Orientation lock > yaw op tweede afstandsbediening

Goedemiddag!
Ik zie zelf niet in waarom dit een slecht idee is maar ik wil t graag zeker weten:
Ik vlieg met een DJI F550 met Naza.
Onder de F550 hangt een twee assige tarot gimbal,
De tilt van de tarot heb ik gekoppeld aan mijn DX6i
De rest van de drone wordt bestuurd met mijn DX8
Als ik op orientation lock vlieg, is het dan een slecht idee om de yaw van m'n drone ook aan de DX6 te koppelen?

Dan kan dus de oriëntatie van de camera volledig door een tweede persoon bestuurd worden.

Graag jullie advies

aangezien de tarot niet door de naza bestuurd word, waarom breid je deze niet uit met een servo voor de pan? dan kan je de pan los bedienen;)

persoonlijk zou ik de yaw nooit weggeven als piloot, tenzij je via een leraar leerling systeem dit handmatig direct kunt terugkrijgen. het is niet voor niets dat (bijna) alle professionals met 2 man setups 3 assige gimbals gebruiken;)

Dat lijkt mij een stuk ingewikkelder..
En wat is dan eigenlijk het praktisch nut van de yaw? behalve bij fpv vluchten dan..

Sorry, maar 'het praktisch nut van de yaw' is een essentieel onderdeel van het het vliegen! Iemand die alleen in course lock vliegt is in mijn ogen uiterst onverantwoord bezig. Het is niets meer dan een tijdelijk gps-tooltje om enigszins te leren vliegen VOORDAT het onderdeel yaw ter sprake komt. Of wanneer, bij beginnende vliegers, de oriëntatie kwijt raakt. Maar daarna zal naar mijn mening de yaw functie toch ECHT geleerd moeten woerden. VOORAL wanneer je met twee zenders aan de gang gaat.

En zelfs dan spreek je over professionele multicopters met 3-assige gimbals waar er 1 persoon zich 100% met het vliegen bezig houdt en de ander met het filmen / fotografie.

Dit verhaal klinkt alsof je je te snel met dergelijke praktijken bezig houdt, zonder de juiste spullen en ervaring. Ik zie in deze context te veel crashes / ongelukken om me heen en maak me ernstig zorgen over juist dit soort vraagstukken.

Je kan me een ouwe zeikerd noemen, maar heb alleen het beste met je voor ..

Laatst bewerkt:
Idd

Dit is een heel slecht idee!!!! Als je gps fix wegvalt dan heb je een gigantisch probleem!!

Nee het gaat mij erom dat als er iets gebeurt je niets kan doen.
Je camera man heeft de yaw en jij bent je oriejentatie kwijt.
Als dan je failsave niet werkt ben de volledige controle kwijt.

IOC is een hulpmiddel!!!!
Nooit op vetrouwen!!!

Maar buiten dat is het een verschrikkelijk slecht en gevaarlijk idee!!!

Back