OS46 motor in Trex 600??

Hier wacht ik nog heel even mee tot een andere keuze is gemaakt. (zie een van mijn eerdere topics) :rolleyes:
Als er toch geld over de balk moet waarom dan geen trex 700?

Vandaag een mailtje naar AXE motoren gestuurd over hoe een mooie Rossi motor te bekomen. Tja, en dan weer de keuze: de 56R53 of de 217R91 :D

Ik wil iig gebruik gaan maken van de half-symetrische rotorbladen van SpinBlades.
De rotor bladen kort geleden ook toegepast op de 450 als resultaat: 2 minuten meer vliegtijd. Alleen over de juiste headspeed ben ik nog niet uit. Maar dat is voor een ander topic. ;)

Groetjes George

Wij hebben zelf 3 van die 56R53 in bedrijf gehad. Heel fijne, betrouwbare en redelijk zuinige motortjes (moeiteloos 20 minuten gewoon sportvliegen op een halve liter) en goede levensduur. En als je ze goed op toeren stookt, komt er ook een absoluut indrukwekkende hoeveelheid vermogen uit. Zijn gewoon 100% geschikt voor je T-rex 600, ook als het harder moet gaan. Je kunt natuurlijk niet een Rossi op 0% Nitro vergelijken met een OS op 30% Nitro, maar allebei op 0%, dan denk ik dat de Rossi hands down wint....

Die halfsymetrische Spinblades, die zijn echt goed he?:shock:

Groet
 
Ook mooi afgewerkt!!! Erg blij mee!

Jammer dat ze iets wat lastiger te verkrijgen zijn. :(

????? heb ze gewoon besteld en twee dagen later in huis, via helipower.nl of zoiets. Rechtsstreeks van Spinblades gaat ook maar dan zijn de verzendkosten 3 of 4 Euro meer....

Alleen de balans viel me een klein beetje tegen. Ook weer niet wereldschokkend, maar heb dat beter gezien bij relatief goedkopere bladen. Maar de lift en het sturen zijn top!

Groet, Bert
 
Dat klinkt werkelijk fenomenaal... wat een geluid zeg :shock:

Edit: Snelle research leert dat dit een schaalmodel is van de P-51 is die afgelopen najaar gecrasht is in Reno.... :(
 
Laatst bewerkt:
Dan durft niemand het woord electro motor meer te noemen :)
Ik vind het wel jammer dat brandstof motoren zo afnemen in deze hobby :(

Zelf blijf ik trouw aan de 600 en 700N :D
 
Dan durft niemand het woord electro motor meer te noemen :)
Ik vind het wel jammer dat brandstof motoren zo afnemen in deze hobby :(

Zelf blijf ik trouw aan de 600 en 700N :D

+1! (liever nog +10 maar ik weet niet of dat mag....)

Electro mag dan "beter" zijn, brandstof blijft oneindig veel mooier.

Groet, Bert
 
De Rossi"s uit Italië hebben nog niet gereageerd op mijn mail. :(

Er wordt op MBF wel een 600 met een TT Redline 53 aangeboden! Wat ik zo lees over deze motortjes zijn ze niet verkeerd!!! Alleen wat problemen met de carb.

Wie weet is het wat. :)
 
... Electro mag dan "beter" zijn, brandstof blijft oneindig veel mooier. ...
Gevalletje beroepsmisvorming zullen we maar zeggen :mrgreen:
Het geluid van die 200cc 3-cylinder 4takt is zo'n beetje het mooiste wat ik qua 2T/4T ooit gehoord heb :thumbsup: samen met de Webra T4's. En de motoren zijn echte kunstwerken.
 
De Rossi"s uit Italië hebben nog niet gereageerd op mijn mail. :(

Er wordt op MBF wel een 600 met een TT Redline 53 aangeboden! Wat ik zo lees over deze motortjes zijn ze niet verkeerd!!! Alleen wat problemen met de carb.

Wie weet is het wat. :)

Die Redline is voor zover ik weet ook een prima motor. Wil wel per sé meer Nitro hebben....

Rossi reageert inderdaad vrijwel nooit op mail.... Typisch italiaanse manier van werken....

Kijk eens of je rechtsstreeks bij ze kunt bestellen.... En anders gewoon bij je LHS vragen of zij kunnen bestellen.... Lijkt me stug dat je niet zo'n ding zou kunnen kopen. Rossi bestaat al 40 jaar en dat lijkt me wat lastig als je geen motoren verkoopt....

Groet, Bert
 
Gevalletje beroepsmisvorming zullen we maar zeggen :mrgreen:
Het geluid van die 200cc 3-cylinder 4takt is zo'n beetje het mooiste wat ik qua 2T/4T ooit gehoord heb :thumbsup: samen met de Webra T4's. En de motoren zijn echte kunstwerken.

Nou.... als onze schepen met een Brushless en HEEEEEL veel LiPo's zouden varen, zou ik er ook niet vervelend van worden hoor.... die zwarte bagger in onze bunkertanks.... yegh!

Wat geluid betreft: deze vond ik toch ook wel érrug lekkâh klinkuh....

k3GiFo1aXiQ[/media] Largest Ju 52 RC model plane - YouTube

Groet, Bert
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die Redline is voor zover ik weet ook een prima motor. Wil wel per sé meer Nitro hebben....

Rossi reageert inderdaad vrijwel nooit op mail.... Typisch italiaanse manier van werken....

Kijk eens of je rechtsstreeks bij ze kunt bestellen.... En anders gewoon bij je LHS vragen of zij kunnen bestellen.... Lijkt me stug dat je niet zo'n ding zou kunnen kopen. Rossi bestaat al 40 jaar en dat lijkt me wat lastig als je geen motoren verkoopt....

Groet, Bert

Bert, een redline loopt net als een Rossi zonder meer prima op 0% Nitro.
Gebruik al jaren twee Redline motoren op 0% Nitro en 12 % olie.Heb ik
nog nooit problemen mee gehad;)
 
Oh.... wist ik niet, maar ik geloof je onmiddelijk!

In dat geval: toppie, want lekker goedkoop.
Heb je ze ook met die brandstof in laten lopen? Of heb je dat met een vettere mix met ricinus erbij gedaan? (just curious...)

Groet, Bert
 
Oh.... wist ik niet, maar ik geloof je onmiddelijk!

In dat geval: toppie, want lekker goedkoop.
Heb je ze ook met die brandstof in laten lopen? Of heb je dat met een vettere mix met ricinus erbij gedaan? (just curious...)

Groet, Bert

In laten lopen heb ik ze met 5% Nitro en 18% Aerosynth;)
 
In laten lopen heb ik ze met 5% Nitro en 18% Aerosynth;)

Hoeveel liter voor het inlopen? Daarna verder met 0% Nitro en 12% Aerosynth neem ik aan?

Afstel problemen? (kritisch/niet kritisch)

Draai momenteel op de "Flycam-mix" van 2% Nitro en 15% Carbulin (en laat daar ook mee inlopen), maar zit er ook sterk over te denken om over te stappen op 0 nitro, 12% olie.

Groet, Bert
 
Ik haal gewoon een kan van 1.5 liter en laat hem hier mee inlopen.
Afstellen hierna op 0% is een eitje.Wel kan het zijn dat de motor bij
erg koud weer de eerste keer wat moeilijker start.:)
 
Ah, OK....

Denk dat ik zelf iets meer er door heen ga stoken bij de eerstvoglgende inloop, maar in elk geval, 1.5 L is voor een Redline voldoende, en dan zal het voor een hoop van zijn "soortgenoten" waarschijnlijk ook voldoende zijn.

Groet, Bert
 
Back
Top