Hoi misschient iets om voor jou al rekening mee te houden bij de bouw.
Zo te zien is dit de echte oude charter.
Ik vlieg momenteel dezelfde charter, alleen de uitvoering zonder ailerons.
Met dit toestel heb ik leren vliegen, 22jaar geleden, nog steeds vlieg ik hier mee.
Groot nadeel is dat hij wil klimmen als een bezetene, beetje gas geven met de 7.5cc tweetakt os max en dan begint hij aan een stevige klim.
De invalshoek nagemeten van de vleugel en deze staat vrij positief (omhoog gericht), dit zie je ook op jouw eerste foto van je romp. Dit was destijds standaard.
Motor staat flink naar beneden afgesteld (om het klimmen tegen te gaan) en er is een plankje van 5mm onder de achterkant van de vleugel geplakt om de vleugel vlakker op de romp te krijgen, lagere invalshoek.
Dit geeft minder lift en nu vliegt deze als een trainer.
Vorig jaar een electro uitvoering gemaakt, deze is lichter, scheelt zeker 500gram en hier zit een plank van 16mm onder de vleugel, anders gaat deze vertikaal omhoog. Hoe ik het weet: eerste vlucht met de electro charter eindigde binnen 1 minuut met een plof
op de grond.
Het ziet er knullig uit, zo'n plank onder de vleugel.
Nu jij de romp nog open hebt liggen kun je alvast voorbereidingen treffen, of even inlezen of jouw type ook zo graag klimt.
Zo te zien is dit de echte oude charter.
Ik vlieg momenteel dezelfde charter, alleen de uitvoering zonder ailerons.
Met dit toestel heb ik leren vliegen, 22jaar geleden, nog steeds vlieg ik hier mee.
Groot nadeel is dat hij wil klimmen als een bezetene, beetje gas geven met de 7.5cc tweetakt os max en dan begint hij aan een stevige klim.
De invalshoek nagemeten van de vleugel en deze staat vrij positief (omhoog gericht), dit zie je ook op jouw eerste foto van je romp. Dit was destijds standaard.
Motor staat flink naar beneden afgesteld (om het klimmen tegen te gaan) en er is een plankje van 5mm onder de achterkant van de vleugel geplakt om de vleugel vlakker op de romp te krijgen, lagere invalshoek.
Dit geeft minder lift en nu vliegt deze als een trainer.
Vorig jaar een electro uitvoering gemaakt, deze is lichter, scheelt zeker 500gram en hier zit een plank van 16mm onder de vleugel, anders gaat deze vertikaal omhoog. Hoe ik het weet: eerste vlucht met de electro charter eindigde binnen 1 minuut met een plof

Het ziet er knullig uit, zo'n plank onder de vleugel.
Nu jij de romp nog open hebt liggen kun je alvast voorbereidingen treffen, of even inlezen of jouw type ook zo graag klimt.