Ornicopter, een TU-Delft project

Discussie in 'Ornithopters' gestart door Jorrit, 25 jul 2005.

  1. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
    Een clublid wees me op dit bijzondere fenomeen, die het gelezen had in een wetenschappelijk tijdschrift. Als variant op de Ornithopter: de Ornicopter. Een heli die zijn rotorbladen op en neerwaardse bewegingen maakt en daarmee een extra koppel genereert waardoor de heckrotor overbodig wordt. Althans, dat begrijp ik uit het hele verhaal.

    Voor meer informatie over dit project, zie de website van TU-Delft

    [​IMG]
     
  2. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
    Volgens mij ben je echt blut als je daar een QuickUK upgrade kop voor gaat kopen...
     
  3. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    verplaatst naar ornithcopters
     
  4. Daar zijn ze al een tijdje mee bezig. Ik heb er een half jaar geleden al een stuk over gelezen. Dat neemt niet weg dat het een heel interresant concept is.

    bij een crash heb je echter nog meer schade door de onglofelijk ingewikkelde en nauwkeurige kop die je nodig hebt (zie plaatje hierboven)
     
  5. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

  6. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    dat is een simpele test opstelling maar laat wel precies zien hoe het werkt. Ik vraag me alleen af hoe het rendement is ;) Krijg je zo niet een enorme hoeveelheid trilling verticaal?
     
  7. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Ik heb ooit eens contact gehad met die meneer Theo van Holten, ze zochten toen een rc-heli vlieger die hun prototype zou kunnen gaan testen voor hun.

    Het systeem wat hun gebruyiken is idd heel ingewikkeld, en of het werkt voor het doel wat hun hebben, betwijfel ik. Als je alleen al die complexiteit van die kop bekijkt en dan ook nog eens al dat extra gewicht.
     
  8. michiel b

    michiel b

    Lid geworden:
    26 aug 2003
    Berichten:
    3.065
    Locatie:
    Eindhoven, Noord-Brabant
    interesant is het zeker.
    maar als de bladen draaien, is er toch altijd een terugwerkende kracht? (actie is reactie)
    ik kan uit het verhaal niet opmaken, hoe dit gaat.

    Wordt de pitch ook veranderd tijdens zo'n 'flap'.?
     

Deel Deze Pagina