osillerende hoofdrotor na installatie upgrade V2 hoofdrotor

• Topicstarter Topicstarter Michel Bijnsdorp
  • Startdatum Startdatum
M

Michel Bijnsdorp

Guest
Hi,

Gisteren avond druk bezig geweest om de hoofdrotor set van mijn Piccolo V2 FP om te bouwen naar een alm hoofdrotor ipv de plastic set die erbij geleverd zat. zonder rotorbladen draait het geheel als een zonnetje. Na montage van de rotorbladen (zelfs twee verschillende uitgabalanceerde paren) is het bijna onmogelijk meer te vliegen omdat er een osillerende beweging zit in het platte vlak. met andere woorden de rotor blijft bewegen net zo als de "hurly-curly" op de kermis.

Ik heb de hele rotorkop uit elkaar gehaald en met de drie verschillende
rubbers( 70-80-90) inelkaar gezet en uitgeprobeert maar niets help. Terug gebouwd naar de oorspronkelijke versie, en niets aan de hand. Heeft iemand nog goede ideeen ?

Heb je ook het alu centraalstuk ? ik had ook de alu versie erop staan en bij mij vloog hij stukken beter ! Ik raad je ook aan de M24 blaadjes van Kyosho erop te zetten. en de vulringen onder je bladen weg te laten.

Yep alles is vervangen, dus metalen hoofdas met vrijloop, alm centraalstuk en de rest zoals eerder beschreven

Je hoofdrotor is te stijf. Wat jij beschrijft is op te lossen met superzachte dempingsringen, of met een plastic centraalstuk. Dit is een direct gevolg van resonantie door de te grote stijfheid.
M24 blaadjes alleen gebruiken als je genoeg toeren op de kop krijgt, dus 3s lipo en eventueel met brushless. En een woord van waarschuwing, met de M24 blaadjes heb je voldoende energie in de kop om de staart te splijten als je hem raakt (Spreek uit ervaring, hij hakte um zomaar af ;))
Bij montage van je kop moet je extreem veel aandacht besteden aan balanceren, dus ook je paddle's en de as balanceren, zeker als hij erg stijf is. Hoe beter de balans, hoe stijver de kop mag zijn.

Succes met vogelen,

Ton.

PS Welke kop heb je? Die met de O-ringen onder een schroefdop? Anders kan je de schroefdop ook minder vast draaien...

Klopt ik heb die met de O-ringen, nog suggestie voor O-ring nummer? 70-80-90 ?

Weuh... Nee, veelgeziene truuk is de dop los draaien... Of plastic centerpiece, maar als je dan wat raakt breekt deze alsnog...

Ik had de 80 erin, de kop moet wel voelbaar kunnen wiebelen op die ringetjes, zoals Ton al zij lijkt het dat de boel te stijf zit. Ook met de standaard blaadjes moet hij gewoon goed kunnen vliegen.

oplossing: contra gewichtjes op paddlestang verwijderen.

Weuh... Alu head maar nog wel gewichtjes? Dus crispy besturing en dat dan weer soppig maken met gewichtjes... Ik ging er een beetje vanuit dat je die er al af had ;)

Back