Os 120 Ax

hallo, ik ben begonnen aan een F3A zelf te bouwen (copie oxalys)en te ontwerpen.span 190cm en romplengte 200 cm.vleugels zijn gesneden uit piepschuim en beplankt met 1,5mm balsa en de romp in houtbouw.nu mijn vraag is ; ik wil beginnen met F3A en wil het eerst wat goedkoper houden .is een OS 120 AX sterk genoeg of is het beste een 160 FX te kopen aub.er is toch meer dan 1/3 prijsverschil tussen die twee.graag wat reactie hier op aub
 
Een aardig goed alternatief, Super Tigre 23cc

Ik vlieg inmiddels 4 jaar F3A-c met deze motor, en geen enkel probleem mee gehad, vermogen genoeg, en midden toeren gebied zoals je vaak leest, geen problemen mee.
Moet er wel bij zeggen dat dit nog Italiaanse motoren zijn, hoe het met de nieuwe chineese is weet ik niet.
gr, Nico
 
Ik weet dat die van jou (nico) wel goed loopt, ik had er echter 1 die met geen mogelijkheid betrouwbaar te krijgen was, dit gold ook voor de 8.5 en 15cc. Voor mij geen supertiger meer:D

Ik zou overigens voor de 160FX gaan.

Grt.
 
Hobby-in heeft een 2e hands 160FX liggen voor maar iets meer dan een 120. De 120 gaat je op een 2x2m teleurstellen.

Overigens bij genoemde winkel is het prijsverschil tussen de nieuwe 120 en de 160 véél minder dan een derde (285 vs 349). Die 64 euro verschil kan het probleem niet zijn.
 
ik heb een super tigre 30cc en deze loopt ook erg goed,dit is dan de cinese versie.met een tuned pipe en heeft geweldig veel vermogen
 
Hobby-in heeft een 2e hands 160FX liggen voor maar iets meer dan een 120. De 120 gaat je op een 2x2m teleurstellen.

Overigens bij genoemde winkel is het prijsverschil tussen de nieuwe 120 en de 160 véél minder dan een derde (285 vs 349). Die 64 euro verschil kan het probleem niet zijn.

De 160 fx is in europa ook makkelijk aan te komen voor of onder de 300 euro, inc. standaarddemper.

www.aerobertics.be b.v.
 
Hobby-in heeft een 2e hands 160FX liggen voor maar iets meer dan een 120. De 120 gaat je op een 2x2m teleurstellen.

Overigens bij genoemde winkel is het prijsverschil tussen de nieuwe 120 en de 160 véél minder dan een derde (285 vs 349). Die 64 euro verschil kan het probleem niet zijn.

bij albatros kost ie compleet 199 euro
 
bij albatros kost ie compleet 199 euro

Dat kan wel zijn maar je zult voor een 2x2 Oxalys-like toch een 160FX moeten kopen als je 't mij vraagt :-).

EDIT: Trouwens ik zie op de website van Albatros dat de 120AX daar 245 is en de 160 293.

dus minder dan 50 euro prijsverschil
 
Laatst bewerkt:
Ongeacht het prijsverschil zou ik ook absoluut voor een OS-160 gaan. (of ergens een tweede hands OS-140 op de kop zien te tikken) Met een 120 heb je gewoonweg te weinig vermogen en daar ga je bij elke vlucht die je maakt spijt van hebben.

Succes
 
Ik adviseer je om gewoon een OS 160 Fx te kopen, deze heeft met een goede demper absoluut de beste resultaten. Tevens zou ik een Perry pomp monteren (er is zelfs al een inbouwpomp leverbaar voor de OS 160) hiermee heb je het ultieme vermogen en minimaal gebruik van dure brandstof! En een motor waar je jaren !!!! mee kan doen.

Succes,
 
wat denken jullie van een MVVS 160 benzine
Hangt er een beetje van af hoe snel jij vooruit gaat. Ik denk dat als jouw Oxalys licht gebouwd is, je met de MVVS benzine in de laagste klassen nog wel genoeg vermogen hebt. Voor het F3A-A programma mis je net wat vermogen denk ik.

is die niet zuiniger?
Dat zeker. Je gebruikt veel minder van een veel goedkopere brandstof. Als je veel vliegt maakt dat in het kostenplaatje flink uit.
 
Back
Top