'oude' RC-Cars uit 1980 enzo...

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Bart_Banaan, 8 feb 2004.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Het ziet er mooi uit voor een Nikko :p

    Nu die versnellingen proberen :D
     
  2. Guest

    Guest Guest

    ik ben in het bezit van een oude (10 jaar) schumacher club 10 storm.
    maar zoals enkelen van jullie mischien wel weten is het zeer moeilijk om in belgie en nederland onderdelen voor zo een (oude) schumacher te krijgen
    dus nu kan ik er niet meer mee rijden omdat mijn kogeldiff is doorgeslipt en dat diff niet meer te krijgen is. :cry:
    voor de rest is mijn alu chassis kapot :cry:
    dit was mijn allereerste rc-auto en heb er 2 jaar geleden verschrikkelijk veel plezier aan gehad.
    voor de foto's moet je kijken op: www.rc-racingcars.com/diversen/gallery/album31
     
  3. BlackFox

    BlackFox Guest

    Sorry voor et ff :offtopic: maar kzie da ge van lanaken zijt ?
    Mag ik vragen naar welke modelbouwwinkel ge meestal gaat ?
     
  4. Guest

    Guest Guest

    ik ga af en toe naar shamrock (vriendelijke mensen :) ) of ik bestel mijn dingen bij pkracing.
    maar als ik grote en dure dingen wil kopen (autos ofzo) dan ga ik meestal naar langnickel in duitsland---> www.langnickelmodellbau.de
     
  5. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
  6. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    In de Historische RC-Cars sectie van mijn website heb ik weer verschillende nieuwe artikelen gepubliseerd.
    Ditmaal zijn de onderwerpen een PB12 Alpha uit 1982, de twee 'oldtimers' van Yu'can; een Bugatti 35B en een MG TC, een impressie van de onafhankelijk geveerde S.G. Columbia I.S. 4 uit 1983 en als klapper een artikel over Veroma Modelbouw, een roemruchte Nederlandse producent van brandstof aangedreven RC-stockcars.

    De artikelen stammen uit het blad HB Model & Techniek uit 1980, 1981 en 1983 en zijn onder andere geschreven door Fer van Helden.

    [​IMG]

    Surf gauw naar mijn website waar je in de Historische RC-Car sectie de nieuwste artikelen over klassieke RC-Cars te lezen, en verbaas je over de ruim 20 jaar oude techniek.

    [​IMG]
     
  7. corvette

    corvette Guest

  8. pro racer

    pro racer Guest

    ik ben eind 1986 begonnen met een Tamiya 1:12 New Man Porsche. Deze is snel vervangen door een Asso 12i 1 jaar later overgestapt naar Schumacher C Car 1:12. Deze ging werkelijk super !! in zomer 1988 overgestapt naar Corally 1:12 ( de SP 2 )en daarmee de eerste wedstrijden gewonnen.

    De rc racemodellen die ik heb geraced ( voor zover ik nog kan overzien ;) )
    1:12

    - Tamiya New Man Porsche 1986
    - Associated 12i 1986
    - Schumacher C Car 1987
    - Corally SP 2 1988
    - Corally SP 12 1989
    - Corally SP 12 G 1992
    - Corally SP 12 V 1993
    - Corally SP 12 G II 1995

    off Road 4wd

    - Tamiya Super Shot 1986
    - Kyosho Optima mid 1987
    - Schumacher Cat 1988
    - Schumacher Pro Cat 1990
    - Schumacher Bos Cat 1992
    - Schumacher Cat 2000 1993
    - Schumacher Cat 2000ec 1995

    2WD

    Associated rc10 1987
    Schumacher Top Cat 1989
    Schumacher Cougar 1990
    Schumacher Fireblade 1994
    Associated rc10b2 1995

    Onroad 1:10 2wd

    Corally SP10 V 1996
    Corally SP10 X 1998

    4wd

    HPI pro 2 1999
    Schumacher Axis 2000
    Schumacher Axis 2 2001
    Schumacher Mission 2002 + 2003 ( alleen buiten )
    Xray Racer 2003 ( alleen binnen )
    Schumacher MI2 2004
    Tamiya TRF 415 2004

    ik mag natuurlijk mijn SG plankje met Thunder Tiger motor, Serpent 1:10, Tamiya 1:24 en ABC 1:24 niet vergeten

    Van brandstof ben ik afgestapt: daar krijg je vieze handen van ;)

    Nooit gedacht dat het er zoveel zouden zijn 8O
     
  9. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    En heb je ze ook allemaal bewaard??? Dat is een aardige collectie!!

    Jij kan wel zeggen dat je ervaren RC-rijder bent!
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Poeh, dat is een zeer mooi lijstje...

    Heb je al met die TRF 415 gereden ? (Blijkt een geweldige wagen te zijn :D)
     
  11. pro racer

    pro racer Guest

    Om de hobby ( of is het nu toch sport ?? ) betaalbaar te houden heb ik de meeste modellen weer verkocht.

