ornithopter .....welke aan te schaffen?

Discussie in 'Ornithopters' gestart door Dylan sys150, 12 jan 2013.

  1. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Hallo allen.
    Mag ik iets vragen?
    Ik heb de laatste dagen de nodige Topics hier gelezen over ornithopters.
    Er is best wel veel keuze en ik vraag me af met welk model ornithopter ik nou het beste zou kunnen beginnen?
    Ik heb al veel vliegervaring met RC elektro vliegtuigen en elektro CP helikopters.
    Dus het vliegen zal me hoogstwaarschijnlijk wel goed afgaan.
    Maar ik weet niet echt waar en hoe te beginnen met het kiezen van een ornithopter.
    Ik heb een Spektrum DX6i en een Devo 8-s zender tot mijn beschikking.
    Ik heb ook al de nodige 'speelgoed' modellen van een paar tientjes voorbij zien komen.
    Erg leuk vliegspul allemaal, maar ik ben het liefst op zoek naar een wat gedegener model. ( groter formaat, Brushless en te vliegen met ook wat wind erbij)
    Budget zal zo rond de 400 euro liggen.
    Zou graag een heuse ornithopter van een Hollandse of Duitse Webshop vandaan willen halen want wil geen gedoe met eventuele douane en inklaringskosten.
    Dus een Webshop binnen de EU zou het fijnst zijn.
    Kan iemand van jullie ervaren ornithopter piloten mij van advies voorzien?
    Ik zou jullie zeer dankbaar zijn.
    Vr Gr D
     
  2. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.071
    Tja, welke ornithopter.....

    Commercieel is er eigenlijk maar een fabrikant/leverancier, en dat is Sean Kinkade ( FlappingFlight.com, Ornithopter, Ornithopters, RC ornithopter, R/C ornithopters, Sean Kinkade, Park Hawk, Slow Hawk,Flapping wings, flapping flight, mechanical birds, hobby sites, park flyers, electric planes, hobby, hobbies, R/C flying bird - Home ) . Hij levert over de gehele wereld vanuit Amerika. Hij was de eerste die deze dingen vliegend kreeg voor RC gebruik.
    Daarnaast is er in Amerika nog een tekeningen set te verkrijgen van de Kestrel ( customization ). Deze heb ik ooit gebouwd en van daaruit ben ik zelf gaan experimenteren ermee.
    De REM Eagle is daar een kopie van maar die is zover ik weet nergens meer te verkrijgen.
    De enigste in Europa waar je kan informeren is Robert Korobelnik ( Ovirc.free.fr - le site des Objets Volants Insolites Radio Commands ) in Frankrijk, die verkoopt ook enkele vogels, veelal de modellen van Sean Kinkade en ik geloof ook enkele eigen modellen.

    Welke vogel we je moeten/kunnen aanraden is moeilijk te zeggen, ze zijn allemaal even goed als slecht.......... Het vliegen ermee vraagt veel vooruit denken. Het model reageerd niet direct op stuurinput, maar valt ineens in een bocht. Als je onverwacht moet uitwijken ben je al te laat......

    Deze site is een echte aanrader om eens goed door te nemen. The Ornithopter Zone - Fly Like A Bird - Flapping Wing Flight

    Maar schrik niet van de prijzen van dit soort modellen...........
     
  3. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Dankjewel voor de nodige links en leesvoer.
    Ik zal er eens induiken.
    Van de You Tube filmpjes te zien vliegen de meeste Ornithopters wel mooi en goed.
    Maar omdat ik zo'n apparaat nog nimmer in het echt heb zien vliegen zou het een vertekend beeld kunnen zijn.
    Vind de mechaniek erg facinerend van die Ornithopters en omdat ik zelf al jaren met CP helikopters vlieg ( die ook bomvol mechaniek zitten) ben ik er zeer benieuwd naar.
    Ik zal eens aan de slag gaan met het doorspitten van jouw linkjes.
    Vr Gr D
     
  4. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.094
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  5. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Dankjewel voor de link.
    Ik had het al eens gelezen en wat leuk dat zulk soort toestellen dan ook goed vliegen.
    Ik heb de Ornithopter van Ben mogen overnemen en hoop dat toestel goed vliegend te krijgen.
    Zal een uitdaging gaan worden maar omdat ik nogal een doorzetter ben en al dik 10 jaar met vliegtuigen en CP elektro heli's vlieg zou het goed moeten komen.
    Ik ben in elk geval geen super leek of beginnend modelbouwer die nog helemaal mag leren vliegen want kan me behoorlijk redden met datgene waarmee ik vlieg.( vliegtuigen/heli's en QuadCopters) Dus qua vlieg-skills zou het moeten gaan lukken.
    Dat in combinatie met het goed afstellen en eventueel upgraden/vermaken van het toestel hoop ik de bird aankomende lente eens lekker te laten rondvliegen op het open veld.
    Ik zal mijn relaas wel posten tzt.
    Zal wel de nodige maanden gaan duren want ik wil dit project even goed aanpakken.
    Vr Gr D
     
  6. bokkomees

    bokkomees

    Lid geworden:
    2 nov 2012
    Berichten:
    39
    Locatie:
    Utrecht
    leuk

    hahaha, zo zie je maar speelgoed blijft soms leuk
    ik had er zelf ook een ik was er dol op

    ps veel plezier er mee:p
     
  7. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Hoi hoi.
    Dank voor je reactie.
    Ik las: dat jij er zelf ook eentje HAD.
    Betekent dat, dat jij niet meer de Ornithopter hebt en ermee vliegt?

