oude field force 7 pcm 1024 op nieuwe heli?

is het mogelijk om de oude field force 7 pcm 1024 van Futaba te gebruiken op een belt cp heli ? (uiteraard met bijbehorende ontvanger)

vroeger en nu nog voor grotere helies werd een servo enkel voor de pitch gebruikt. de 3ccpm geeft een directere aansturing en vraagt om een mixer. daar electronica beter en uitgebreider is werd dit dus steeds gangbaarder.

Had de Robbe FF7 vroeger niet twee of meerdere uitvoeringen?
-specifiek voor vliegtuigen en zwevers (en eventueel helikopters)
-specifiek voor helikopters (en eventueel vliegtuigen en zwevers)
-...................
Ik meen dat ooit ergens eens gelezen te hebben.

kan kloppen, deze is zeker voor heli geschikt, alleen de 3 servo mix swash zit er niet in, verder alles, curves, idle up 2x, programmable mixers, je kunt t zo gek niet bedenken of het zit erin, alleen nou net dat detail wat ik nodig heb mist

heej uhm stitch > je zit om de hoek ergens :-)

Haha,
Genoeg hoeken tussen Intratuin en De Noord.

Hier al eens gekeken?
Dit is één van de versies die ik heb gevonden. Helaas alleen wel in het Frans.

Fred

die manual heb ik in het engels, zowel digitaal als papier, maar niets over 3 punts swash..
hie zit dit in jouw robbe ? heeft die wel hl3 ?
misschien eens vergelijken met elkaar.

hoekje achter fabritiuspark is "ons hoekje" (tussen rijgersdaal en centrumwaard)

Mijn Robbe is heel anders, die heeft allerlei knopjes en schuifjes voor bepaalde instellingen.

full

Heeft volgens mij zelfs 4 servo swash instelling.

full

Mijn Belt CP V2 met Flymentor

Mijn "hoekje" is in de molenwijk en mijn oefenhoekje meestal bij Luna.

Laatst bewerkt door een moderator:
bij een flybarless systeem of een flymentor wordt de ccpm mixing in de unit gedaan. de aansturing gaat dan gewoon met een h1.

mocht je zo'n systeem willen gebruiken dan kan dit perfect. wel even kijken welke aansturing de unit nodig heeft. ik geloof dat bijv de 3gx wel een zender mixing hr3 gebruikt

Ik ben inderdaad blij dat ik de handleiding van deze zender heb, want anders weet je echt niet waar alles voor is.
En mijn Belt heeft in dit geval een flymentor. Mijn andere heli niet.

bij een flybarless systeem of een flymentor wordt de ccpm mixing in de unit gedaan. de aansturing gaat dan gewoon met een h1.

mocht je zo'n systeem willen gebruiken dan kan dit perfect. wel even kijken welke aansturing de unit nodig heeft. ik geloof dat bijv de 3gx wel een zender mixing hr3 gebruikt

Klopt ja, ik heb de zender in geval van mijn Belt CP op H1 staan. Voor mijn FP's op H2 en op de andere CP heli op H3.

Back