gekozen. Succes met je keuze!!!!

marder en een carson attack zijn bijna allemaal uitwisselbaar dus...

het rijgedrag van een standaard FG monstertruck (met 8 dempers) is dus erbarmelijk slecht, stuiterd enorm, kantelt makkelijk...
de commanche is zachter geveerd, en ligt daardoor ook beter op de baan, maar de commanche is nog steeds een zeldzame verschijning volgens mij...
nu ik zou persoonlijk voor de carson gaan... er rijden volgens mij al véél te veel FG MT's rond

Hoe zijn de servo's van deze MT? Heb je de RTR versie gekocht? Klopt het dat hier een ACOMS FM zender bij zit. Is dit een goede zender (betrouwbaarheid en mogelijkheden).
Hoe rijdt de MT verder? Problemen mee gehad of gelijk goed? Ben erg benieuwd!

En nog een vraag!

Hoe zit het eigenlijk met de stroomvoorziening voor de ontvanger? Is dit een batterijbakje of zit hier een accu? Zit er ook een failsafe bij, of moet je deze nog zelf aanschaffen?

Vergelelen met een FG monstertruck veert de comanche vooral erg goed, erg soepel. die dubbele veren op een FG MT vind ikzelf echt geen verbetering, auto wordt er heel erg stug van.

Er zit ook gewoon een ontvanger accu pakketje in van 5 cellen net zoals een marder e.d.

Wat voor zender dat erbij zit zou ik zo niet weten, wel staat er dat het een 40 MHZ met stturwiel zender is dus denk wel een fm.

En volgens deze site zelfs ook een failsave

http://www.rc-car-online.de/htstarteng.htm

Voor de gas/rem heb ik een andere servo erin gezet die ik nog had liggen. De stuur servo doet het gewoon goed tot nu toe. Hij is dus helemaal compleet dus met: faile save, 5 accu cellen, fm zender/ontvanger (ik gebruik mijn zender die ik al had) die er best wel mooi uit ziet. Dus benzine erin en rijden maar! Maar let op: ga voordat je gaat rijden even alle schroeven na. Bij mij ging de uit laat los en de motor. Dus als je aan het rijden bent en je hoort in eens een raar geluid direct stoppen en kijken wat er aan de hand is voordat je iets kapot rijd. Ik ben trouwens afgelopen zaterdag naar de meeting in Houten geweest en moet zeggen dat ik de Carson soepeler vindt rijden. Daarin tegen vindt ik de Fg er toch wel mooi uit zien. Als je de Carson neemt dan is deze bij Conrad 699,- Euro. ( plus iets van 6,- euro verzend kosten)

Succes!!

Ok bedankt.
Het blijft moeilijk.......
Ik heb nog even de tijd om erover na te denken. Ik wil eerst me GS Storm verkopen namelijk, voordat ik overstap.

De servo's die erbij zitten zijn dat BigScale sevo's en met welke trekkracht?
En hoeveel Mah is het accupack dat erbij geleverd wordt?

Ik weet het, een hoop vragen, maar ik wil namelijk goed op de hoogte zijn. Ik weet dat de Comanche ook te koop is zonder zender en servo's (heeft dan een rode kap), echter heb ik deze alleen nog maar in Duitsland gezien en niet in Nederland.

--------------------------------------------------------------------------------
De trekkracht van de servo's weet ik niet en de accu is 1800mha. Maar dezelfde truck heb ik zien staan voor 899,- en 875,- euro in nederland. Een kale auto kost in Nederland iets van 700,- euro. Er schijnt wel een nieuwere versie te zijn die andere servo's hebben. Dan nog is die bij conrad goedkoper en als de servo's die erin zitten kapot gaan kan je altijd nog betere servo's kopen.

Ben afgelopen zaterdag in modelbouw 2006 in Dortmund geweest, en daar stond Conrad ook met een tent. En wat denk je wat de Comance daar koste?...........600,- Euro!! :evil: :sniper:

Back