OS 46 AX probleem.

Oke,

Quartel heeft me echt heel goed geholpen. :)
De motor is netjes naar Duitsland gestuurd voor reparatie of vervanging.
Nogmaal excuses aan de Quartel medewerkers !

Luc

Had ik eigenlijk wel verwacht. Helemaal top van Q!
Angst is een slechte raadgever... zo zie je maar.

Geen Heli brandstoffen gebruiken. CoolPower of Klotz.
Nitro voor dat extra beetje pret of pep... maar is eigenlijk niet nodig....

Na elke reeks vluchten thuisgekomen, alles in de afterrun... per direct! Motorolie of stuurbekrachtegingspompolie ATF DX... bij het tankstation... ik doe meestal een mix van beiden...

In de methanol verbrandingsresten zitten sterke zuren, met waterdamp uit de lucht een funest residuutje, met nitro wordt er niet beter op!

Klotz en CoolPower beschermen goed... maar neem zelf nooit het risico meer...
Lagers roesten vlot, de loskomende deeltjes kunnen slijtage versnellen.

Nu snel de motor terug en dan heerlijk gaan vliegen!

Ik doe nooit afterrun olie in m'n motortjes na het vliegen en ze draaien nog uitstekend en hebben geen roest vorming!
Hoe kan dat meneer Busking?
Ik gebruik ook C5!
Vroeger werd er toch ook geen afterrun olie na het draaien van de motor erin gedaan!

Mvgr Hans

Laatst bewerkt:
in 20 jaar nog nooit een druppel after run gebruikt...

ik heb eeb os 20 super charger, daar zitten ongeveer 20 lagers in, heeft 8 jaar op de plank gelegen, zo uit het vliegtuig, en deze draaide ook gewoon als nieuw..

Wel dat had ooit met een locale levering Klotz te maken.
Methanolfabriek in Delfzijl werd gesloten. M'n leverancier kreeg met een andere leverancier te maken... met klaarblijke een lagere DIN norm... Kon geen klotz tegenop waren in een paar dagen geruineerd.... lagers althans...
Lagers vervangen alles gered. Niets aan het handje...

Met CoolPower hoeft het eigenlijk niet. Maarja... m'n draaibank staat ook in het vet. En eens per jaar gaat de motoren collectie ook langs de oliespuit... olie wil wel eens wat indikken....

Gewoon voorzorg. Meer wijsheid dan geluk zullen we maar zeggen.
Het blijft er goed onder... ieder voor zich...

Beste topicvolgers,

Ik wil graag nog even zeggen dat ik vanmiddag een nieuwe motor heb ontvangen van Quartel !
Volgens T2M was de motor compleet verroest dus was dit eigenlijk geen garantieverhaal meer. Toch besloten ze om aan zo een lieve jonge knul :) een nieuwe motor te schenken. Top!
Alleen snap ik nog niet helemaal dat een motor zo erg kan doorroesten als je er bijna elke week mee vliegt. Ga nu zeker vaker After Run gebruiken gewoon uit voorzorg....

Mvg Luc

vreemd dat die is gaan roesten mijn 46ax word wekelijks gebruikd zonder ook maar ooit een druppel afterrun gezien te hebben.
vlieg daar al 1.5jaar mee en zit nog geen spatje roest in.

Grt,
Stephan

Ja,

Ik vind het ook erg vreemd.
Toen ik de kop er af haalde zag ik dat de hele chrome cilinderbeplating weg was.
Op het forum heb ik ook gelezen dat dit al meerdere keren gebeurd was.
Ik gebruikte hem ook elke week hij heeft een keer iets van 2 weken stilgestaan maar het lijkt me sterk dat ie dan compleet doorroest.
Maargoed als T2M dit zegt geloof ik het natuurlijk daar is die helemaal uit elkaar geweest.

Fijn dat jouw AX' je toch lekker loopt :)

Mvg Luc

Back