Os hyper 50 of ys 50????

• Topicstarter Topicstarter pieter hoogers
  • Startdatum Startdatum
jonas, je bent een bovenbeste kerel, maar dimitri vergelijken met alan is als een fiat uit '67 met een ferrari testarossa vergelijken.

en nee, dimitri is niet de testarossa.

ps overigens vind ik het erg knap wat dimitri in een jaar bereikt heeft, al dan niet met een getunede motor, en welk toerental dan ook.

de reden waarom ik dimitry vergeleek met alan szabo was om dat er iemand had gezegt dat het alleen maar wat collectif manegment was wat dus zeker niet aleen het geval is dus dat zou dan in dat geval wille zegge dat hij beter zou zijn ik zeg niet dat hij beter is dat is om aan te tonen dat het wel degelijk aan de motor licht natuurlijk doet dimi der ook nog wat aan en richard jij moet je niet alleen aan gevallen voelen het is tege iedereen hier he maar tog ben jij wel de gene die de motor het hardste naar benede haald en geloof mij met jou standaart motor kan jij dat vermoge niet krijge en ik zou zegge geef niet te rap komentaar op iemand anders zijn gerief als je nog niet half de waarheid weet en ook niet half weet welk vermoge deze motor in dit geval heeft ik weet ook nog wel een ding de redene waarom jullie hier zo over bezig waren was alleen maar om dat jullie wel effectief hadden gezien dat hij veel vermogen heeft er zijn gedurende die dag in utrecht meerdere mense kome zeggen van waar haal jij die kracht? tegen dimitry geloof mij nu maar ik heb met die motor een half jaar gevlogen het is een beest van een motor en jha misschien heeft OS dan wel een heel team lope voor hun motor's te optimalizeren maar jullie vergeten een ding met zoon opgedreve motor zit er altijd een kans in dat het fout gaat in de motor een braam niet goed verwijdert zoon dingen dus zou dat wille zegge als ze zoon motor op de mart zoude brengen dat ze er meer trug krijge dan verkopen dus ik zeg ook niet dat het opdrijven van een motor zonder risico is en richard en al de rest jullie hebben allemaal gezien wat de motor deed en wat een vermogen deze heeft dus waarom nog twijfelen dat het de motor niet is wat kan het anders zijn wete waarom ik vooral zo uit de hoek kwam dat was om dat jullie iets af breke zonder de totaale informatie der over te wete en tog hebbe gezien dat het vermoge der was

groeten jonas

Hallo

Ik heb laatst een filmpje gezien dat Alan Szabo met heli's van andere mensen gaat vliegen. Eerst vliegt de eigenaar ermee (veel inzakken etc) en dan mag Alan Szabo eventjes, EXACT hetzelfde vermogen toerental als dat hij met zn eigen raptor doet. Hij zal ongetwijfeld de beste gekozen motor van OS krijgen, maar het ligt voornamelijk aan de piloot.

Mijn raptor (OS STD) zakt bij mij niet in, bij iemand anders (mn vader bijvoorbeeld) zakt hij al heel wat meer in.

Nu weer terug naar het onderwerp :)
Groeten
Nando

Punten, hoofdletters en andere leestekens vergemakkelijken het lezen van je teksten. Niet om je aan te vallen, maar dat is nu eenmaal zo. Je teksten lezen lastig.

waarom nog twijfelen dat het de motor niet is wat kan het anders zijn wete waarom ik vooral zo uit de hoek kwam dat was om dat jullie iets af breke zonder de totaale informatie der over te wete en tog hebbe gezien dat het vermoge der was

Ik zeg niet dat zijn motor weinig vermogen had, dat heeft hij niet. Maar ik betwijfel alleen of hij MEER vermogen heeft doordat er aan gevijld is.
Ik twijfel hieraan doordat het toerental heen en weer jengelde als een bezetene. Onder belasting 1850, ontlast/weinig belasting zo om en nabij de 2200 toeren.
Daarom stelde ik ook dat mijn motor waar niet aan gesleuteld is beter zijn toeren vasthoudt, dat is namelijk een FEIT.

Vermogen kun je moeilijk meten, alleen met een testopstelling kun je dit bepalen. Meer pitch, minder pitch, meer herrie, minder herrie, meer of minder toeren... dat zorgt er allemaal voor dat je perceptie van vermogen wordt aangetast.

Voorbeeld.
Mijn OS50 Hyper draaide erg mooi met de MP2 LOUD en leek erg veel vermogen te hebben.
Ik monteer de stille versie MP2 en het vermogen "LEEK" minder, even met de toerenteller checken op inzakken, dit bleef gelijk, dus het vermogen is gelijk.
Ik monteer een JK SB-50 hatori en ik lijk nog minder vermogen te hebben, het tegendeel was echter waar, ik had iets meeer vermogen.
Heli zakte minder in, maar maakte nog minder geluid.

