Oud maar GOUD

Discussie in 'Electro auto's' gestart door Muizer, 2 mrt 2020.

  1. Muizer

    Muizer

    Lid geworden:
    1 mrt 2020
    Berichten:
    10
    Locatie:
    Rotterdam
    GEEN VERKOOP!! (Sry voor de verwarring)
    EDIT: Puur info/meningen wellicht iemand met dezelfde of ooit gehad ik hoef GEEN prijs of waarde bepaling!

    Ben gewoon benieuwd naar jullie mening over deze twee auto's.

    Althans dat weet ik nog niet of het goud is :)
    Maar ik ben er wel blij mee. Was op zoek naar een auto voor m'n zoontje van 6 en deze gaan best snel,misschien iets te snel maar die kids van tegenwoordig zijn erg goed met electronica (gamen) dus dit moet ook wel lukken. :)

    Ben benieuwd naar jullie mening het zijn naar mijn weten best oude wagens maar doen het nog goed en zien er nog als nieuw uit.

    Elk commentaar / info is welkom zowel negatief als positief. Misschien heeft een van jullie ervaring met deze wagens en kan me hierover iets vertellen of adviseren.

    Het gaat om de volgende 2 wagens en geen idee of de standaard spullen erin zitten of wellicht een upgrade ergens. Dus mocht je iets weten

    "Let me know"

    - Reely Hollander (brushed motor) 4WD
    - S10 blast TX1 (Geen idee) 4WD

    Screenshot_20200302-193757.jpg Screenshot_20200302-193754.jpg Screenshot_20200302-193812.jpg Screenshot_20200302-193815.jpg Screenshot_20200302-193821.jpg Screenshot_20200302-193745.jpg
    Screenshot_20200302-193751.jpg
    Screenshot_20200302-193827.jpg Screenshot_20200302-193840.jpg Screenshot_20200302-193837.jpg
     
    Laatst bewerkt: 3 mrt 2020
  2. Scrap

    Scrap

    Lid geworden:
    15 jun 2015
    Berichten:
    237
    Oordeel is lastig zonder vraagprijs en omschrijving.
    Wat krijg je er bij?
    Ziet er allemaal wel redelijk gedateerd uit. Voor een brushed autootje, wat ze beide zijn, zou je een paar tientjes kunnen geven.
    Wat wil je uitgeven en wat mag t kosten? Wat zoek je?
    Deze zijn 4wd, wellicht wat veel onderhoud voor een beginner.
     
  3. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.879
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Heb je ze of wil je ze kopen? Dat is me niet helemaal duidelijk :weetnie:
     
    Scrap vindt dit leuk.
  4. Scrap

    Scrap

    Lid geworden:
    15 jun 2015
    Berichten:
    237
    Nu ik dit van jou lees.... Volgens mij wil hij verkopen
     
  5. Muizer

    Muizer

    Lid geworden:
    1 mrt 2020
    Berichten:
    10
    Locatie:
    Rotterdam
    Welk onderhoud zouden deze wagentjes nodig hebben? Tot nu toe lijkt alles perfect te werken.
    Nogmaals alle tips zijn welkom!!
     
  6. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Tja... je moet kijken hoe makkelijk je nog aan onderdelen kunt komen. Beide zijn geen recente auto's meer maar de LRP staat nog steed in hun assortiment. Zeker met meerdere modellen gebaseerd op hetzelfde chassis is de kans groot dat je makkelijk aan onderdelen kunt komen.

    Met de Reely ben je afhankelijk van de Conrad omdat het hun huismerk is. Met wat zoeken kan je denk ik ook wel andere merken vinden op basis van dit chassis maar hou er rekening mee dat er door de jaren heen veel veranderd aan dit soort auto's uit dezelfde fabriek mocht je alternatieven kunnen vinden.

    2e hands, zo goed als nieuw en "van een oud vrouwtje geweest" kennen we. Soms ook geheel waar maar helaas ook genoeg mensen die achteraf de nodige gebreken ontdekken.

    Waarom niet voor nieuw gaan?
     
  7. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.879
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Aha... andere topic gevonden: je hebt ze dus al staan. :)
    Leuke auto’s, geen toppers. Verder met @Roelof : onderdelen worden spannend.

    Succes en veel plezier met rijden!
     
  8. Fokko 66

    Fokko 66

    Lid geworden:
    3 sep 2017
    Berichten:
    1.403
    Locatie:
    Winschoten
    Volgens mij wil de topicstarter ze niet verkopen maar heeft ze aangeschaft voor zijn zoontje.
    Reely is het huismerk van Conrad electronics en zit eigenlijk tussen wal en schip in qua modelbouw.
    Ze fabriceren namelijk niet zelf maar kopen goedkoop in bij andere fabrikanten en drukken daar hun eigen merk op en voila je hebt een echte reely.
    Ik zeg niet dat ze slecht zijn, maar er is beter spul op de markt.

    Om er een jochie van zes er mee de straat op laten gaan is mijn inziens een nogo.
    Tenzij het ergens is waar hij absoluut geen schade kan berokkenen.
    Een kind mag wel goed zijn in gamen, maar dit is geen speelgoed om zomaar mee de straat op te gaan.
    In de echte wereld hebben we geen reset of respawn.
    Ze overzien niet vaak de risico's en een ongeluk zit in een klein hoekje.

    Ikzelf zou voor de kleine jongen voor iets eenvoudigers gaan.
    Een 2 wd die weinig onderhoud nodig heeft en misschien ook wel leuk is om samen met pa zelf te bouwen.
    Dan gaan mijn gedachten uit naar bijvoorbeeld een tamiya neo fighter.
    Vrij goedkoop, robuust en simpel van opzet en waarvan eventuele onderdelen nog te koop zijn.

