outdoor chucken op terlet

Geachte modelvliegers,
Graag organiseer ik een outdoor chuck-wedstrijdje, wanneer deze plaats gaat vinden is nog even onduidelijk. Dit komt omdat ik nog even moet afwachten op welke data we terecht kunnen, hopelijk kan dit in combinatie met een f3k winter-meeting gedaan worden.
De locatie zal hopelijk zweefvliegveld Terlet zijn.

De wedstrijd zal gevlogen worden over 3 ronden, bestaande uit de volgende taken;
Ronde 1 ; haal 10 minuten TOTALE vliegtijd met zo min mogelijk vluchten.
werktijd bedraagt 45 minuten.

Ronde 2 ; beste vlucht. maximaal 10 vluchten.
werktijd bedraagt 20 minuten.

Ronde 3 ; All up. eerste die land eruit. 10x all up=einde werktijd

Tussen de ronden door is er voldoende tijd voor een gezellig praatje of natuurlijk lekker dlg-en!

Heb je interesse en wil je meedoen? Stuur dan even een berichtje!

Vriendelijke groet Vincent Merlijn

merlijn@specialpainter.nl

Qua regels voor de modellen zijn er weinig beperkingen, mits de veiligheid natuurlijk niet in het geding komt...
Uiteraard is rc niet toegestaan, de-thermalizers mogen wel, maar zijn natuurlijk wel n beetje laf;)
verder mag de chuck alleen met de hand worden gelanceerd, dlg-worpen zijn dus toegestaan!
Spanwijdte, Gewicht, ed mag je helemaal zelf weten.

Meer info over tijden en data volgt!

Cool, Vincent! Erg leuk initiatief!
Ook de verschillende taken zijn erg leuk.
Ik baal dan ook flink dat ik er 1 feb niet bij kan zijn... (weekendje weg met de fam en niet in de buurt...)

Heel veel plezier! En ik zal het nog eens extra promoten bij de NLC leden (in zoverre Bastiaan en Erik dat al niet gedaan hebben).

Greetz,
Jurgen

Ik kom dlg-en.

Geachte modelvliegers,
Graag organiseer ik een outdoor chuck-wedstrijdje, wanneer deze plaats gaat vinden is nog even onduidelijk. Dit komt omdat ik nog even moet afwachten op welke data we terecht kunnen, hopelijk kan dit in combinatie met een f3k winter-meeting gedaan worden.
De locatie zal hopelijk zweefvliegveld Terlet zijn.

De wedstrijd zal gevlogen worden over 3 ronden, bestaande uit de volgende taken;
Ronde 1 ; haal 10 minuten TOTALE vliegtijd met zo min mogelijk vluchten.
werktijd bedraagt 45 minuten.

Ronde 2 ; beste vlucht. maximaal 10 vluchten.
werktijd bedraagt 20 minuten.

Ronde 3 ; All up. eerste die land eruit. 10x all up=einde werktijd

Tussen de ronden door is er voldoende tijd voor een gezellig praatje of natuurlijk lekker dlg-en!

Heb je interesse en wil je meedoen? Stuur dan even een berichtje!

Vriendelijke groet Vincent Merlijn

merlijn@specialpainter.nl

Ik geef toe dat ik er 35 jaar tussenuit ben geweest, maar ik wist dus echt niet dat chucken nog bestond. Helaas heb ik alleen nog de tekening (van Joep v Hattum) en geen vliegende Chuck. Overigens, de "Ermelo" vloog het beste van onderstaande 3
12051883964_56caeb73b8_h.jpg

Mooi!
Enig idee of dergelijke bouwtekeningen nog te verkrijgen zijn?
Zo nee, zou ik dan voor de Nijmeegse Luchtvaart Club een copie mogen voor haar archief?

Mooi!
Enig idee of dergelijke bouwtekeningen nog te verkrijgen zijn?
Zo nee, zou ik dan voor de Nijmeegse Luchtvaart Club een copie mogen voor haar archief?
Je zou contact op kunnen nemen met de KNVvL of ze nog tekeningen hebben van hun oude archief. Ik heb hem daar in de jaren 70 besteld.
Ik zal intussen even naar de copyshop gaan om te vragen wat een kopietje kost. Die vetvlek en de plakband strepen krijg je er dan echter wel bij.

Back