opzoek naar video van de rol met de concorde

Beste mensen,

nadat zoeken niets op leverde stel ik hier maar deze vraag:

Weet iemand het filmpje te vinden van de concorde die in de eerste vlucht een rol maakt? Dit verhaal heb ik zondag gehoord, het zou op internet te vinden moeten zijn maar ik heb nog niets gevonden.

Denk dat het wel een intressant filmpje zal zijn! :D

gr,

niels

Daar heb ik nog nooit van gehoord. Wel is mij bekend dat een Boeing 707 tijdens een proefvlucht dit kunstje heeft uitgehaald en daar zijn wel opnamen van. Dit is echter geen film, maar zijn foto's.

Groetjes Hans.

:wink: Even teruggraven in het geheugen, ik weet dat captain Brian Walpole ooit met ene cpt Jaques Franqui (ovb ditte) een 'chandelle' (een niet-axiale rol) heeft gemaakt met de Concorde.

Of er foto's van zijn gemaakt, laat staan filmmateriaal van is, is onwaarschijnlijk.

Die ene beroemde foto van die 707 is overigens gemaakt door de flight engineer die toevallig z'n camera bij 'm had. Ik heb zo'n Philips GoGear een 2 megapixel-camera om m'n nek hangen voor als er nog iets leuks gebeurd in een schaars moment tijdens een vlucht... :D

Foutje is snel gemaakt. Men bedoelt ongetwijfeld de B-1b Lancer roll. Ik kan alleen nergens meer de link vinden.

Nee, dat is niet degene die ik bedoel. Er moet er nog één zijn, bewolkte dag op een airshow, waar de B-1 op lage hoogte een volledige 360° rol draait. Je hoort iemand in het publiek uitroepen: "oh my god, he did a roll!!!!". Onvindbaar.

Concorde die door geluidsbarriëre gaat:

(Let op, van buitenaf gefilmd, dus niet in de Concorde, want dan hoor je niet of je de geluidsbarriëre doorprikt)

[/media]

8) Enjoy het is op de Atlantic gefilmd, boven land mocht de Concorde alleen subsonisch vliegen, vanwege de enorme drukgolf/kanl sneuvelt wel eens een trommelvliesje hier en daar, en duur Chinees porcelein niet te vergeten... :D

Laatst bewerkt door een moderator:
Er is ook af andere mafkees die een roll maakte met een 707, was tijdens de eerste testvlucht van het toestel.
Is al is een documantaire geweest op dicovery over boeing waarbij ze filmmateriaal hadden van de bewuste roll.
De piloot deed dit toen om te laten zien hoeveel vertrouwen hij in het toestel had en van wat voor degelijk materiaal
boeing zijn toestellen maakte. Is echt een super mooi gezicht om die 707 een roll te zien maken. Ik weet dat je op
de site van discovery niet gauw een filmpje zal vinden maar misschien dat iemand daar is kan proberen los te peuteren,
of misschien dat er iemand is die het met een dvd recorder opgenomen heeft en het zo op zn pc kan zetten.

Blijft leuk ! Hij moest het toestel demonstreren en indruk maken, manoeuvres maken indruk, zo dacht hij dus besloot hij een G-roll te maken, dat geeft immers geen zware druk op het toestel.
Hij werd op het matje geroepen bij zijn baas, en die zij : Jij weet dat, wij weten dat, maar doe dat nooit meer !

Marcelair zei:
boven land mocht de Concorde alleen subsonisch vliegen, vanwege de enorme drukgolf/kanl sneuvelt wel eens een trommelvliesje hier en daar, en duur Chinees porcelein niet te vergeten... :D

Toen ik nog jong was :wink: knalde onze Belgische luchtmacht (met Starfighters en Mirages III ) meer dan eens dagelijks door die geluidsmuren. En de ramen van de ouderlijke woning gingen telkens tekeer als heidenen... Dat er hier en daar ramen aan dingelen gevlogen werden werd bij landsverdediging als normaal (manouverschade :!: ) beschoud. Ze kregen regelmatig facturen aangeboden van burger-ramen. En die werden steevast vergoed.

Ik weet alleen niet waarom ze gestopt zijn met supersonisch te vliegen boven onze lage landen... :roll:

Ik denk omdat de fakturen van de glastuinbouw wat aan de hoge kant waren :wink:

Vroeger gingen we vaak op vakantie naar Duitsland, daar was het dagelijks Kaboemmm !

Misschien ook wel omdat de mensen tegenwoordig te snel over iets zeuren. En ze dus al snel klachten krijgen
van een stel 'zeurpieten' die gehoorbeschadiging zouden hebben ervan. Dit doen ze niet omdat ze dat ook echt
ervan hebben opgelopen(op sommige gevallen daargelaten) maar omdat ze gewoon willen zeuren en er een
slaatje uit willen slaan. Net zoals mensen die bij schiphol gaan wonen en na 2 maanden naar schiphol een brief
sturen omdat ze last hebben van de vliegtuigen en of het vliegverkeer niet wat minder kan en als het niet gebeurt
ze een schadevergoeding willen. En het word nog betaald ook, het is van den zotte.

Back