Na mijn 3e vlucht op zaterdag wilde ik eens auto-rotatie oefenen en schakelde op throttle-hold op een hoogte van ong 2 meter. Ik kon m'n T-Rex600N prima landen maar merkte wel dat de motor stil gevallen was.
Na weer vol getanked te hebben probeerde ik te starten maar merkte dat ik de startpin niet rond kreeg. Ik dacht dat ik de motor 'verzopen' had dus draaide ik de bougie los en probeerde nogmaals. Nog steeds kreeg ik de startpin niet rond.
Eenmaal thuis gekomen heb ik de motor ge-demonteerd en merkte een stukje van de zuigerveer boven de piston.
Ik weet dat dergelijke dingen kunnen gebeuren maar mijn vraag is nu:
Wat zou er hier aan de hand kunnen zijn waardoor de veer gebroken is ?
De cilinderwand ziet er nog onbeschadigd uit en ik heb ook een carbsmart gemonteerd die de temperatuur in de gaten houd. Kort daarvoor had ik de backplate nog gevoeld maar die was gewoon lauw.
Ik weet, een lang verhaal maar ik wil gewoon de details en omstandigheden vernoemen zodat het duidelijk is.
Groeten,
Alex.
Na weer vol getanked te hebben probeerde ik te starten maar merkte dat ik de startpin niet rond kreeg. Ik dacht dat ik de motor 'verzopen' had dus draaide ik de bougie los en probeerde nogmaals. Nog steeds kreeg ik de startpin niet rond.
Eenmaal thuis gekomen heb ik de motor ge-demonteerd en merkte een stukje van de zuigerveer boven de piston.
Ik weet dat dergelijke dingen kunnen gebeuren maar mijn vraag is nu:
Wat zou er hier aan de hand kunnen zijn waardoor de veer gebroken is ?
De cilinderwand ziet er nog onbeschadigd uit en ik heb ook een carbsmart gemonteerd die de temperatuur in de gaten houd. Kort daarvoor had ik de backplate nog gevoeld maar die was gewoon lauw.
Ik weet, een lang verhaal maar ik wil gewoon de details en omstandigheden vernoemen zodat het duidelijk is.
Groeten,
Alex.