oude modellen, kijk hier

:(Vergis ik me of heeft dit topic ineens een hele rare of nare wending genomen?
Eerst is er een (eerste) bijdrage van van Goldfich(?) (wat betekent dit eigenlijk?) die kennelijk ook weer direct (moderator?, waarom?) verwijderd wordt.
Die bijdrage had inderdaad wel iets weg van een trol, maar vervolgens is de toegang tot het Flickr acount geblokkeerd en heeft het er alles van weg dat dit samenhangt.
Laat ik eens vermoeden dat een en ander van J J Bakker afkomt of iemand die zijn belang denkt te moeten behartigen.
(mocht dit niet zo zijn en zit ik met mijn vermoeden er helemaal naast, gelieve dan het volgende als niet geschreven te beschouwen en excuseer ik mij daar bij voorbaat voor)
Ik vind dat, als dit echter wel zo is, de TS en de andere reageerders op dit topic; mensen waarvan je in ieder geval de indruk kunt hebben dat ze met deze gegevens zorgvuldig, met respect maar ook enthousiasme willen omgaan, een iets betere verklaring voor het afsluiten van het Flickr account mag geven.
Een commerciële motivatie kan ik mij nauwelijks voorstellen gezien de obscuriteit van deze niche, maar welke motivatie dan ook: spreek die uit en wel duidelijk zonder omwegen van een kreupel verhaaltje.
Wat was nu eigenlijk de zin van het op Flickr zetten van een inderdaad vrij unieke verzameling als dat dan weer teniet wordt gedaan als daar enthousiast op wordt gereageerd?

Ter zijde: veel van dit materiaal valt niet of niet meer onder auteursrechtelijke bescherming en dan is het wel heel vreemd dat iemand dit dan kennelijk zich wel zelf toe-eigend om dat dan naar willekeur wel of niet te delen.
Van de auteurs van sommige tekeningen of hun herkomst weet ik toevallig ook zo (persoonlijk) het een en ander en ik durf te stellen dat velen van hen een zeer open instelling hadden voor wat betreft het openbaar en bereikbaar houden van hun geesteskinderen.

Als ouwe modelbouwknarren mogen we blij zijn dat er nog steeds mensen zijn, ook uit een jongere generatie die voor dit soort materie een oprechte belangstelling heeft en het gaat niet aan om die iets te ontzeggen uit wellicht een eigen obscure frustratie.
Verklaart u nader!:confused:

Laatst bewerkt:
Verrek, je hebt gelijk, niets meer te vinden via de links in dit draadje. balen, wou net s ff kijken wat voor leuks er allemaal tussen zat. benieuwd naar een verklaring ben ik eigenlijk wel, maar goed, wellicht heeft iemand per abuis de foto's publiekelijk geplaatst op flickr, terwijl dit niet zn bedoeling was...beetje flauw om ze dan weg te halen, maar zn goed recht .....
''al komen de tekeningen niet en wel, internet achterhaalt ze wel'', lijkt me een goede afsluiting;)

Weet bijna zeker dat dit de heer Bakker was die hier gereageerd heeft,waarom die verwijderd is zal wel te maken hebben met zijn vehaal gister.erg jammer ,mischien kan een moderator uitleg geven.

Verrek, je hebt gelijk, niets meer te vinden via de links in dit draadje. balen, wou net s ff kijken wat voor leuks er allemaal tussen zat. benieuwd naar een verklaring ben ik eigenlijk wel, maar goed, wellicht heeft iemand per abuis de foto's publiekelijk geplaatst op flickr, terwijl dit niet zn bedoeling was...beetje flauw om ze dan weg te halen, maar zn goed recht .....
''al komen de tekeningen niet en wel, internet achterhaalt ze wel'', lijkt me een goede afsluiting;)

Dat heeft hij hier ook op het forum gedaan,had prachtige verslagen van bouwprojecten,totdat iemand hem herkende en bij zn echte naam noemde,gelijk alles gewist,waarom? Ik weet hetniet

Ik heb de moderator op de hoogte gesteld van het bericht van Goldfich omdat het me een reactie van een "verdwaalde" bezoeker leek. In welke volgorde dat de verwijdering van bericht en de verwijdering van de tekeningen op flickr is gegaan weet ik niet. Het een heeft het ander misschien kunnen triggeren. Je doet toch niet voor niets zoveel moeite om al die mooie tekeningen en ontwerpen in te scannen en publiekelijk te maken om ze vervolgens na 2 jaar weer te verwijderen. Ik had liever gezien dat de heer Bakker zich had gemengd in de discussie, dan had hij alle lof gekregen, in ieder geval van mij.

Groet,

Michel

Reden temeer om de tekeningen die ik heb veilig gesteld op mijn site te zetten! Als dhr Bakker hier problemen mee heeft doe ik dit natuurlijk niet, dan ontvang ik graag van u hierover een berichtje. Ik kan de andere veiliggestelde tekeningen ook op mijn site zetten. Kan allemaal wel even duren, ik laat weten wanneer het er op staat.

Zoals ik eerder al aangaf is hij voor mij een groot raadsel,net of hij denkt dit is van mij ,je mag er naar kijken en voor de rest niks.eigenlijk jammer hij weet enorm veel over free flight ,en dat niet kan of wil delen met anderen.

Zou niet weten waarom hij daar een probleem van moet maken Wout,het zijn niet zijn ontwerpen.op de Bugaboo na die is wel van hem

Zoals ik eerder al aangaf is hij voor mij een groot raadsel,net of hij denkt dit is van mij ,je mag er naar kijken en voor de rest niks.eigenlijk jammer hij weet enorm veel over free flight ,en dat niet kan of wil delen met anderen.

Ik vind die Bugaboo best leuk, maar brandstofmotoren zijn niet helemaal mijn ding. Maar ik heb wel begrip voor je emotie. Ik vind het vooral vreemd, maar iedereen is anders.

Back