Punten, hoofdletters en andere leestekens vergemakkelijken het lezen van je teksten. Niet om je aan te vallen, maar dat is nu eenmaal zo. Je teksten lezen lastig.
waarom nog twijfelen dat het de motor niet is wat kan het anders zijn wete waarom ik vooral zo uit de hoek kwam dat was om dat jullie iets af breke zonder de totaale informatie der over te wete en tog hebbe gezien dat het vermoge der was
Ik zeg niet dat zijn motor weinig vermogen had, dat heeft hij niet. Maar ik betwijfel alleen of hij MEER vermogen heeft doordat er aan gevijld is.
Ik twijfel hieraan doordat het toerental heen en weer jengelde als een bezetene. Onder belasting 1850, ontlast/weinig belasting zo om en nabij de 2200 toeren.
Daarom stelde ik ook dat mijn motor waar niet aan gesleuteld is beter zijn toeren vasthoudt, dat is namelijk een FEIT.
Vermogen kun je moeilijk meten, alleen met een testopstelling kun je dit bepalen. Meer pitch, minder pitch, meer herrie, minder herrie, meer of minder toeren... dat zorgt er allemaal voor dat je perceptie van vermogen wordt aangetast.
Voorbeeld.
Mijn OS50 Hyper draaide erg mooi met de MP2 LOUD en leek erg veel vermogen te hebben.
Ik monteer de stille versie MP2 en het vermogen "LEEK" minder, even met de toerenteller checken op inzakken, dit bleef gelijk, dus het vermogen is gelijk.
Ik monteer een JK SB-50 hatori en ik lijk nog minder vermogen te hebben, het tegendeel was echter waar, ik had iets meeer vermogen.
Heli zakte minder in, maar maakte nog minder geluid.
Mijn ervaring is dus dat je niet kunt stellen dat een motor meer vermogen als je dat waarneemt als toeschouwer, je zintuigen houden je voor de gek.
Zoals ik ook al eerder opmerkte had Jo ook een getunede motor met speciaal gebouwde resonantieuitlaat welke erg erg veel vermogen leverde volgens al mijn belgische vrienden. Hij was niet dood te trekken, zoveel power.
Dat was hij dus wel toen ik ermee vloog, niet dat ik zo goed ben... maar iedereen verschilt nu eenmaal van vliegstijl.
Anyway, hij vliegt er goed mee met die motor... ik blijf er echter van overtuigd dat het "tunen" van zo'n zwaar opgefokt motortje weinig brengt. Als JULLIE er maar blij mee zijn, dan is het allang goed.
Ik zou er geen 100 euro voor over hebben om dat te laten doen, dan monteerde ik wel een 90motor in mn 50, das pas power :wink:
En voel je alsjeblieft niet wederom persoonlijk aangevallen, dat is absoluut niet de bedoeling. Iedereen doet wat hij/zij het beste lijkt en mag hier ook zijn mening verkondigen, of deze nu waar is of niet.
Cheers,
Rich 8)
DISCLAIMER: Aan in deze post gedane uitspraken kunnen geen verdere rechten worden ontleend. Ook zijn de hierboven genoemde feiten door mij vastgesteld, ter goeder trouw. Kloppen deze niet dan wil de auteur zich bij deze hier alvast voor verontschuldigen. :roll: