Osd keuze

Hallo,

Ik ben op zoek naar een osd voor een leuke prijs, aangezien ik hier nieuw mee ben os voor mij de vraag, wat je wel en niet nodig heb:). De hoogte en snelheid is wel makkelijk denk ik. Op HK staan er wel wat, maar volgens mij geen setje die compleet is. Mischien weten jullie nog een leuke site of voorkeur voor een bepaald setje, let me know;)

Ik zou eens kijken naar Remzibi osd. Niet te duur en wel heel compleet. Wel is het een systeem waar wat solderen bij komt kijken, dus verwacht geen plug&play oplossing.

Remzibi OSD » Mictronics

Net een nieuwe Remzibi besteld.

Solderen moet bijna bij alle OSD's voeding lijntje en video lijntje. Meer is het niet.
Dus nog wel te overzien.

Even PBen als je meer info wilt.

remzibi's blog - RC Groups

79 euro voor een compleet setje incl versturen als het goed is.

Zo kan het er dan ongeveer uitzien. Net wat je wilt. Is allemaal zelf in te stellen bij Remzibi.

[media=youtube]5pn6JyMt4wI[/media]

Wil je ook nog gaan werken met een Immersion tracker kan je beter een EZ osd kopen of anders een losse module om de GPS coordinaten door te geven mbv Tiny Telemetry module.

Goede OSD maar zeker niet goedkoop.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb zelf een Nova OSD. Hier ben ik erg tevreden mee. Ik weet niet of die nog steeds verkocht wordt. Het is een complete set met stroomsensor en GPS. De gegevens die in beeld komen zijn:
- spanning hoofdaccu
- stroom hoofdaccu
- verbruikte mAh's
- spanning fpv-accu (indien aanwezig)
- vliegtijd
- vlieghoogte
- richting (in graden)
- richting naar startpunt (met pijl)
- afstand tot startpunt
- snelheid
- RSSI voltage (optie)

Zoals ik zei, vrij compleet dus en volgens mij was ik rond de 100$ kwijt hiervoor. De OSD heeft ook nog een RTH (return to home) functie, bij sommige mensen werkt het, bij andere niet. Ik gebruik het zelf niet. Wat ook een heel leuk is, de OSD geeft na het landen de maximale waardes aan van snelheid, afstand, hoogte en accu waardes.

Er zijn meer merken die dit soort OSD's aanbieden maar de prijzen en specificaties zullen niet zo ver uit elkaar liggen denk ik.

Persoonlijk zou ik de chineese kopieën links laten liggen, daar zijn vaak issues mee en kosten niet persé minder.

Zelf heb ik net een Remzibi OSD gekocht, gaat heel simpel je stuurt een PB via RCgroups naar Remzibi en maakt €79 euro via paypal over op zijn e-mail adres (details krijg je in een PB hiervoor). Je geeft bij Paypal je adres op, en hij stuurt je dan het pakketje op met een tracking code via PB retour.

Het grote wachten kan dan beginnen (edit: maandag besteld, vandaag in huis) pakje komt uit Polen dus geen gedoe met inklaringen enzo

Laatst bewerkt:
Me remzibi osd is binnen! Alleen lees ik dat je geen 4s accu mag gebruiken! En das jammer want ik heb alleen maar 4s. Iemand ideen

Hang er een BEC tussen, dit geld alleen voor de VID (lees power) aansluiting.
Via ENG kan je dan de spanning van je accu uitlezen.

zie Hier

Is ie vlot. De mijne is nog onderweg. Volgens tracking gisteren nog in A-dam Heb nog geen post gezien dus misschien vandaag nog.

Hoi hoi,
De OSD is vorige week per post binnen gekomen (Send by mr. Remzibi himself), mijn eerste OSD!!

Ik kan nu al niet meer zonder :-)

En wat ik zo mooi vind, je kan alles naar je eigen wensen qua screenlayout instellen, GEWELDIG.

Vanmiddag toch nog binnen gekregen.

Handige functie is Azimuth angle from home. [edit, volgens mij is dat nu Heading GPS]
Weet je of je links recht voor of achter je zit vanaf start punt.
Ook handig met manuel antenna tracking. En je kan in een kaarsrechte lijn vliegen.
Staat aangegeven in hoekgraden. 0 graden is als het goed is het noorden.

Laatst bewerkt:
Dit is mijn OSD layout.

full

Bij is t drama! Kreeg hem niet geüpgraded.. Nu is me cam ineens kapot:( Het is best wel een gedoe met die software

Aah, jammer van je cam :( , weet je zeker dat alles goed is/was aangesloten?

Voor mijzelf heb ik een aansluitschema gemaakt voordat alles in de praktijk is aangesloten.
Ik ben voor een 2 lipo setup gegaan, totaal geen last van videoruis van ESC/motor.
full

Misschien dat dit helpt :)

Gr. Roy

Inmiddels ook ingebouwd.
Maar in de vleugel van de bixler geplaatst.

Geen problemen gehad. Alleen video in/ out zat even verkeerd om.
Lay-out staat bijna weer goed bin en font file kunnen uploaden.

Nog een foutje eruit halen maar staat inmiddels weer naar mn zin.
In de bril kijken die lettertjes tov het scherm veel kleiner dan op de TV.

Back