oude robbe roxxy regelaar

• Topicstarter Topicstarter Acropilot
  • Startdatum Startdatum
A

Acropilot

Guest
Heb vroeger, 4 jaar terug ooit eens tijdens het taxien mijn robbe roxxy brushless 45 ampere regelaar naar frut gebracht door met de prop de grond te raken.
Nu tijdens de opkuis van mijn kasten hem terug tegen gekomen en toch nog maar eens alles gecontroleerd, vond niks verdachts eigenlijk, geen verbrande componenten etc. dus maar eens terug alle pluggen erop gesoldeerd.
Wanneer ik eender welke motor aansluit en ik geef gas, dan hapert de motor precies continu, alsof hij slechts impulsjes krijgt van het elektrische signaal, wanneer ik een draai aan de motor geef begint hij dan wel plots te draaien, zonder problemen, hij reaggeert dan perfect.

Weet iemand hoe ik deze regelaar toch nog kan gebruiken? Ik krijg les in electronica, dus een component vervangen is geen probleem voor me.

mvg

Misschien toch 1 eindtrap chippie stuk. MOSFET's zijn het denk ik. kijk eens goed of er geen scheurtje in de behuizing zit. Cabriotjes noem ik het altijd maar. Als het goed fout gaat ploft ie uit zn dak.

kun je die makkelijk vervangen? zal wellicht niet gaan met standaard soldeerbouten...

Nou het valt meestal niet mee nee om een 8 pinnig smd chippie er met een boutje af te halen maar het kan wel. Erop is wel wat gepriegel.
Heb wel eens wat dun koper draad om de soldeer tip gedraaid en dat als puntje gebruikt.

Maar goed je moet er wel eerst achter komen welke het is,

Heeft denk ik te maken met inwendige weerstand en het meten van de inductie in de spoelen om de timing te bepalen.

Heb ooit ook een regelaar gehad waar 1,5 eindtrap was weg gebrand en die liep zelfs nog enigzins. Niet dat er nog mee te vliegen viel, liep niet zelf aan en krijste het uit in de motor.

Back