Mijn ervaring is dus dat je niet kunt stellen dat een motor meer vermogen als je dat waarneemt als toeschouwer, je zintuigen houden je voor de gek.

Zoals ik ook al eerder opmerkte had Jo ook een getunede motor met speciaal gebouwde resonantieuitlaat welke erg erg veel vermogen leverde volgens al mijn belgische vrienden. Hij was niet dood te trekken, zoveel power.
Dat was hij dus wel toen ik ermee vloog, niet dat ik zo goed ben... maar iedereen verschilt nu eenmaal van vliegstijl.

Anyway, hij vliegt er goed mee met die motor... ik blijf er echter van overtuigd dat het "tunen" van zo'n zwaar opgefokt motortje weinig brengt. Als JULLIE er maar blij mee zijn, dan is het allang goed.
Ik zou er geen 100 euro voor over hebben om dat te laten doen, dan monteerde ik wel een 90motor in mn 50, das pas power :wink:

En voel je alsjeblieft niet wederom persoonlijk aangevallen, dat is absoluut niet de bedoeling. Iedereen doet wat hij/zij het beste lijkt en mag hier ook zijn mening verkondigen, of deze nu waar is of niet.

Cheers,

Rich 8)

DISCLAIMER: Aan in deze post gedane uitspraken kunnen geen verdere rechten worden ontleend. Ook zijn de hierboven genoemde feiten door mij vastgesteld, ter goeder trouw. Kloppen deze niet dan wil de auteur zich bij deze hier alvast voor verontschuldigen. :roll:

Ik vind het gewoon dom om aan een OS motor te gaan knoeien, natuurlijk kun je de uitlaatpoort wat omhoog halen waardoor hij harder gaat lopen en ook wat meer porrie krijgt, het gaat zoals Richard al verwoorde ten kosten van je vermogen op lagere toeren. Bovendien wordt de motor lastiger af te stellen. Als je echt power onder je wieken wilt hebben kijk dan eens naar een OPS of een Novarossi motor.
Juweeltjes van motoren maar vragen wel wat ervaring. Nog iets, een Raptor 50 met een OS hyper is al ruim overpowered, mocht je toch vermogen te kort komen ben je iets verkeerd aan het doen of staat de boel gewoon verkeerd afgesteld.

dat schijnbare vermogen komt toch niet van die micchien 1 tiende extra PK's maar van dat hoge toerental.

tuurlijk vliegt ie explosief met zo'n rpm op de kop.

doet ie met iedere willekeurige OS50 (al dan niet hyper)

er is geen piloot inder de nederlanders en belgen die een tinde pk's extra voelt.

just my opinion.

Wel als je met een reso pijp gaat werken, op een bepaald toerental gaat de motor echt waanzinnig power geven, het nadeel daarvan is dat hij juist op dat punt wil doorschieten naar een veel te hoog toerental.

Het mag dan de indruk wekken dat er veel meer power is maar in een heli heb je gewoon een brede powerband nodig. Dat maakt het vliegen een stuk leuker en makkelijker. Neem een 2 takt wegracertje en ga ermee in de stad koersen, het kreng presteert alleen op hoog toerental dus zul je de koppeling veel laten slippen om er vaart in te houden.

Veel kabaal en weinig lol dus :wink:

Als er meer vermogen uit die OS 50 zou kunnen krijgen waarom zouden ze dat dan niet meteen bij OS doen?????
Als er al meer vermogen uit zou komen door te vijlen dan gaat dat ten kosten van je betrouwbaarheid en levensduur.

M'n tt moter is nu wat beter afgesteld. Met de orginele Rappy 50 uitlaat en 15% nitro heb ik nu meer dan genoeg power. thnx voor jullie meningen groeten pieter

hey allemaal

hoor hier straffe dingen over men os50
men basis principe over heel het gedoe is, iedereen doet zen eigen zin met zen hobby :!: als ik nu graag met een geslepen poorten motor vlieg die niet beter is dan een ander,of nie ktrachtiger is maakt voor mij allemaal niet uit :wink:
als ik niet tevreden was met de motor dan smeet ik hem er af :!:
en ik vindt het fijn met om en bij 2200 rpm op het kopje te vliegen :D
dan is ie alvast in staat sneller te reageren en met BV tic tocs moet je niet zo veel pitch geven de heli word bovendien lekker snel 8)

aan alle mensen die een normale en NIET de ontploffende kapotvliegende overtoerende beprutste geslepen warmlopende sleur willen 8O
KOOP DAN EEN STANDAARD OS Zimmerman combi en vlieg daarmee :idea:

richrd? even over resonantie
je hebt gelijk dat zo een hatory resopijp een beperkte powerband heeft.
maar dus NIET zodanig beperkt dat de heli er om de haverklap uit tuimelt?
ik veronderstel dat je weet dat resonantie je aanzienlijk meer power geeft. dit wordt overal toegepast om motoren krachtiger te laten lopen :|

