OS46 motor in Trex 600??

Inmiddels al een tijdje verder.

Er is nog steeds geen knoop doorgehakt over de aanschaf van een brandstof heli.
In de tussentijd wel een trex 450 pro v2 3gx aangekocht, maar het brandstof gebeuren blijft kriebelen.

Een vraag aan de forumleden:

Is er een modern heli platform te koop, waarin een .46 met een Zimmerman demper past?

Het geheel hoeft geen 3d te vliegen, maar redelijke "overpower" is gewenst. Bijvoorbeeld een Shuttle upgraden naar een .46 motor.

Met de GPH46 ga ik niet meer vliegen, dus in de aanbieding :-)

Groetjes George

als je niet voorzichtig wilt zijn met power, waarom dan niet een os 55 erin?

Het hoeft niet allemaal te brullen en te gieren, os 55 met 10 of 15% heeft voldoende power voor de gekste dingen (op een 600 dan..)
Als je bv een ander koppelinghuis erop zet met een andere tandwielmaat kun je nog kijken om het rotortoerental omlaag te brengen, zonder meteen de motor onder zijn koppelpunt te laten komen

46 kan, maar je zal wel wat pitchmanagement moeten hebben om het goed lopend te houden
niet erg, maar gezien je vraag over "overpower"..

Hallo Student,

Dank voor je reaktie.

De titiel van dit draadje is nu wat verwarrend aangaande mijn boven staande vraag.

Het is voor mij de bedoeling om de .46 motor (die ik over heb van de GPH46) te gaan gebruiken in een andere heli, waar nog voldoende onderdelen van leverbaar zijn.

Ik kan ook de O.S. .46 motor verkopen of weg smijten. (de eerste optie lijkt me dan beter) :-)

Zijn er nog .46 helies te koop?

Dan zou een raptor 30 een optie kunnen zijn? Dat is standaard een 6.5cc heli als ik me niet vergis.

Waarom gaat de hirobo niet meer de lucht in?

Webra power

Ik heb in mijn 2 Raptor Titans een Webra 55 P5 motor hangen van 9cc.
De originele Raptor motor is ook 7,5cc en die Webra vliegt ook zonder nitro.
Ben er heel tevreden over.

Oke, de Raptor ga ik naar kijken. Volgens zeggen en lezen zijn deze helies best goed.

Omdat er heel slecht of niet meer aan onderdelen te komen zijn voor de Hirobo GPH46, gaat deze niet meer de lucht in.
De wetenschap dat de heli ooit weer uitgesmeerd wordt en dan niet meer te herstellen is krijg ik niet over mijn hart. :-)

Wat heet "best goed".... er was de T-rex voor nodig om hem van de troon te stoten als "dé" allround en beginnersheli bij uitstek....

Dat een T-rex beter is, maakt nog niet dat de Raptor opeens slecht is, en dus is 't nog steeds een heel goed machientje, en volgens mij zijn onderdelen nog steeds wel goed te krijgen (weet ik niet zeker, maar dacht dat een hoop van de latere TT modellen grotendeels compatible waren?)

Groet, Bert

Ik heb jaren lang de Raptors als plastic heli's bestempeld totdat ik er zelf toch maar 1 kocht en er achter kwam dat die heli's best vliegen en er ook nog eens gemakkelijk aan redelijk geprijsde onderdelen te komen is.
Dat is ook belangrijk om te kijken of er gemakkelijk aan onderdelen van een bepaald type te komen is.
Ken iemand die 3 maanden op een rotor as moest wachten!Nee ik noem geen merk maar er is moeilijk aan de dure onderdelen te komen.
Naast een Tea-rex vind ik de Raptor een prima keus.
Zelden problemen met mijn Raptor Titans.
Ik weet hier vlak over de grens in D een modelbouwzaak die nog onderdelen zou kunnen hebben dus laat maar weten als je nog een poging wil wagen om onderdelen te kopen.

Ik denk trouwens dat er goedkoop aan Raptors te komen is want iedereen wil nu achter de Tea-Rex massa aanhollen.
Heb trouwens zelf ook nog een elektrische Trex 450 onder het stof staan.

Hahaha, ja Wim.... Ik herinner me ook zoiets toen je voor de keuze voor Rossi of Webra stond.... toen koos je "toch maar voor de Webra"....

Een Rossi is net zoiets als die Raptor: als je ze niet kent vind je het onbetrouwbare italiaanse techniek, als je er eenmaal mee vliegt, kom je er achter dat het toch wel topmotoren zijn.... ;)

(geintje, kon het niet laten....)

Groet, Bert

Kan me alleen maar aansluiten bij de commentaren over de Raptor 50 Titan. Betrouwbaar, vliegt geweldig en plenty redelijk geprijsde onderdelen beschikbaar. En een niet te kloppen prijs-kwaliteit-fun verhouding. 300 euri inclusief TT motor en uitlaat. Ook is een Raptor makkelijker in te regelen als je nieuw bent in de hobby (geen gedoe met 120 gr. ECCPM)

Al die verhalen dat een Raptor "verouderd" is...de meeste piloten hebben bij lange na niet de skills om de grenzen van een Raptor te bereiken. Laat staan bij een "moderne" heli.

Ik merk ook dat ik veel vrijer vlieg met een Raptor dan met duurdere helies. Zit tussen de oren, een crash is te overzien qua kosten.

Roop je hebt gelijk die heli mankeert niets aan hoor sterker nog ik denk dat veel van die modelvliegers achter elkaar aan hobbelen terwijl ze nooit met een Raptor gevlogen hebben.
Ik heb die heli ook erg afgekraakt en nu vlieg ik er al 7 jaar mee.
Ik heb dat ook op een modelvliegclub gezien dat 1 vlieger invloed had op vliegers om maar een bepaald merk te kopen.
Bert die Rossi motoren zijn super want die heb ik ook in mijn Vario,s gehad maar momenteel voor de Raptor niet of moeilijk te krijgen.
Alleen dat veertje voor de uitlaat is moeilijk verkrijgbaar hi hi.
Maar jennen moet kunnen.
Maar als je een TT motor in de Raptor hebt hangen moet je wel met 15% nitro vliegen heb ik ondervonden.

Ik heb die heli ook erg afgekraakt en nu vlieg ik er al 7 jaar mee.

Hi hi, jij ook al? Ik vond het vroeger ook "goedkope meuk" tot ik er een keer mee vloog....

Alleen dat veertje voor de uitlaat is moeilijk verkrijgbaar hi hi.
Maar jennen moet kunnen.

Nou.... ik heb nu toch dank zij Guy VanderSchelden een origineel veertje hoor....
(inderdaad, jennen moet kunnen:evil:)
Maar gelukkig zijn ze van die veertjes afgestapt, dus....

Koud he? Ben bang dat er van het weekend bij ons niet veel gevlogen gaat worden....

Groet, Bert

...Maar als je een TT motor in de Raptor hebt hangen moet je wel met 15% nitro vliegen heb ik ondervonden.

Ik vlieg zonder problemen met 5% nitro met de TT 50 pro motor. Loopt perfect. Ik kan wel eens een hoger percentage proberen als ik meer vermogen wil hebben maar voor het nette lopen heb je het niet nodig.

Back