Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Truckpuller en lagers was ik zoizo van plan.Hallo,
wat misschien wel verstandig is om de motor gelijk te vervangen door een type met een lager toerental als de originele.
Dit zorgt voor een rustigere loop en een nauwkeuriger stuurgedrag.:wink:
Je kan hierbij denken aan: Poison Truck, LRP type II of III of de bekende TM72 van Servonaut.
Gr,
Raymond.
Wat is daar de meerwaarde van tov een servonaut geluid en verlichting systeem?en een mfu is ook een leuke optie
Truckpuller en lagers was ik zoizo van plan.
Wat is daar de meerwaarde van tov een servonaut geluid en verlichting systeem?
dit beschouw ik allemaal als zaken van de grote der portomonai.Truckpuller en lagers was ik zoizo van plan.
Ik was van plan om de servonaut m20+ met de smx te kopen. Ben wel beginnend bouwer, maar deze werd mij geadviseerd. Ook omdat je het geluid van een V8 hebt. Technisch achtergrond heb ik een beetje van de autotechniek. Aansluiten van extra verlichting is toch gewoon mogelijk? Dit zal toch wel te maken hebben met weerstanden of niet?een multifunctionele control unit heeft als voordeel dat deze een rij-regelaar, geluidsmodule en verlichtingsunit bevat.
Zeg maar 3 in 1 oplossing.:wink:
Je zou kunnen stellen dat je dan in 1 keer klaar ben met deze drie functies te meer omdat de verlichting er ook bij inbegrepen zit, echter heeft dit systeem wel z'n beperkingen.
Het geluid is volgens een vast patroon (Amerikaanse trucks) en is achteraf niet in te stellen. Dit is bijvoorbeeld bij de SMX van Servonaut wel mogelijk (Mercedes Actros-V6, Scania-V8 en MAN-6 in lijn sound).
De unit is tevens voor een leek niet makkelijk om uit te breiden met extra verlichting hier is enige elektronica kennis voor noodzakelijk.
Als 2e voordeel zou je kunnen stellen dat deze totaal oplossing goedkoper is als losse delen. (Robbe, Servonaut, Gewu en Beier).
Gr,
Raymond.
-\8/-
Ik was van plan om de servonaut m20+ met de smx te kopen. Ben wel beginnend bouwer, maar deze werd mij geadviseerd. Ook omdat je het geluid van een V8 hebt. Technisch achtergrond heb ik een beetje van de autotechniek. Aansluiten van extra verlichting is toch gewoon mogelijk? Dit zal toch wel te maken hebben met weerstanden of niet?
klopt, bij de M20+ kan je naar hartelust lichten bijplaatsen achteraf
het enige waar je voor moet opletten is de maximale stroom die je mag trekken uit de uitgang van de M20+ (weet de waarde niet vanbuiten maar dacht dat het rond de 70mA was, misschien iemand die dit kan bevestigen/ontkrachtigen)
of je weerstanden nodig hebt of niet hangt eig een beetje af van welk soort verlichting je gebruikt, bij led's is die zeker nodig, bij gloeilampen normaal niet
maar moest je nu niet handig zijn met led's en weerstanden kan je nog altijd led's kopen waarop al een weerstand zit en een draad aanhangt, dan is het enkel kwestie van de draad aan sluiten op de juiste uitgang van de M20+