Ornith en servo instellingen FF8

Vale Ouwe

Vriend van modelbouwforum.nl
Forum veteraan
Hoi,

Wie kan er helpen?
Ik ben een beginner dus reken het me niet te zwaar aan.

Ik heb een Ornith heli en FF8 zender (beide van Robbe).
De Ornith is van het type3 swashplate (dus 120gr).
Geen probleem voor de FF8?
Voor mij toch wel!!

Bij de Ornith zitten aileron&pitch links-& rechts-ACHTER en de elevator middenVOOR.
De FF8 kent deze instelling alleen andersom.
Dus aileron/pitch L&R-voor // elevator achter.

De collective-pitch werkt wel goed om (dus alle 3 de servos tegelijk),
daarom denk ik dat ik er niet ben met servo reverse?

Stom he? maar wel alvast bedankt.

Gr. Erwin

je zender op andere modus zetten, of gewoon de stekkers vd servos in de andere kanalen gebruiken, nadeel hiervan is dat je menus niet meer kloppen daarna.
ik ken zo de FF8 niet maar het lijkt me erg sterk dat je dat niet in kan stellen ergens.
de ornith is niet de enigste met zon servo layout dat weet ik zeker

Ik ken de FF8 niet, maar op de 9Z en de FC 28 van Futaba kun je in het swash menu de functies inverteren (in dit geval de elevator), dit lost je probleem op. Ik neem aan dat de FF8 dit ook heeft. Servo reversen lost dit niet op.

Ook kun je bij een 9Z of een FC 28 in het functie menu de richting van een functie omdraaien, dat lost het ook op. Ik weet niet of de FF8 een menu heeft om de functies aan sticks toe te kennen en of daar de richting van de functies kan worden gekozen.

Heeft de FF8 een AFR menu (Adjustable Function Rate). daar kun je het ook mee oplossen door de functie te inverteren.

Hoi,

Gerard,
Een andere modus kan wel, maar dan ga je wel wat meemaken denk ik.

John,

Dat is het dus.
Via de Swash-AFR functie kun je dus inderdaad per functie inverteren.
Standaard staat een functie op +50 en dat moet dan dus -50 worden.
Dat staat dus niet zo in de handleiding he!
Die is echt zo geschreven dat een normaal mens daar niet aan uit komt.

Bedankt jongens en tot de volgende keer.

Groetjes,
Erwin

Hoi, ik heb een FF8, hiermee kun je kiezen uit 4 stick modes.

Wanneer je tijdens het aanzetten van de zender de knoppen Basic en Advance ingedrukt houdt kun je keizen welke mode je wilt hebben.

weet zo niet welke mode welke instelling is, echter dit is gemakkelijk te proberen.

Ik heb hem op mode 4 staan en vlieg links gas en rolroeren en rechts up/down en ruder

aanrader is dit boek http://home.flash.net/~dynamic3/8u.html
, het is geschreven door de man die ook de originele handleiding van Futaba heeft gemaakt echter hier wordt alles duidelijke en uitgebreider beschreven, heb het zelf ook.

m.vr.gr.

Daan
Daan

Back