Oude zender ombouwen> Gamebird

Is het mogelijk een oude zender om te bouwen tot gamebird voor op de gamepoort. Gamebird is toch een gewone zender zonder elektronika of denk ik te simpel.

Theo,

Het belangrijkste "probleem" is dat bij de meeste zenders de potmeters (= de variable draaiweerstand) een verkeerde waarde hebben .... en aangezien het asje een deel van het stick-meganiekje is zal je per zender moeten bekijken hoe makkelijk dit te vervangen is.

De PC-joystick potmeters moeten 150K linear zijn...dat is dan ca. 70-75K in de middenstand 0K en 150K in de uiterste standen.

Hallo,

Van een oude Robbe Mars (voor 5 euro gekocht op een ruilbeurs) heb ik vrij gemakkelijk een joystick 4 kanalen kunnen maken. Eerst had ik potmeters van 100K gebruikt zoals op een bepaalde site gevonden. Maar dat bleek niet goed te zijn, dus alls eruit en vervangen door 200K en dat werkt prima.
De plastieken "stokjes" van de nieuw te plaatsen potmeters moesten voor de helft worden platgevijld, met de potmeter zelf moest een schroefdraad in een plastieken plaat worden gemaakt en dat ging gemakkelijk.
Succes,
Olivier

Back