oude tamiya hornet

dag allemaal,

Zit normaal in het vliegforum maar kwam bij het opruimen van de zolder mn oude Tamiya Hornet tegen samne met mn oude zender,lader etc....
Mijn zoontje was meteen enthousiast en wilde het ding proberen.
De boel staat nu te laden en ben benieuwd of het allemaal nog werkt. Brengt zo'n oud beestje nog iets op of kan ik mn zoontje m rustig laten afraggen? Allemaal nog oud spul met mechanische regelaar etc.....nostalgie

tsja de Hornet(released) is gewoon nog verkrijgbaar weliswaar met geupgrade ESC , maar toch, je kan het te koop aan bieden op de diverse verkoopsite 's , of op tamiya gekken, dan weet je of het "meer"waard is voor je , dan de fun die je zoontje ermee heeft ;)

Ik wist het wel :cool:

linkie bij bv modelsport UK

http://www.modelsport.co.uk/index.php?product_id=20349

Laatst bewerkt:
grappig dat ie nog te koop is zeg... Populair modelletje dus.

De bedoeling was om een ander, moderner rc-autootje voor m terug te kopen wanneer het echt wat opbrengt....maar wellicht leuker om hiermee te beginnen...

Die auto kostte 100 piek en stuurt voor geen meter op asfalt. Wat een lol hebben we daarmee gehad! Je zoon zal het allemaal gaan beleven.

Nou het werkt allemaal nog.....10(!) penlites erin (6 in de zender) en gaan met die banaan.....:cool:
Eén klein foutje......vooruit is achteruit en andersom..

Nou ben ik computerzenders gewenald waarbij je makkelijk kunt reversen..
Dat is bij deze robbe compact niet het geval:D......
kan ik gewoon de gele en groene draden die naar de motor gaan omdraaien om de boel de andere kant op te laten lopen?

Lachen hoor.:cool:.....net even mee door de tuin geragd en wat op het ijs gereden door de straat....Nog flink wat power voor zo'n oud ding....Nou nog wat nieuwe achterbandjes zien te scoren....

Qua vliegtuigen weet ik inmiddels de juiste webshops wel te vinden....Wat zijn qua auto's de meest gangbare webshops?...zie wat duitse sites langskomen....en conrad ken ik uiteraard ook.
Via google kom ik al wat verder maar zegt me niks over betrouwbaarheid...juiste prijzen etc..

hier heb je denk ik ook wel wat aan.
http://www.tamiya.com/english/rc/rcmanual/hornet.pdf

als ik het zo zie kun je gewoon een 12mm hex gebruiken (de wielmeenemer, die in het dunne assje van 2x10 mm valt).
dan kun je zoiezo al een heleboel andere velgen en banden gebruiken.

je kan ook met het artikel nummer even lang de hobby shop gaan.
meestal kunnen ze het wel bestellen.

gr Sander.

Bedankt! Erg handig die manual....

Ben nu toch ook aan het kijken naar een autootje voor erbij;)....leuk om samen met m'n zoontje te rijden.
Het merk REEL...zag ik bij conrad...is dat iets??

Ik neem aan dat je REELY bedoeld.

REELY is Conrad huismerk, met andere woorden niet zelf ontwikkeld maar van merken als Topwin uit China in licentie onder eigen naam uitgebracht. Daardoor is de ene wagen van bedrijf X, en de andere wagen van bedrijf Y, ook al hebben ze beide de naam REELY. De kwaliteit verschilt daardoor ook nog al eens.

ik ben begonnen met een tamiya mad-fighter , heel erg leuk om mee te beginnen , standaard leuke snelheid en je leert veel van het bouwen (ik weet niet of je daar zin in hebt) van zo'n , je leert hoe alles in elkaar zit en hoe het werkt , heb ik toen met m'n vader gedaan , was heel erg leuk dus misschien ook leuk voor U en uw zoontje ? nja , de mad fighter van tamiya vond ik dus heel erg leuk , heeft een leuke snelheid voor een beginner maar het is maar een suggestie , er zijn al veel nieuwere tamiya's met vernieuwde chassis (mad fighter heeft een dt-01 chassis er zijn al aantal auto's met het nieuwere dt-02 chassis Tamiya DT-02 chassis cars dat zijn daar een aantal van) dus daar zou ik zoiezo naar kijken maar het is wel vergelijkbaar met de mad fighter , leuke prijs voor een leuke auto.

MvG ,

Hackroader

edit : 2e hands is natuurlijk een beter optie als het gewoon voor de lol een beetje is ofc ;) bespaar je waarschijnlijk veel geld mee ;)

Laatst bewerkt:
*Op last van robert verwijderd*

Laatst bewerkt door een moderator:
Is inderdaad erg leuk....zal morgen een filmpje posten van mijn zoontje (5 jr) die op de plaatselijke skatebaan rondscheurt met de hornet.
Ik ga op zoek naar een tweede tamiya voor papa! Moet een kitje worden...... Kan zeker wat met de tips hierboven..... Heb nog een oud zendersetje van Acoms liggen......Kun je daar trouwens een electronische regelaar op aansluiten??

Ik zou zo snel mogenlijk een electronische snelheidsregelaar erin steken:p.

Langer rijplezier want die mechanische rommel zuipt energie!
En je zal wellicht een tikkeltje meer power hebben.

DF03 is een erg leuk chassis en als het duurder mag de DF03ms versie.

Die heb ik zelf gehad en is een zeer goede wagen. En mooi ook:)

Dus ook op "oude" ontvangers kun je gewoon een "moderne" regelaar steken? Ik neem aan dat er hier net als bij de vliegtuigregelaars brushed en brushless versies hebt?....

9107e059-cde2-2e0a.jpg

Hier de trotse eigenaar van de Hornet.

Net een tweede exemplaar op de kop weten te tikken met extra onderdelen etc....
Ook een andere tamiya buggy met veel extra wat kappen, lader, accu' 's, zenders via 2e hands kanalen weten te scoren... Leuk en verslavend...

Back