Zie post #235 bovenste foto!
ff voor mijn vermaak: hoe ga je het exact aansturen?
wat ben je van plan/heb je in je hoofd?
Als ik het linkje naar de vario site volg, ff op 1 van de fuselages, handleiding
dan zie je dat vario de chinook met 2x swash, alleen wel maar 2 servo's per swash
an sich logisch
links rechts met de twee servo's, pitch kan daar ook mee gemixt worden
pitch voor lager dan achter, gaat de kont omhoog, en het toestel vooruit
Voor de osprey kun je bijna datzelfde doen, alleen de voorwaartse factor zou je in de beweging van de gondel kunnen houden
zijwaarts zou je net als de chinook met pitch op kunnen lossen
OF, als je graag de volle bestuurbaarheid van de beide koppen wilt
met y kabels je servo's spiegelen
een gyro corrigeert, en als beide koppen hetzelfde doen, zal dat goed moeten gaan
Enigste punt van aandacht is hoe je een roer-actie gaat krijgen.
om eerlijk te zijn, weet ik ook ff niet hoe ze dat bij de chinook op schaal hebben gedaan
die heeft ook 1 doorgaande as, dus geen rotorsnelheids verschil