OS MAX .46 AX of FXi?

Hallo Arnold,

Effe snel gezocht bij een wat duurdere nederlandse modelbouwzaak............

GRAUPNER/OSmax 46 AX motor
artikel : GR2701
beschrijving : GRAUPNER/OSmax 46 AX motor
prijs : € 139.00
Bestel

GRAUPNER/OSmax 46 FXi
artikel : GR2702
beschrijving : GRAUPNER/OSmax 46 FXi
prijs : € 121.85

Technische Daten:

http://www.graupner.de/fileadmin/downloadcenter/anleitungen/2702.pdf

pagina 3 voor spec's

pagina 7 voor de prop keuze.

een beetje "rondkijken" loont zeker een paar tientjes!!!!!!

Succes

Martin

Hallo Martin,

Bedankt voor je snelle reactie.
Zit er ook kwaliteits verschil in omdat de FX motoren een slechte naam hebben (hadden) in het verleden.
Wat is dan de beste keus??

De FXi is een prima motor, alleen de LA versie's zijn wat minder (glijlagers).
Ik zal zelf gaan voor de OS. 46AX, dit is de opvolger van de FXi
Deze heb ik ook in mijn Calmato, echt super motortje !

Hoi Arnold,

Even vanuit Hongarije 8)
De fxi is (voor wat ik begrepen heb) een verbeterde versie van de fx, terwijl de ax yegmaar een nieuw ontwerp is. Iig heb je mijn ax vaak genoeg yijn draaien om te weten dat het een uitstekende motor is :wink:

groetjes

heb even gezocht op de web site van os
daar kom ik een 46 fxi niet tegen 8O
en daar in duitsland schijnt hij wel te bestaan
ik heb de fx versie volgen mij is die hetzelfde als de fxi versie
de enige i vermelding die ik tegen kom zijn de motoren met injectie :wink:
(of die jappen hebben de site niet bijgewerkt)

Dat zou kunnen kloppen want volgens de winkelier was er iets met de naald cq carburateur. Maar wat ik mij bij injection moet voorstellen dat weet ik niet.

de hoofdsproeier is van de cabrateur naar het carterdeksel verhuist

en injectie wil zeggen dat een computer de afsteling regelt (simpel uitgelegt weet dat het veel meer is)

OK,
Ik wordt al wat wijzer. Op buitenlandse sites komt de FXi zeer goed uit de "brandstof". In Nederland is de FXi motor kennelijk niet zo erg goed bekend.

p-box even lokken he?! even met een plaatje en 2 schroefjes het achterste deel vast zetten. hebben op de club 3 mensen het laatste deel verloren met nieuwe dempers.!!

De FXi is een europees product, dus niet te vinden op de site van OS. Voor de specs van de Fxi, moet je bij Graupner kijken, het is nl. een Graupner OS Max motor.

De AX is niet een heel nieuw ontwerp, maar gewoon een doorontwikkeling van de FXi, waarbij ook gebruik gemaakt is van de 'Irvine kennis'.

De 46FXi is gewoon een hele goede motor. Samen met een Calmato is het qua prijs/kwaliteit verhouding naar mijn mening een onverslaanbare combinatie. De AX is ook een goede motor, maar zijn meerprijs niet echt waard. Met beide motoren doe je geen miskoop en van beide zul je veel plezier hebben.

Ik kan de .46 AX met een G-Box kopen voor 128 €. Die heb ik dus besteld. Als het niet veel uitmaakt t.o.v. de FXi dan maar het nieuwste. Er vliegt bij ons op de club al een lid met deze motor en die loopt inderdaad als een zonnetje, nou ja zonnetje, meer een nijdige hommel.

Back