M
morphje
Guest
Jaren geleden was ik een keertje aanwezig op een opendag van de Helderse Model Club (HMC) en wat ik zag vond ik geweldig. Nou had mijn vader ooit eens een dubbeldekker gevlogen (wildvliegend uiteraard in de prak gevlogen). Ik werd lid van de HMC en "erfde" mijn vaders zender en spullen.
Ik kocht een leuk hoogdekkertje en ging bouwen.
En toen .... verhuisde ik naar denhaag en net toen ik verhuisde was Ypenburg gereduceerd tot stof en huizen. De HMC (Haagse Model Club) had geen veld meer waar ik mijn brandstof model kon vliegen. Ik heb toen het modelvliegen opgegeven.
Zo en dat is dan genoeg geouwehoer. Ik wil niet in discussie gaan over wie de "rechtmatige eigenaar" is van de afkorting HMC, want die heb ik al in denhelder genoeg gevoerd.
Wat ik wil weten is waar ik de website kan vinden van de HMC (de haagse dus), want de link die de KNvVL heeft http://www.bruikman-kok.nl/~hmc/ werkt niet (meer). En ik wil toch wel weer wat meer weten over de haagse variant van de HMC. Waar is hun clubhuis, wanneer, etc etc.
ps. Mijn brandstofmodel heeft op dit moment flink wat butsen opgelopen en hangt nu stof te verzamelen. Helaas is m'n gloeiplugmotor (7,5 cc "erfenis" niet eens compleet en ik zou het model zeker anders gebouwd hebben, maar het wat een leuke leerles destijds. Ik zie toch wat meer in electro op dit moment, accu's gaan langer mee dan iedere keer 200ml brandstof en ik lees links en recht dat de kosten zogoed als gelijk zijn tussen electro en brandstof.
Is het eigenlijk nog toegestaan om met een verouderde zender te vliegen? Mijn zender is een robbe mars FFM. Notabene PTT-RCD gekeurd in 1984. Ik kan namelijk niet vinden om de techniek verouderd is (eventueel andere modulatie technieken)
Meerdere vragen in 1 post, maar de hoofdmoot blijft de HMC (haagse). Of eventueel andere clubs in de buurt.
Vanwaar mijn interesse beantwoord ik ook nog wel. Ik zag de modellen van TITA en de statische modelbouwer in mij gaat zeker een statisch model bouwen daarvan, gelijk een les in het bouwen met depron. Of het model ooit zal vliegen zal de toekomst leren, maar zulke prachtige modellen voor een paar euro en wat uurtjes werk. Super, ik had dat nooit gezocht achter vloerisolatiemateriaal.
Ik kocht een leuk hoogdekkertje en ging bouwen.
En toen .... verhuisde ik naar denhaag en net toen ik verhuisde was Ypenburg gereduceerd tot stof en huizen. De HMC (Haagse Model Club) had geen veld meer waar ik mijn brandstof model kon vliegen. Ik heb toen het modelvliegen opgegeven.
Zo en dat is dan genoeg geouwehoer. Ik wil niet in discussie gaan over wie de "rechtmatige eigenaar" is van de afkorting HMC, want die heb ik al in denhelder genoeg gevoerd.
Wat ik wil weten is waar ik de website kan vinden van de HMC (de haagse dus), want de link die de KNvVL heeft http://www.bruikman-kok.nl/~hmc/ werkt niet (meer). En ik wil toch wel weer wat meer weten over de haagse variant van de HMC. Waar is hun clubhuis, wanneer, etc etc.
ps. Mijn brandstofmodel heeft op dit moment flink wat butsen opgelopen en hangt nu stof te verzamelen. Helaas is m'n gloeiplugmotor (7,5 cc "erfenis" niet eens compleet en ik zou het model zeker anders gebouwd hebben, maar het wat een leuke leerles destijds. Ik zie toch wat meer in electro op dit moment, accu's gaan langer mee dan iedere keer 200ml brandstof en ik lees links en recht dat de kosten zogoed als gelijk zijn tussen electro en brandstof.
Is het eigenlijk nog toegestaan om met een verouderde zender te vliegen? Mijn zender is een robbe mars FFM. Notabene PTT-RCD gekeurd in 1984. Ik kan namelijk niet vinden om de techniek verouderd is (eventueel andere modulatie technieken)
Meerdere vragen in 1 post, maar de hoofdmoot blijft de HMC (haagse). Of eventueel andere clubs in de buurt.
Vanwaar mijn interesse beantwoord ik ook nog wel. Ik zag de modellen van TITA en de statische modelbouwer in mij gaat zeker een statisch model bouwen daarvan, gelijk een les in het bouwen met depron. Of het model ooit zal vliegen zal de toekomst leren, maar zulke prachtige modellen voor een paar euro en wat uurtjes werk. Super, ik had dat nooit gezocht achter vloerisolatiemateriaal.