'oude' RC-Cars uit 1980 enzo...

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Bart_Banaan, 8 feb 2004.

  1. Guest

    Guest Guest

    Dit was mijn sprinkhaantje, later opgewaardeerd met de Mabuchi rs540 motor, oliedempers, andere velgen en banden, en zo voort. Spijtig dat ik 'm voor een habbekrats van de hand heb gedaan.

    http://www.tamiyaclub.com/car.asp?id=43

    Als ik het goed heb spreken we over begin de jaren tachtig.
     
  2. rr

    rr Guest


    Bart-banaan had ereen bod op gedaan,maar die gozer had m snel aan een ander verkocht :bad-words:
     
  3. nusti

    nusti

    Lid geworden:
    22 nov 2004
    Berichten:
    967
    Locatie:
    Tilburg
    een paar maanden terug heb ik mijn oude kyosho turbo optima mid teruggekocht van mijn neefje..heb ik zelf ooit nieuw gekocht een jaar of 16 geleden...nieuwe lagers erin en rijdt als nieuw...helemaal origineel als ik het toen gekocht heb, zelf de motor (le mans 240st, waar wel nieuwe lagers in zijn gegaan) Het blijft echt een geniale auto...
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    en ga deze week eindelijk de yu'can van mijn schoonvader ophalen....is nog helemaal in onderdelen in doos!! Ik mis alleen de koppeling.....heeft iemand die?
    [​IMG]
     
  4. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Ik heb er geloof ik nog eentje liggen, als het zo'n 'achterlijk' groot ding is met een centimer dik vliegwiel en houten koppelingsschoenen.....
     
  5. rr

    rr Guest

    `hallo allemaal :hier heb je de foto,s van de 2 cobra,s.






    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Mooi he??

    bij de eerste cobra,hoort eigelijk een rolkooi op,maar die heb ik niet
    ik heb nog wel een rode kap, dezelfde als die blauwe op de andere foto , maar daar zit het gat van de motor aan de voorkant. ik heb een paar maanden geleden een een cobra gekocht voor onderdelen,maar bij die wagen zat de motor aan de voorkant ,dus hij had heel het zaakje omgedraaid tijdens de bouw :hammer:

    dus als er iemand van zijn cobra onderdelen af wil :!: geef het dan aan mij door. :D


    groet ,richard
     
  6. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Met als ik het goed zie een oude OS-max en Picco motor, je moet alleen wel de koelkoppen van deze motoren een kwart slag draaien, zodat ze beter worden gekoeld in de rijrichting.......
     
  7. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Die dishvelgen zijn van de Spirit, een geflopte opvolger van de (ook wel een beetje geflopte) Cobra.

    Ik zal dan ook maar eens mijn Cobra/Spirit project boven water halen....
     
  8. rr

    rr Guest

    hoi, je hebt hellemaal gelijk,de koelkoppen moet ik inderdaad nog omdraaien,maar dat doe ik als ik definitief ga rijden!
     
  9. rr

    rr Guest

    he roelof,dus die andere wagen van mij is eigelijk een spirit!,ik had er wel eens van gehoord maar ik wist eigelijk niet wat voor een wagen dat was!


    groet ,richard
     
  10. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Die Picco motoren waren de eerste die ik leerde kennen en die konden janken! sjees wat een toerental kwam daaruit!.......
    Die OS motor daar heb ik er ook nog eentje van liggen, alleen met wat speling zo hier en daar van binnen.......
    Zo'n zilveren uitlaat heb ik er ook trouwens nog een 2-tal van geloof ik......... (misschien wordt het ooit nog eens veel geld waard).......
     
  11. rr

    rr Guest

     
  12. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
     
  13. rr

    rr Guest

     
  14. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Weet je dat veel van van die oude wedstrijdwagens dat soort oplossingen met koperen pijpies hebben? Ik kom het vaak tegen op de 2e hands oldies.....
     
  15. rr

    rr Guest

    hoi bart

    nee dat wist ik niet,ik kwam zomaar op dat idee om zelf iets te maken !
    meestal is de bocht te groot voor die cobra,s of je moet de uitlaat ver buiten de auto laten steken, maar dat is geen gezicht vindt ik .
    je moet soms een beetje passen en meten bij wat oudere auto,s ,toch
    vooral cobra,s met een keerkopppeling want dan schuift de motor 2 a3cm op
    kom je die keerkoppelingen nog wel eens tegen :?:
     
  16. impact

    impact

    Lid geworden:
    8 dec 2004
    Berichten:
    35
    Locatie:
    limburg
    hallo allemaal

    ik heb nog een pb internatiaal staan uit 1978 hij is van mij vader maar hij staat nu bij mij om schoon te maken en proberen om hem weer aan te praat te krijgen,foto volgt nog ik ken je wel alvast vertellen dat de chassis door RON TON is gemaakt de meeste zouden hem nog wel kennen hij was samen met pieter bervoets de oprichter van serpent dat heb ik allemaal nog meegemaakt ikwas toen in 1978 2 jaar toen ik 4 was kreeg ik van mij vader een stockcar van de merk Yu`can daar heb ik bij de club van stockcar holland mee gereden waren mooie tijden 1984 was de aller laaste keer dat mij vader en ik samen hebben gereden nk`s op raco en heemstede

    nu woon ik in limburg ben in 2000 verhuist van utrecht naar limboland in dat zelfde jaar heb ik deze hobby weer opgepakt en heb ik een kyosho pure ten alpha gekregen leuke auto hoor maar mij hart lag toch bij serpent die ik in 2001 heb gekregen ene serpent impact.

    ik heb ook nog een schaal 1op12 staan merk weet ik niet zo uit mij hoofd foto van die auto volgt ook nog wel hij is wel trouwens van 1980

    groetjes impact
     
  17. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    We want pics!!! :-D


    Zo'n PB International heb ik ook, die werden idd met de hand opniuw gebouwd: om de twee wedstrijden even een nieuw chassietje zagen uit een plaatje pertinax.....
     
  18. impact

    impact

    Lid geworden:
    8 dec 2004
    Berichten:
    35
    Locatie:
    limburg
    hallo allemaal

    hier is dan een foto van mij schaal 1op12 van de andere zal ik morgen ff een foto maken oke
    [​IMG]

    groetjes impact
     
  19. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
  20. rr

    rr Guest

    Hallo,allemaal


    ik heb van mijn neef een yu,can cadeau gehad! :D
    compeet met startkist en zender ,merk: acoms
    alleen de motor, merk:eek:s max en een groot vierkantige koelkop,<element> snaar aandrijving,plastic koppelingsklok<geloof ik>
    de motor heeft bijna geen compressie meer.

    wat vinden jullie van de yu ,can :?:

    groet,richard
     

Deel Deze Pagina