Vergis ik me of heeft dit topic ineens een hele rare of nare wending genomen?
Eerst is er een (eerste) bijdrage van van Goldfich(?) (wat betekent dit eigenlijk?) die kennelijk ook weer direct (moderator?, waarom?) verwijderd wordt.
Die bijdrage had inderdaad wel iets weg van een trol, maar vervolgens is de toegang tot het Flickr acount geblokkeerd en heeft het er alles van weg dat dit samenhangt.
Laat ik eens vermoeden dat een en ander van J J Bakker afkomt of iemand die zijn belang denkt te moeten behartigen.
(mocht dit niet zo zijn en zit ik met mijn vermoeden er helemaal naast, gelieve dan het volgende als niet geschreven te beschouwen en excuseer ik mij daar bij voorbaat voor)
Ik vind dat, als dit echter wel zo is, de TS en de andere reageerders op dit topic; mensen waarvan je in ieder geval de indruk kunt hebben dat ze met deze gegevens zorgvuldig, met respect maar ook enthousiasme willen omgaan, een iets betere verklaring voor het afsluiten van het Flickr account mag geven.
Een commerciële motivatie kan ik mij nauwelijks voorstellen gezien de obscuriteit van deze niche, maar welke motivatie dan ook: spreek die uit en wel duidelijk zonder omwegen van een kreupel verhaaltje.
Wat was nu eigenlijk de zin van het op Flickr zetten van een inderdaad vrij unieke verzameling als dat dan weer teniet wordt gedaan als daar enthousiast op wordt gereageerd?
Ter zijde: veel van dit materiaal valt niet of niet meer onder auteursrechtelijke bescherming en dan is het wel heel vreemd dat iemand dit dan kennelijk zich wel zelf toe-eigend om dat dan naar willekeur wel of niet te delen.
Van de auteurs van sommige tekeningen of hun herkomst weet ik toevallig ook zo (persoonlijk) het een en ander en ik durf te stellen dat velen van hen een zeer open instelling hadden voor wat betreft het openbaar en bereikbaar houden van hun geesteskinderen.
Als ouwe modelbouwknarren mogen we blij zijn dat er nog steeds mensen zijn, ook uit een jongere generatie die voor dit soort materie een oprechte belangstelling heeft en het gaat niet aan om die iets te ontzeggen uit wellicht een eigen obscure frustratie.
Verklaart u nader!