    Zelf heb ik dat toestel van Ben vliegend gekregen.
    Is alweer een tijdje terug maar helaas lopen de Topics over Ornithopters niet over van piloten die ermee vliegen.

    Ik heb de mijne toen ge-remaidend en vloog ansich best wel leuk.
    Vond het wel erg lastig om te zien tijdens de vlucht hoe het toestel stond want eenmaal het verschil niet of slecht kunnen zien van kop en kont is een drama.
    Ook kan het toestel slecht tegen wind en helaas hebben we vaak en genoeg wind in dit kikkerland.
    Heb een paar vluchten mogen maken met dit toestel waarna bij een slechte landing er iets afbrak en dit erg slecht te repareren was.
    Ook was het een toestel voorzien van een Brushed motortje en daarmee ben ik echt helemaal klaar anno 2014.
    Brushed motoren zijn zo out off time.
    Heb het toestel na de slechte landing uit elkaar gehaald en afgevoerd.
    Vr Gr Erwin
     
  8. freijn

    freijn

    Lid geworden:
    13 nov 2005
    Berichten:
    2.825
    Locatie:
    Warm_Timboektoe Onzinnige berichten 34.128 nutt
    Hier zie je een aantal verschillende modellen vliegen :

    Slope soaring OrnitHopters Life is Good: http://youtu.be/hx42bWlVTfA

    Zoals je kunt zien heb ik 1 van de toestellen zelf gevlogen. Makkie!!
    Helaas vind je in Nederland weinig plekjes die overeen komen.
     
  9. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.071

    Vind je dat gek? alle info die ik verzameld heb en wat ik zelf heb uitgevogeld over deze modellen heb ik altijd gedeeld, maar dat doe ik niet meer. Alle info is door iemand gebruikt (en meer) om er commercieel mee te gaan. Zijn info komt dus grotendeels van mijn experimenten af, dat wil ik niet nog eens laten gebeuren dus experimenteer ik er wel op los, maar komt er geen info meer vrij.
     
  10. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Dat is dan wel heel jammer dat jij op die manier genaaid bent.
    Ik had in jouw situatie die persoon eens opgezocht om hem eens goed de waarheid te vertellen indien mogelijk.
    Want zoals jij het verteld betuigd het van geen respect zoals die persoon jouw te pakken heeft gehad.
    Vr Gr E
     
  11. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.829
    Locatie:
    Nootdorp
    Ik vind niet dat hij genaaid is, hij heeft alles zelf op een publiek forum gezet !
    Uiteraard met de beste bedoeling, en dan is het zuur als anderen met je ideen aan de haal gaan.

    In de jaren 80/90 vloog ik heliwedstrijden en was er volop ontwikkeling gaande, de mannen die dit deden schermden hun helies af voor iedereen om te voorkomen dat er foto`s gemaakt werden of dat er afkijkers actief waren.

    Ornithopters zijn nog volop in ontwikkeling, en moet je zuinig omgaan met informatie die je zelf bedacht hebt.
     
  12. Jan Belt-CP V2

    Jan Belt-CP V2

    Lid geworden:
    10 mei 2012
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Noitdorp
  13. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.071
    klopt niet helemaal, ook via mail zijn gegevens en foto's doorgegeven. De foto's die ik van hem door kreeg zijn van nooit werkende mechanieken (type molen van werphengel) geweest.
     
  14. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Hoi Jan.
    Met alle respect voor jou hoor en ik bedoel het geenzins rot.
    Maar dat speeltje dat jij binnen hebt en ook een Ornithopter noemt vind ik vergelijken van een Multiplex Easy Star met een Bart Smit Silverlit toestelletje van 2 tientjes.
    Het enigste dat ze gemeen hebben is dat ze vliegen.
    Maar een echte Ornithopter, en ik heb er ooit eens met eentje mogen vliegen, die heeft het mechaniek toch echt wel anders als een Chinees speelgoed apparaatje van een krappe 20 euro hoor.
    Vr Gr Erwin
     
  15. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
  16. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.071
    En dankzij de ingebouwde vluchtstabilizatie door iedereen zonder problemen te vliegen als hij al goed vliegt en voor een prijs die aanzienlijk lager ligt dan de andere commercieel te verkrijgen vogels.

    Wel zie ik dat het mechaniek behoorlijk veranderd is ten opzichte van de originele Kinkade birds. De tandwielen zijn groter en de overbrenging met kogellinks is van metraal. Dat stukje ging bij mijn vogels altijd kapot ondanks de zwaarste kogellinks van Kavan.
     
  17. fbk

    fbk PH-SAM

    Lid geworden:
    25 apr 2005
    Berichten:
    1.858
    Locatie:
    Nijmegen
    Volgens mij zie ik drie servo's zitten.
    Ben benieuwd waar die derde servo voor gebruikt word?
    Mijn orni's hebben steeds twee servo's, om de staart te kunnen kantelen voor links/rechts en om op en neer te bewegen voor hoog/laag.
     
  18. Jan Belt-CP V2

    Jan Belt-CP V2

    Lid geworden:
    10 mei 2012
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Noitdorp

    Dylan, Ik heb zo'n fladderding ook voor mijn kleinkinderen gekocht, ik ga daar niet zo'n eentje van Hobbyking kopen die € 175,00 kost:p


    Jan
     

Deel Deze Pagina