OS 37 Heli motor

Heeft iemand al ervaring met de nieuwe OS 37 SZ-H Ring Heli Motor?

Bijvoorbeeld getest in een Shuttle of Rappie 30

Graag jullie reacties

Ronald

het valt mij op dat ook op internationale fora als runryder eigenlijk relatief weinig over de OS37 word geschreven.

die TT39 motoren lopen ook erg goed ronald, we hebben bij ons op de club een aantal leerlingen met die motoren, ik vind ze vrij aardig vermogen produceren, zeker meer dan een OS32 ofzo.

Ik ga deze gebruiken in een Shuttle, nu gebruik ik de 32er maar heeft te weinig vermogen voor 3D.

Je optie voor de TT39 Gerard, dit moet ik eens overwegen tov de OS 37.

Ronald

ronald ik heb vandaag de raptor met os37 gevlogen
we moeten nog serieus bezig met de afstelling maar hij het is tot zo ver geen teleurstelling.
hij stond nog behoorlijk rijk maar was de lucht in te krijgen nog wel met liniare gas curve.
heelaas hield die heel erg in in het midden gebied volgende week zaterdag gaan we hem hopelijk helemaal strak afstellen en trekken we er een hele dag voor uit.
nu hadden we maar 3 uurtjes.
veelste wijnig als je de hele boel nog mechanies na moet kijken en de motor nog moet afstellen.
om ook nog eens de hele helemaal in te vliegen.
maar ik merk dus nu al meer power dan me os32
ik denk dat de tt39 en de os 37 als ze goed afgesteld zijn gelijke power heben(let op dit is een verwachting) maar de os betrouwbaarder is

ronald ik heb hem donderdag nog eens gevlogen en nu helemaal de motor juist afgesteld en wouw wat een power.
vergeleken bij me os32 op de zelfde brandstof.
(ik weet dat meerder mensen zullen denken wat weet hij er nu van.
maar ik heb een opleiding gedaan waar ik veel bezig was met motor's op mavo nivo.
dus ik weet wel wat van motors)
o ja gooi echt nooit geen tornado in je motor want gatver wat een roest dat geeft zeg na twee tankjes.
ik zal zo nog eens wat foto's posten

hier dan de beloofde foto's
normal_IMG_0006.JPG

normal_IMG_0007.JPG

normal_IMG_0009.JPG

Marco, dat is volgens mij gewoon aanslag van de olie of iets dergelijks. Aluminium roest niet namelijk. :) Het enige dat door roest aangetast zou kunnen worden zijn de lagers en je krukas...

Marco, die cilinderkop is toch van aluminium?
Zo ja, hoe kan dat dan bruin oxideren?
Is het niet de verbrande olie?

Edsheli zei:
Erwin ik heb er wel geen draad onder hangen om hem aan te sturen. :wink:
Ik kon zo even geen draadloos foto-tje vinden :oops:

@ Jorrit, Aluminium roest (oxideert) wel hoor (en erg rap ook).
Je kunt zelfs erg leuke dingen doen als je aluminium laat "oxideren"

boom.gif

Aluminium roest inderdaad heel snel (binnen een paar uur gewoon in de buitenlucht). Maar het wordt dan alleen dof, niet bruin :-)

Verder veeg je die roest op aluminium er zo af (even poetsen, en dan blinkt het weer). Paar uurtjes wachten, en het is weer dof (roest).

Erwin Lokhorst zei:
@ Jorrit, Aluminium roest (oxideert) wel hoor (en erg rap ook).

Ja klopt. :) Ik weet het. Aluminium heeft de neiging om te rotten. Dan ontstaan er simpelweg gaten in. Net als een gaatje in je kies zegmaar. Leuk om dat te zien bij Boeing componenten. :P Maar ik wilde aangeven dat aluminium niet roest, in ieder geval niet de roest die je gewend bent van staal.

Back