heb ook al met std en zimmerman en mp2 egvlogen en niets kon me bekoren. tot ik de hatori 540 gevlogen had 8O 8O 8O

als er dus iemand vragen moest hebben over power of toerentallen van mijn heli graag even tot mij persoonlijk richten :) aan mensen die graag hun eigen of horen zeggenverhaaltjes geloven :P vb 2500rpm GOE BEZIG :!:

vriendelijke groeten dimitry

Hoi,

Ik heb zelf vroeger jaren gewerkt aan het tunen van cross motoren en bromfietsen (voor derden). Het is zonder meer mogelijk om structureel meer vermogen uit z'n motor of bromfiets te halen.

Het is wel zo dat dit meestal de levensduur en de betrouwbaarheid nadelig beinvloedt. Dit is de reden dat OS ook een stapje terug doet met het vermogen. Dit is dus ook precies de reden waarom je er zelf wel meer vermogen uit kunt halen als je weet wat je doet.

Verder is het wel zo dat je meestal de powerband van de motor smaller maakt. Dit is echter voor helikopter vliegen niet zo erg, omdat je toch een konstant toerental wil draaien. Ik draai bijvoorbeeld 15300 toeren op mijn OS 91. Het heeft natuurlijk geen betekenis indien ik vermogen zou verliezen op 12000 toeren, want daar draait hij nooit :-)

Met betrekking tot die opmerking van die resonantieuitlaat. Met een resonantieuitlaat kun je ook structureel meer vermogen uit die motor krijgen. Indien het toerental daarna te hoog wil oplopen, dan heb je eenvoudigweg de lengte van je uitlaat niet goed gekozen. Als het vermogen bij een te hoog toerental op komt, dan is je uitlaat te kort. Je moet die dan eenvoudigweg iets langer maken.

Ik ben het overigens helemaal eens met de stelling dat het erg moelijk is om het vermogen vast te stellen zonder een meetbank. Perceptie speelt een veel te grote rol.

Groeten,

John.

Hallo,

Ik heb d YS50 in mijn bezit.
Deze zit nu bij mij in een Sceadu gebouwd met een uitlaat van Hatori.

Black Shark romp wordt er binnenkort omheen gebouwd.

Ontzettend veel power :!: :!: :!: :!: :wink: :wink: :wink:

Gr,

Henk

henk ik lees hier ergens in deze draad dxat hij niet meerleverbaar is de YS 50, maar dat is toch een vorig jaar pas gereleaste motor ?

is toch gewoon te verkrijgen of niet ?

Hey allemaal

Ik had vroeger ook een hatori tune pipe zoals Dimitri en was er zeer tevreden over.Lots op power en je hoorde hem bijna niet.

Vervolgens heb ik deze verkocht samen met de uitlaat aan een vriend van me omdat ik een OS 50 Hyer in mijn rappie wou.Nu had ik ook een nieuwe uitlaat nodig en ben ik maar voor die MP2 gegaan. 8)

Ik moet zeggen dat deze combinatie wel goed is maar niet zoals voorheen met die hatori.Ik heb echt liggen knoeien met de afstelling.Vind de MP2 ook iets te luidruchtig als je met 2000 toeren vliegt. :sniper:

Als er iemand geinteresseerd is in een bijna nog splinternieuwe MP2 uitlaat. LET ME KNOW. :lol:

http://ferreto.homelinux.com/photoalbum/album/photoalbums//ferreto/RC/TT_Raptors/06mei/dscn2326.jpg

Bedankt John,

Eindelijk is iemand die het met mij en Dimi eens is.
:P

Groeten Jonas :bye:

Davy zei:
Hey allemaal

Ik had vroeger ook een hatori tune pipe zoals Dimitri en was er zeer tevreden over.Lots op power en je hoorde hem bijna niet.

Vervolgens heb ik deze verkocht samen met de uitlaat aan een vriend van me omdat ik een OS 50 Hyer in mijn rappie wou.Nu had ik ook een nieuwe uitlaat nodig en ben ik maar voor die MP2 gegaan. 8)

Ik moet zeggen dat deze combinatie wel goed is maar niet zoals voorheen met die hatori.Ik heb echt liggen knoeien met de afstelling.Vind de MP2 ook iets te luidruchtig als je met 2000 toeren vliegt. :sniper:

Als er iemand geinteresseerd is in een bijna nog splinternieuwe MP2 uitlaat. LET ME KNOW. :lol:

http://ferreto.homelinux.com/photoalbum/album/photoalbums//ferreto/RC/TT_Raptors/06mei/dscn2326.jpg

Hoi ik heb een splinternieuwe tune pipe, 2 weken, mss kunnen we ruilen ?

Mvg Joris

Back