oude trainer ombouwen tot cessna skymaster !

hallo,

ik heb al jaren een calmato hoogdekker en vroeg mij af of het mogelijk zou zijn om die om te bouwen tot een soort variant van de cessna skymaster...

zou het mogelijk zijn om maar met één motor te werken (en een pushprop)?

zijn er die ervaring hebben met de skymaster?

alle info welkom!

lijkt me een mooie bouw...:)

Laatst bewerkt:
Tuurlijk is dat mogelijk.

Staarbomen aan de vleugels maken, stabilo daar tussen en gaan..................

Maar waarom maar 1 motor? gewoon 2 motoren inbouwen :yes:
Dat geluid is dan veel mooier :thumbsup:

Grt,
Berto.

dus 2 motoren + 2 regelaars en ook 2 batterijen of kunnen die op 1 lipo worden aangesloten?

zijn er plannen voor die staartbomen denk je?

Van electro heb ik geenb kaas gegeten, 2 verbrandinsgmotoren snapo ik nog wel.

En je zal voor de staartbomen zelf aan de slag moeten maar dat maakt het toch leuk?

Succes.

Voor de juiste afmetingen had je ook forumgenoot Berto kunnen vragen;)

Nee lijkt me wel wat maar om het nog wat gekker te maken waarom geen twin calmato? de P-82 twin mustang achterna. 2 rompen in plaats van 1 (1 heb je al dus gewoon een tweede kopieëren)

p82_4.jpg

Stevo

ja, stevo, lijkt me een hele uitdaging!

ben wel geintrigeerd hoor maar misschien moeilijker haalbaar voor mij!

gedacht om eerst een tweedehands calmato romp te kopen om die dan om te vormen...lijkt me een veilige keuze ipv mijn (dierbare) calmato naar de wup te helpen... :)

de plannen voor de cessna 337 zijn onderweg + ik heb een leeg, onbespannen cessna gevonden om die om te bouwen....

foto's volgen!

iemand een idee/ link hoe ik 2 brushless motoren met mekaar laat werken? nog geen ervaring mee...moet ik 2 x een esc aansluiten via een Y-kabel op de ontvanger?

de plannen zijn toegekomen!
de oude trainer ook gekocht dus ipv van nul op te bouwen, eens een ombouwproject....kijk er al naar uit om te beginnen!

dsc05709o.jpg

Shot at 2012-04-23
dsc05710xx.jpg

Shot at 2012-04-23
dsc05711yi.jpg

Shot at 2012-04-23
dsc05712g.jpg

Shot at 2012-04-23

Je oude trainer is ten andere een Ibis van Protech of de kleinere versie (Colibri) als ik het goed kan zien

Stevo

Als je nog een 2e Ibis zoekt, heb ik er nog 1 voor je, een opknappertje maar das geen probleem zo te zien. Kun je zo komen halen (in Rotterdam of de 19e mei in Vught).

Gerben

Voor de juiste afmetingen had je ook forumgenoot Berto kunnen vragen;)

Nee lijkt me wel wat maar om het nog wat gekker te maken waarom geen twin calmato? de P-82 twin mustang achterna. 2 rompen in plaats van 1 (1 heb je al dus gewoon een tweede kopieëren)

p82_4.jpg

Stevo

bedoel je zo iets, stevo?

full

basis; prima van svenson, 40 cm tussen de vleugel gebouwd, 1.80 span
motoren; 2X OS .20 FP

gr, Nico

Laatst bewerkt door een moderator:
hey tommatador.
Als je met 2 motoren wilt werken, zal je inderdaad 2 esc's nodig hebben. Dan zou ik eventueel in je zender 2 kanalen mixen en op die 2 kanalen elk een regelaar aansluiten. Gewoon maken dat beide motoren even rap draaien. :p en valt de vlieger wat mee? :p
grtz

het begin...

ik ben eraan begonnen...het plan en de aangekochte trainer zijn niet perfect schaal maar zo heb ik ongeveer een idee wat waar moet komen...

eerst de staart eraf gezaagd en een klein achterstukje eraan gebouwd

Foto-6LIO7HSM-D.jpg

nieuwe plaats voor het landingsgestel en voorwiel
Foto-CB6HNJGW-D.jpg

Foto-ZQJHSION-D.jpg

en de luchthapper (koeling achterste motor)
Foto-J7APJKQ7-D.jpg

Foto-NTTPXHOZ-D.jpg

Foto-KJ84EFWB-D.jpg

Laatst bewerkt:
Back