    Ik heb eens uitgerekend wat het gekost heeft de eerste 10 jaar rc racen en dat was een dermate hoog bedrag ( 150.000,-- nlg ) dat je daar nu toen een BMW M3 van kon kopen.

    Nu ga ik het maar niet meer proberen na te tellen...........
     
  12. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Ik heb een verhaaltje over drie oude RC-cars die ik in bezit heb geschreven, misschien leuk voor diegene met een beetje interesse voor 'classic' RC-Cars.
    Je kan het verhaal lezen door op het onderstaande plaatje te klikken:

    [​IMG]
    BMT 891 - ca. 1991
     
  13. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Ahhh.... een BMT, dat was nog eens een auto, ook veelvoudig wereldkampioen met Collari aan de knuppels.

    Ik heb na 1 rondje met het model op de foto en een zeer slecht seizoen met de Serpent Excel direct een BMT bestelt, dat werd de '94 kit.
    Qua constructie hetzelfde als deze 891 maar op de voorkant 3 dempers en op de achterkant een tegensturende systeem.
    Daarna nog de '95R gehad maar toen de Pantera kwam werd het minder en duurde het niet lang totdat het failiet ging, toen maakte ik al mijn overstap naar Mugen.

    Op het moment bestaat het nog wel maar nog alleen in de vorm van Rallygame auto's.

    Ik heb nog wel wat onderdelen en velgen liggen....
    Vandaag de dag gebruik ik nog wel de koppelingen.
    En ik weet nog iemand die een complete 95R heeft.
     
  14. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Er schijn een zeer speciale motor te hebben bestaan in de tijd dat deze auto wedstrijden reed (1989 - 1994). Het betreft een zogenaamde 'De Ridder' motor. Deze motor werd veel verkocht in het zuiden van Nederland, Belgie en Frankrijk. Het was een motor met een grote grijze koelkop, en als merkteken gebruikte deze motoren een soort middeleeuwse helm. De zuiger schijnt een soort ceramische laag te hebben gehad. De motor werd het meest ingezet bij off-road gebruik, maar ook bij on-road wedstrijden.
    Na 1994 werd er weinig meer van deze fabrikant vernomen, en ook de advertenties verdwenen uit de tijdschriften.

    Weet iemand meer van deze motor? En wie heeft er misschien nog eentje en zou daar foto's van willen maken?

    Ik hoop dat iemand iets meer over deze De Ridder motor kan vertellen!
     
  15. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Zo speciaal was het niet....

    De ridder beloofde meer dan dat ze waar konden maken. Ik weet dat Marcel Schouten zich nog bezig heeft gehouden met het sneller maken van deze motoren. Schouten heeft ze nog geadviseerd om een Novarossi te kopieren en van daaruit verder te ontwikkelen maar ze waren iets te eigenwijs daarvoor.
    Er zijn meerdere motoren geweest, met een blauwe en een zwarte kop maar vraag mij niet wat het allemaal was.

    De ridder is voortgekomen uit USE welke nu in handen ligt van een andere fabrikant (die ik wel ken) welke van origine bij de Raco werd gefabriceerd. Na de failisement is een deel naar de Ridder gegaan en een deel naar de andere fabrikant. De Ridder is vanuit (tot zover ik weet) de basis van USE uit gegaan voor de ontwikkeling van nieuwe motoren.

    De Ridder was op zich goed bezig met het gebruik van keramische materialen alleen de motoren presteerden ver onder maat en ze wilden daar ook niet veel aan doen leek het wel. Die eigenwijsheid samen met wat andere dingen heeft het hun ook weer de kop gekost al zijn er leuke dingen gemaakt zoals een 19cc dual wankelmotor.

    Voor de oude versie USE motoren kan je eens contact zoeken met Mario Gersen van de Raco, ze hebben nog wat kasten vol met troep.

    Voor meer info over de Ridder moet je eens contact zoeken met mensen van de Sluis in Gouda, Schouten maar ook Sakko hebben vroeger wat gedaan voor de Ridder.
     
  16. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Ik had het kunnen weten: Roelof weet er van!!
    Harstikke bedankt voor de informatie, ik zal contact opnemen met die mensen, en hopelijk vind ik er nog ééntje.....
     
  17. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    By the way, ik geloof dat de Ridder inderdaad wat overwinningen in de off-road heeft gehaald maar de motoren in de off-road hoeven niet zo spannend te zijn.
     
  18. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Roelof, ik heb nog wel wat Cobra onderdelen voor je....
    Ben zelf momenteel bezig om 1 van mijn Quattro's om te bouwen tot een terreinmonster (zolang hij het volhoudt)... :D
     
  19. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Lijkt op een PB International......
    Maar die had geloof ik een iets smallere bodemplaat....
    heb ik ook ooit eens gehad........
     
  20. BlackFox

    BlackFox Guest

    Ik zou het echt niet weten, de ene zegt graupner, de andere weer iets anders...
     

Deel Deze Pagina