Os91 hz-r 3c

Goedendag medevliegers,

Ik heb onlangs een nieuwe motor gekocht voor mijn trex700. De vorige motor 91hz was kapot gedraaid. Heeft iemand enige ervaring met deze 91hz-r 3c motor? Hoe is het vermogen? En verbruik? Is het te vergelijken met de oude versie 91hz?

Greets,

Christiaan

Ervaringen
Zoeken: Zoekterm(en), in titel en tekts: "91hz-r" OR 91hz OR "os91 hz-r 3c"

Twee forumtipjes in het cader van contacten, cruiwagens, connecties en corruptie:

• Het kan handig zijn om je woonplaats of regio in je profiel op te geven, dan kan iedereen dat altijd links onder je gebruikersnaam zien. Daarmee kunnen leden je verwijzen naar evenementen, winkels, clubs, personen, handel, locaties en drinkgelagen in jouw omgeving. En wie weet, misschien woont er wel een behulpzame ervaren MBF'er bij jou om de hoek, of iemand die jij kunt helpen.
  • Indien je ook leeftijdsweergave activeert in jouw profiel, zal die altijd zichtbaar zijn, links naast je berichten. Met die kennis kunnen forumleden beter maatwerk leveren in hun antwoorden. Leeftijd geeft indicatie van budget, aantal jaren scholing (= talen, wiskunde, natuurkunde, rij- en zwemles etc) en het al dan niet aanwezig zijn van een hogere instantie, eventueel in combinatie met handenbindertjes. Of dat je wellicht zelf nog in de categorie handenbindertje valt. En leeftijd kan een zeeeeer ruwe indicatie geven van de kwaliteit/kunde/ervaring/kennis van jouw antwoorden.
    8CBWEZYl_gju-O0mEKjDNw0Eh_qIbYUu1oZBKfZqOypmLO1gU9NfBBUnKK5HrwoN-VKG8iQn_PvQpZDlbxq0IwVL9dQOy_HcGJ0=s0-d-e1-ft
  • Met andere woorden, het vergemakkelijkt en verbetert de communicatie, en de persoonlijke contacten.

klein beetje met de normale HZ, niet met de 3C
ik gok zomaar dat je er in ieder geval niet op achteruit zal gaan qua vermogen etc.

Waardoor is de oude motor trouwens in elkaar gelopen?
specifieke reden, of gewoon versleten?

De andere de 91hz is kapot gegaan door een kapotte drijfstang. Cilinder en cilinderwand ook flink beschadigd. Ik had die motor ook al bijna 5 jaar op de trex zitten. Het was een prima motor en liep erg goed, dus het was even balen.

De andere de 91hz is kapot gegaan door een kapotte drijfstang. Cilinder en cilinderwand ook flink beschadigd. Ik had die motor ook al bijna 5 jaar op de trex zitten. Het was een prima motor en liep erg goed, dus het was even balen.

[post136]

Met het typisch nederlandse weer, zul je mischien gemiddeld 20 draaiuren per jaar gedaan hebben, dus 100 uur totaal....

OS loopt inderdaad vaak prachtig, maar niet altijd even lang....

Groet, Bert

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja jammer is dat, ik hoop dat ik met de nieuwe motor toch nog een tijdje vooruit kan. Wanneer deze versleten is, dan ga ik toch even goed kijken naar andere merken. Elektro is dan misschien een uitkomst, maar dan is de fun een stukje minder zonder gepruttel

Electro... Ga je mond spoelen met minimaal 15% nitro..
Electro is nooit de oplossing :mrgreen:

Nuweet ik wel dat os een paar lichtingen slechte drijfstangen had meegegeven.
Wat ik ook heb gezien, is dat os drijfstangen (sterker, alle drijfstangen) niet zo best tegen klemlopers kunnen

Kan best dat jouw motor ooit eens een keer een klemmertje heeft gehad, of tegen vastlopen zat, en dat dit net de drijfstang een oplazer heeft gegeven.
Veel mensen overkomt dit wel een keer, en meestal heb je er nooit last van.

Hopelijk heb je met deze meer geluk dan met de oude ;-)

Deze jongen gaat gewoon lekker de goedkope motoren proberen....

Één ding is zeker: met vonkendoos loopt ALLES....

Het moet alleen heel blijven, maar als het dan toch kapot loopt, dan liever iets van onder de 100 Euro....

Groet, Bert

Hoi hoi,

@Christiaan22:,
welkom op MBF .. tja .. jammer voor de motor,
je schreef 'alternatief' elektro,
dat is het zeker niet (heb je ook gelezen van @Student: en @Brutus:,
de hele fun is weg, ondanks elektro iets meer power heeft,
maar vlieggedrag: .. brandstof-vliegen is brandstof-vliegen !!

suc6 met een nieuwe motor,
en je zou het nog horen / lezen, .. goed 'inlatenlopen'
met veel rook ..

Groet
Uwe

De brandstof motoren zijn in de minderheid bij onze club, maar ik ga er zeker bij de heli niet in mee. Ik ben benieuwd naar de power van de motor. De oude hz91 was al prima. Welke motoren hebben jullie gebruikt voor de heli, ik zie ook veel ys120 of 91. De benzine motoren zijn ook flink in opkomst. Os met de 91gthz

of methanol, maar dan met een vonk ontsteking erop...

kwestie ontsteking erop, killswitch ertussen en de voeding een soort losmaken..
brandstofverbruik gaat drastisch omlaag, terwijl de motor er geen speciale nadelen van ondervind.
daarnaast hoef je minder af te stellen...

Maar je moet je koeling wel op orde hebben :D :D :D

Groet, Bert

Mijn koeling is op orde, dus dat zal bij deze motor ook best het geval zijn;-)

Hihi, zo bedoelde ik het niet....

Ik bedoelde dat in geval van vonkendoos, je wel wat extra aandacht aan de koeling moet besteden.....

Sommige heli's zijn beter qua koeling dan anderen, en die heli's die er wat minder goed in zijn (zoals Raptors :oops:...) moet je wel een verbeterde fan in zetten of anderszins aanpassen....

Groet, Bert

Ik heb de motor goed rijk laten inlopen. Bijna 8 liter rapicon 15% en de motor loopt als een zonnetje! Nu blijven hopen op een hele mooie zomer en veel vlieguurtjes! Misschien ooit nog een ombouw met vonkendoos, maar de motor loopt nu goed dus we laten het even zo.

Back