Os gt22 vonkt niet

Als ik de benzine van de tank naar carb wil blazen dan krijg ik er met geen mogenlijkheid benzine in het is net of alles dicht staat maar dit is niet zo.
Met bolle wangen blazen en een rooie kop:)

Als hij te vroeg staat, wel. Dan moet je niet gek kijken als je een gat in de zuiger brand.... als hij te laat staat, loopt hij gewoon erg slecht, en loop je een lichte kans op een oververhitte uitlaat maar dat valt meestal wel mee. Als hij écht te laat staat start hij niet (ontsteekt hij domweg niet, vonk of geen vonk) en als hij véél te vroeg staat, slaat hij alleen maar terug.

Dat je niet door kunt blazen komt omdat de motor niet "zuigt" en dan slaat de drukregelaar dicht.... Was even vergeten dat jouw carb geen balgpompje heft.

Nogmaals: Ontsteking uit, vinger op de inlaat, (rustig) ronddraaien tot de brandstof de carb bereikt, dan nog één slag ronddraaien, ontsteking aan en meppen.... (3e keer dat ik het zeg.... :rolleyes:)

Vandaag de timing goed gezet.
En inderdaad de originele schroefgaten kloppen niet tov de nieuwe ontsteking.
Nog een heel gezoek maar denk dat i nu wel goed staat.
Morgen proberen te starten:):(

Ja... maar dat moet je zelf doen.... ;)

Zal wel lukken toch?

Ik denk dat ik hem wat harder stationair moet laten lopen.
Maar dat komt wel goed.
Mag ik je danken voor alle info die ik van je heb gehad.
Weer wat geleerd over brandstof motoren.

Graag gedaan.... Als jij wat geleerd hebt, was het welbesteedde tijd :D

Nu het opgelost is .vraag ik me af wat zou er nu stuk zijn Dan aan ontsteking junit? Misschien net als ik heb ervaren. Simpel kabel ,gebroken bij de bougie dop, de kern?
Of heeft hij te hoog voltage gehad ? Of heb ik iets gemist met lezen .

Het probleem was dat ik de ontsteking aan heb gesloten zonder dat er een bogie in zat, waardoor de onsteking defect is geraakt.
Kan gebeuren

Hoi ,o dan is hobby king zijn ontsteking module toch wat minder kwetsbaar dan een duurdere ?
Want ik heb dat wel meer dan een keer gedaan. Maar dan spring er in de bougie dop gewoon een vonk over ,die ook. duidelijk te horen is.
Ik vindt het maar apart dat hij daar door stuk gegaan is.

Toch moet je uitkijken met het laten werken van de ontsteking zonder de bougie. De spanning wordt dan vele malen hoger dan normaal. Daardoor kan intern in de bobine een vonk tussen de wikkelingen overspringen. Door die vonk kan kortsluiting in de bobine ontstaan met alle gevolgen van dien.
Zorg er dus voor dat de ontsteking nooit gaat werken zonder een bougie of een vervangende vonken brug. Een nieuwe ontsteking kost meer!

Hoi ,o dan is hobby king zijn ontsteking module toch wat minder kwetsbaar dan een duurdere ?

Nee, hooguit springt de vonk wat makkelijker binnen de bougiekap, omdat die kleiner is.... maar OOK RCeXL (waar die hobbyking dingen volgens mij ook vandaan komen) waarschuwt er uitdrukkelijk voor om dat NIET te doen.... Je hebt dus gewoon mazzel gehad, en een volgende keer kan het zomaar wél fout gaan....

Het is de meest voorkomende reden van defect raken....

Groet, Bert

Back