    Dan zou ik deze gewoon op de plank zetten.

    Qua waarde?
    Het is net wat de gek er voor wil geven.
     
    Laatst bewerkt: 2 mrt 2020
  9. Muizer

    Muizer

    Lid geworden:
    1 mrt 2020
    Berichten:
    10
    Locatie:
    Rotterdam
    Ik vond nieuw echt veel en veel te duur.
    Zoals elke beginner kom je al heel snel op het merk Traxxas puur omdat je er veel over leest. Wat ik als alternatief kon vinden was latrax. Maar het is gewoon heel moeilijk om het juiste te vinden.
    Daarna komen je accu's e/ lader er nog bij. Het schrok me echt af om 250 a 300 euro uit te moeten geven om met m'n kleine aap te racen.

    De wagens zijn oud maar werken echt nog goed.
    Wellicht handig om ze eens een keer uit elkaar te halen. Maar meestal denk ik als het nog werkt waarom eraan rommelen.
     
  10. Muizer

    Muizer

    Lid geworden:
    1 mrt 2020
    Berichten:
    10
    Locatie:
    Rotterdam
    Nee het zijn geen Ferrari's maar gewoon om af en toe eens mee te scheuren best leuk spul. Nog bedankt voor je accu tips.
     
  11. Muizer

    Muizer

    Lid geworden:
    1 mrt 2020
    Berichten:
    10
    Locatie:
    Rotterdam
    Hij mag er ook niet zelf mee naar buiten.
    Daar heeft hij zijn Nikko voor :).
    Maar beetje samen op een leeg voetbalveld scheuren kan geen kwaad. Het ging me ook niet om een prijsopgave. Oldtimers maar in prima staat zover ik het kan beoordelen.
     
    Laatst bewerkt: 3 mrt 2020
  12. Tbird2

    Tbird2

    Lid geworden:
    7 nov 2008
    Berichten:
    715
    Locatie:
    Doesburg
    Zonder prijs kan niemand een oordeel vellen, maar wellicht moet je daar achter-af ook niet naar vragen.
    Als de verkoper content is en jij bent blij met de spullen dan is het gewoon goed.

    Het zijn dan mischien niet de nieuwste modellen, en mischien niet de beste (duurste…) maar ze zien er beiden netjes uit.
    Ik zou zeggen ga gewoon lekker samen rijden en lol maken.
    Laat je niet gek maken over brushless en tuning motoren, brushed is prima, en rijd vaak zelfs soepeler dus makkelijker.

    Onderdelen, tsja... ook dat is achter-af.
    Een belangrijke overweging om een auto te kopen is wat mij betreft onderdelen voorziening, maar goed dat station ben je al gepasseerd, dus wederom, lekker rijden en dan zie je vanzelf wel.
    Dat is dan ook 1 van de sterke punten van Traxxas, dat is mischien ook niet het beste merk, maar er is wel een goede onderdelen voorziening.

    Nogmaals de autos zien er netjes uit, ga eerst maar eens rijden en fun hebben, dan komt de rest vanzelf.
    Als julie er beiden lol aan hebben kun je altijd nog verder kijken voor "beter" en "duurder".
    Kan ook maar zo zijn dat je zoon er niets aan vind, maar dan heb je het in ieder geval geprobeerd.
     
    Tamaniac vindt dit leuk.
  13. Muizer

    Muizer

    Lid geworden:
    1 mrt 2020
    Berichten:
    10
    Locatie:
    Rotterdam
    Het gaat me ook niet op de waarde. Had beter moeten nadenken over de titel en wat er op dit forum besproken word. Ik bedoel met goud meer dat het nog goed werkt. En wellicht waren er nog meer mensen met deze oldtimers. Ik verander de topic naam wel als dat nog gaat.
     
  14. Tbird2

    Tbird2

    Lid geworden:
    7 nov 2008
    Berichten:
    715
    Locatie:
    Doesburg
    Wel nee, is toch prima.
    Klopt gewoon, ik zou ze niet eens oud noemen, wellicht niet meer meest ressent, maar zeker niet oud.
    En als ze het goed doen, waaraan geen reden tot twijfel is, dan zijn ze toch goud voor jullie.
    Prima zo, lekker laten.

    De strekking van jou topic is nu duidelijk, gewoon even zien of er andere gebruikers zijn die tips hebben over deze autos.
    Verder zou ik er in eerste instantie niet veel aan doen, ze zien er goed uit, gewoon lekker gaan rijden.
     
  15. Muizer

    Muizer

    Lid geworden:
    1 mrt 2020
    Berichten:
    10
    Locatie:
    Rotterdam
    Bedankt!!
    Dat vond ik zelf ook, ga me goed verdiepen in hoe ik ze het beste kan onderhouden.
    Tunen etc dat hoeft voor mij niet, wil puur dat ze blijven rijden. Dus mochten jullie links hebben met duidelijke/goede info in welke vorm dan ook kom maar door. :)
     
  16. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.933
    Locatie:
    Oldeberkoop
    En anders de-tune je ze (begrenzen in de zender of zo) dan heeft "die kleine aap" (je eigen woorden) ze ook minder snel kapot, want jonge kids leren snel, maar hebben vaak toch wat minder besef van dat het óók kapot kan, en ook een brushed auto kan best wel een uitdaging zijn voor een jochie van 6...
    Dat kun je altijd weer ongedaan maken naarmate zijn rijvaardigheid vordert.
     

Deel Deze Pagina