Nu ben ik, bij gebrek aan hands-on ervaring met die OS ontsteking aan het gokken, maar bij mijn weten kun je NIET de sensorpositie overnemen, omdat de OS ontsteking op een heel andere manier de timing uitrekent. Tenminste, dat is wat ik van de gebruikers op het RC Groups forum begrepen heb....
Maar een gradenboogje is zo gemaakt, en dan moet je 28 graden voor top een vonk hebben. Hooguit 26 of 30 graden, maar niet meer, en ook niet minder. 20 graden levert een verre van optimaal lopende motor op, 40 graden een motor die in elkaar loopt. Op een propmeenemer van 30 mm diameter, is 10 graden minder dan 1 mm.
Je moet dus écht meten, NIET "gokken" dat hij wel "ongeveer net zo stond als de vorige"....
In de richting van tank naar carb kun je de boel doorblazen, maar met je mond blaas je lucht, en daar loopt hij niet op...

Dat heeft weinig zin. Zet je te veel druk (luchtspuitje o.i.d.), kun je mogelijk het pompmembraan of de drukregelaar beschadigen.
Gewoon de vinger op de inlaat (ontsteking uit) prop rustig doordraaien en dan moet je zo de brandstof door de slang zien komen. Zodra de slang de nipple van de carb bereikt, zou één slag extra doordraaien (met de vinger nog op het gat uiteraard) voldoende moeten zijn. Ontsteking aan, en meppen maar....
Groet, Bert