OS 32 motor afstellen

Hallo,

Ik ben nieuw in het brandstofvliegen en heb mij een okkazie Caliber 30 aangeschaft met OS 32 motor erin.

Ik ben bij mijn lokale modelbouwwinkel om brarndstof geweest en hij heeft me BMI Helimix met 10% nitro meegegeven.

Nu thuisgekomen, tankje gevuld, zender aan, electronica aan, glowplugstarter op de glowplug en de starter erin, en hup :(:(:(

Wat gebeurt er, motor wil niet starten, kan het zijn dat mijn motor opnieuw moet afgesteld worden omdat de vorige eigenaar waarschijnlijk met een ander mengsel gevlogen heeft of niet ?? 8O

Zo ja, kunnen jullie mij even op weg helpen om de motor fijn af stellen voor deze brandstof ?? :idea:

Alvast bedankt voor de moeite

Heb je hem niet daar laten lopen?
Kan je niet aan de oude eigenaar vragen waar hij mee vloog dan waat je dat ook.

gr marc

Als je helemaal nieuw bent op het gebied met brandstofmotoren zou het beter zijn als je even hulp had van iemand met ervaring.
Als je het helemaal zelf wil doen kun je het beste de naalden zo instellen zoals ze af fabriek ingesteld worden. Ook moet je er voor zorgen dat de carburateur iets openstaat tijdens 't starten en vantevoren controleren of de gloeiplug wel gloeit kan ook geen kwaad.
Meestal krijgt een motor die niet start geen brandsof.

tieske

Ik vraag mij af wat je had geschreven als de motor wel had gestart en volgas had gaan draaien :| Als ik jou was zou ik het niet meer proberen en naar een club gaan of naar iemand met kennis van brandstofhelies.
Een heli is geen speelgoed en bij het minste of geringste vernietigd hij zichzelf en alles wat er in zijn buurt staat dus wees gewaarschuwd !

Rheli,

Bedankt voor de tip, maar ik weet wel wanneer het gas van de motor open ofwel dicht staat, zover ben ik wel geraakt en dit had ik wel goed gecontroleerd vooraleer ik probeerde te starten.