Ik weet vrij zeker dat ze die junior-pilot bij onze speelgoedzaken hadden toen ik met LB begon. Mijn mentor bij mijn club (ik was 14, hij was 16, hij was de enige LB'er bij de club en had een Schaalmodel van een Piper Cherokee of zo van Robbe ...) zei dat de romp te snel achter de vleugel zou breken. Nu weet ik dat hij gelijk had. Ik heb toen de Cadet van Robert (van de KBNVvL) gebouwd.
Joost: we hebben al een paar jaar op mijn club in Stadskanaal de Record-cup georganiseerd. Dit was geinspireerd door de Record-trainer van Suls, die enkele mensen hadden (na-) gebouwd, en de Webra Record, waarvan je ook net foto's hebt geplaatst. Het was bedoeld als een soort opstap voor LB racen, maar zonder het snelheidsaspect. De regels zijn simpel: Webra Record verplicht, model vrij (maar er wordt veel met de Record Trainer gevlogen). Er vliegen twee teams van pitman/piloot tegelijk. Model moet óf een 10cc tank hebben, óf je moet enkele spuitjes met 10cc klaarleggen. De wedstrijd duurt 5 minuten. De motor moet dan koud en de tank leeg zijn. Snel tanken, starten en de lucht in. Als de tank leeg is, bijtanken met een spuitflesje (10cc tank) of een 10cc spuitje, en weer starten. De winnaar van de heat is degene die binnen de 5 minuten de meeste seconden (punt per seconde) in de lucht geweest is. Het is erg leuk en gezellig en erg hilarisch. Dus als je de Record-trainer klaar hebt en de Webra er op, doe dan volgend jaar mee! Data worden hier wel bekend gemaakt, een pitman moet makkelijk te vinden zijn (of een piloot als je zelf wilt pitten). Overigens zou de jou bekende Jan Bakker ook wel eens willen proberen te pitten, zo heeft hij mij verteld.