Oude F3b zwever

Discussie in 'F3B' gestart door Paul G. Schoorel, 14 jul 2009.

  1. Paul G. Schoorel

    Paul G. Schoorel

    Lid geworden:
    9 aug 2006
    Berichten:
    47
    Locatie:
    Slochteren
    Ik ben een 30 jaar oude zwever, waar ik nog de wk in Amay mee gevlogen heb aan het renoveren. Ik ga hem wel electroficeren. Alles was na 25 jaar op zolder nog in goede staat. Destijds heb ik als vleugelbevestiging platte messing buis gebruikt met 10x1mm verenstaal. Dit staal heb ik niet meer en ik weet niet waar ik het kan krijgen. Heeft iemand nog van dat spul? Of kun je mij vertellen waar ik het kan kopen?
    Ik zou erg dankbaar zijn
    mvrgr Paul
     
  2. simendewulf

    simendewulf

    Lid geworden:
    5 okt 2004
    Berichten:
    3.030
    Locatie:
    evergem
    ik heb nog wat liggen denk ik , moet morgen eens gaan zien
     
  3. peterk

    peterk

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    189
    Locatie:
    Oostkapelle
    Hallo Paul,

    Ik heb ook nog wat liggen. Hoeveel heb je nodig? Wat is je adres? Stuur een pb.

    Groeten,
    Peter Keim
     
  4. Paul G. Schoorel

    Paul G. Schoorel

    Lid geworden:
    9 aug 2006
    Berichten:
    47
    Locatie:
    Slochteren
    Hartelijk dank Simon en Peter. Jou (Peter) ken ik nog uit een grijs verleden. Leuk dat je nog met succes F3B vliegt. mijn [prive adres verwijderd dobje mod, doe dat even via pb ]. Ik zal je na ontvangst natuurlijk een gepaste vergoeding terugsturen.
    Paul

    Ps 3x 30 cm svp
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 jul 2009
  5. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Paul, haal effe je adres hier weg, dat is voer voor roeivereniging Sint Gappus............ Weten zij ook gelijk waar ze modelvliegspullen kunnen ophalen.
     
  6. peterk

    peterk

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    189
    Locatie:
    Oostkapelle
    Hallo Paul,

    De "bestelling" is onderweg.
    Overigens vlieg ik al 25 jaar geen F3B meer. Eerst F5B, nu "toeristisch" elektrozweef.
    Wel toevallig. Dit voorjaar heb ik ook m'n oude zwever eens uit de motteballen gehaald. Vloog weer prima. Heeft ook een vleugelverbinding met 10x1 staal.

    mvg,
    Peter
    (je ploegleider in Amay)
     
  7. Paul G. Schoorel

    Paul G. Schoorel

    Lid geworden:
    9 aug 2006
    Berichten:
    47
    Locatie:
    Slochteren
    Dom, dom, dom. Ik ben te goed van vertrouwen. (het is ook nooit geschaad) Ik was helemaal vergeten dat je ploegleider was. Er was ook nog een of andere professor uit Eindhoven bij. Hartelijk dank vast voor het paketje.
    Paul
     
  8. E-Zwever

    E-Zwever PH-SAM

    Lid geworden:
    27 feb 2005
    Berichten:
    90
    Hallo Paul.
    Hoe is het eigenlijk afgelopen met de "oude zwever"?
    Wat voor een kist is het en heeft hij al gevlogen? Hoe heb je hem uitgerust (accu en motor)?

    Alvast een mooie jaarwisseling en een gezond (ook voor je toestellen) 2010.
    E-Zwever.
     
  9. paozee

    paozee

    Lid geworden:
    15 dec 2007
    Berichten:
    288
    Locatie:
    Maarssen
    Hallo Ik heb ook nog een F3b zwever waar die platte stalen pennen van 10 bij 1 mm inzitten die helaas verloren zijn gegaan. Ik ben al een hele lange tijd op zoek hier na dus als iemand nog twee pennen van ongeveer 30 cm lengte heeft liggen houd ik mij aanbevolen.
    Ook probeer ik achter de naam hiervan te komen iemand een suggestie?[​IMG]
     
  10. MaartenX

    MaartenX

    Lid geworden:
    2 okt 2008
    Berichten:
    1.892
    Locatie:
    Regio Utrecht
    Bij de firma Q in Pijnacker hebben ze nog wel vlakstaal liggen. Ik weet alleen niet of het 10x1 mm is.
    Mooie zwever trouwens. Geen idee wat het is. Kan je nog een paar foto's maken? Zijaanzicht en enkele details dan komen we er wel uit :)
    Groeten, Maarten
     
  11. paozee

    paozee

    Lid geworden:
    15 dec 2007
    Berichten:
    288
    Locatie:
    Maarssen
    Hallo Maarten

    Ik heb er nog een paar foto s van. Met name de remkleppen zijn bijzonder de bovenzijde is langer als de onderzijde zodat bij aansturing zowel aan de onder en bovenzijde een klep omhoog komt.Ze worden centraal vanuit de romp aangestuurd. De spanweidte is 2,9 M.
    [​IMG]

    [​IMG]
     
  12. MaartenX

    MaartenX

    Lid geworden:
    2 okt 2008
    Berichten:
    1.892
    Locatie:
    Regio Utrecht
    ben eruit. het is een oudere versie van de Cobra 290T van Müller Tragflächen.
    Een "sahnestuck" :D:D:D:D
    Mooie kist. Lekker opbouwen en mee gaan vliegen.
    Als je er maar geen motor inzet !
     

Deel Deze Pagina