os max hyper 50 of 55

Heb dit weekend de nokkenas van mijn os max hyper 50 gebroken :( en kan nu wil mijn motor nu vervangen. Ik vroeg me af of de os max hyper55 past in mijn raptor 50 ??? Deze is slecht 10€ duurder dan de 50, lijkt me dus een goede deal !!!

De OS 55 past ook in mijn Trex 600, en de ophangpunten in een raptor zijn volgens mij niet anders

Dus het zou moeten passen

De ophangpunten van de OS 55 zijn identiek aan die van de OS 50, dit staat zo toch vermeld in hun brochure. Het probleem is dat de 50, qua afmetingen, maar net in de voorziene ruimte past en ik zou eigenlijk willen weten of de 55 in zijn geheel groter is dan de 50.

De 50 heeft de zelfde afmeting als de 55 maar de 55 heeft veel meer power .
Mvg Arie .
Ps hou de temperatuur goed in gaten dan gaan ze niet stuk wij draaien zo rond de 90 gr en nooit geen probleem uiteraard wel met goede brandstof

Laatst bewerkt:
90° hou ik ook als maatstaf, deed ik ook met mijn OS 50. Als brandstof gebruik ik de optifuel 12.5%. (lijkt me toch een goede keuze). Ik vind het toch maar vreemd dat mijn krukas zomaar kan overbreken. (As is één cm achter de bout gewoon afgebroken).

als het alleen de as is en je zuiger en bus zijn nog goed heb ik hier nog wel een os 50 hyper liggen zonder cilinder en cilinderbus totaal 10 liter oud

als je belang hebt hoor ik het wel

Das vriendelijk aangeboden, maar die OS 50 was toch niet meer echt "nieuw". Helicopter heb ik 3e hands gekocht (wel altijd binnen de club gebleven) en is voor de rest nog in zeer goede staat. Heb daarom geopteerd voor een nieuwe motor.
Toch bedankt voor het aanbod.

Nu heb ik geen vergelijkingsmateriaal (mijn eerste nitro heli), maar voor mij is de 55 een geweldig apparaat..

Ik vlieg 15% nitro, en met een sportief rondvliegen krijg ik hem niet stil...

Nu even een leuk ander dingetje, in de handleiding staat vermeld dat de motor is bestemd voor minimaal 15% nitro, tot max 30%

Hoevelen houden zich hieraan?
Ik heb nl een tijdje op 10% gevlogen, en vond hem toen een beetje tam...
Nu heb ik wel het grote probleem dat ik best wel van een beetje power onder de stick hou, waarschijnlijk voor een rustige vlieger zal die 10% ruim voldoende zijn

ik vlieg de 55 met 30%

ik krijg hem wel eens rustig maar dat ligtdenk ik aan mijn pitch gebruik

maar voor de rest een prima motor

gr erik

Ik vlieg hem nu op 20 of 25% en merk daarbij weinig tot geen verschil met 30%

ik vlieg de hyper 50 met 12,5% en heb deze motor gevlogen met 30%(niet te betalen dat spul)
ben niet een stunt vlieger maar werkt perfect met 12,5%Coolpower
heb wel de extra koppakking er tussen zitten start ie wat makkelijker door minder compressie.(word aanbevolen bij 30%)

Greetzzz

JJ

Back