Outdoor rubber aangedreven schaalmodellen, Wawayanda, USA

Gevonden op SFA (http://www.smallflyingarts.com/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1194712234)

Een wedstrijd in Amerika met diverse klasses voor rubber aangedreven schaalmodellen. Bij dit soort wedstrijd gaat het in de eerste plaats om de vluchtduur en is de nadruk op de schaalnauwkeurigheid niet erg groot. Desondanks zijn er indrukwekkende kunstwerken te zien. Uiteraard worden die ook meer op de foto gezet dan de meer eenvoudige modellen.

wawa2007_A.jpg

In Wawayanda (New York) zijn weer wedstrijden met outdoor schaalmodellen gehouden. Hier een paar impressies gemaakt door Tom Hallman:

Wawa2008_A.jpg

Niet het mooiste weer, maar gevlogen werd er toch:

wawa2.jpg

Binnenkort volgen nog wat foto's van Tom Hallman van deze wedstrijd.

Laatst bewerkt:
Hier een filmpje van een tweemotorig rubberaangedreven schaalmodel, een Arado 440 gebouwd door Andrew Ricci. Vliegduur is ongeveer een minuut!

[URL="
[/URL]

Een Morane Saulnier 502 van Molly Gosseling:

[URL="
[/URL]

Laatst bewerkt door een moderator:
Die Arado vliegt erg strak.

Vooral al die reacties zijn erg leuk. Dat heb je helaas bij het outdoor wedstrijd vliegen niet. Dat is eigenlijk wel jammer. Bij het indoor vliegen vind ik het meestal ook veel gezelliger. Er is dan net zoals in het filmpje tijd om naar elkaar vliegtuigen te kijken en wat te kletsen. Bij mijn wakefields houd ik naast het vliegen van de wedstrijd niet erg veel tijd over.

Kevin

De foto's van de wedstrijd in Wawayanda in 2009 zijn binnen! Tom Hallman heeft weer mooie collages gemaakt die een mooie indruk geven van hoe vrije vlucht schaalwedstrijden in Amerika er aan toegaan. Vooral de Mass Launch vind ik altijd een erg leuk concept.

Wawa09_A.jpg

Wawa09_B.jpg

Wawa09_C.jpg

Wawa09_D.jpg

Wawa09_E.jpg

Wawa09_F.jpg

Back