outdoor rubber scale

Discussie in 'Vrije vlucht' gestart door specialpainter.nl, 13 dec 2015.

  1. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    vandaag nog even lekker outdoor gevlogen met m'n miles sparrow hawk, mooi windstille dag;)
    hier een filmpje
     
  2. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
    Wat vliegt dat toch weer mooi! En fijn veldje heb je daar. Ik moet binnenkort toch eens bij je komen vliegen, als dat mag.
     
    specialpainter.nl vindt dit leuk.
  3. DHZ

    DHZ In Memoriam

    Lid geworden:
    26 aug 2012
    Berichten:
    270
    Locatie:
    Modelvliegclub Stadskanaal & Omstreken
    Goed gedaan! Vertel je er nog wat over? Kit/tekening? Formaat? Rubbermaat en windingen?

    Groet,
    JW
     
    specialpainter.nl vindt dit leuk.
  4. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.694
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Lekkere trim zit er in!:thumbsup:
     
    specialpainter.nl vindt dit leuk.
  5. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    deze is eigenlijk zonder tekening gemaakt. om eerlijk te zijn ben ik geen goede bouwer, in dit geval heb ik vanaf het scherm van mn laptop wat maten overgenomen en maar gelijk begonnen met snijden en plakken....met secondenlijm;)
    Span is 55cm, ongeveer 550 omwentelingen in 2 strengen rubber van 3 a 4mm breed, 1 mm dik en ongeveer 40 cm lang.
    waar ik wel erg op gelet heb is het gewicht, met name de keuze van het balsa. Ook een lekker dik profiel leek mij geen kwaad te kunnen. Diverse tips die ik heb gekregen op evenementen van de NLC hebben ervoor gezorgd dat ik mn brouwsels steeds mooier aan het vliegen krijg. Dnk hierbij aan de tipverdraaing, domping vd prop, zwaartepunt en instelhoek. langste vlucht van vandaag was 48 seconden, de minuut lonkt nu behoorlijk;) Ik heb nog wat vluchten geprobeerd met een langere streng rubber, echter het gewicht van het rubber zorgde ervoor dat ik niet echt langere vluchten kon maken, wellicht dat ik ze nu iets te lang had...60cm ongeveer.....volgende windstille dag nog maar eens proberen.

    En wout, je bent meer dan welkom om een keer mee te komen vliegen op dit veldje, hoewel ik ook wel naar jouw stek wil komen hoor!
     
  6. DHZ

    DHZ In Memoriam

    Lid geworden:
    26 aug 2012
    Berichten:
    270
    Locatie:
    Modelvliegclub Stadskanaal & Omstreken
    Hoi Specialpainter,

    > om eerlijk te zijn ben ik geen goede bouwer
    Hmm - hoeveel mensen doen je dit na?? Ik niet, in elk geval.

    > vanaf het scherm van mn laptop wat maten overgenomen
    Eigenlijk is dit erg knap en voor mij staat het gelijk aan de erkende categorie "stand-off scale". Voor scherpslijpers zijn veel schaalmodellen geen serieuze schaalmodellen want niet accuraat genoeg. Zo kunnen wij wel even doorgaan. Wat hier telt is dat je plezier hebt, en o ja, het vliegt ook nog eens goed.
    Zelf ben ik vaak maanden bezig met een projectje. Iedereen mag daar wat van vinden maar ik heb veel voorpret.

    > een lekker dik profiel
    Ook alweer zoiets dat "eigenlijk niet kan" maar blijkbaar toch lukt. Je kunt een prachtige Hawker Hurricane of Fokker FII bouwen met een technisch "goed" profiel maar het ziet er niet uit.

    Groet,
    JW
     
    specialpainter.nl vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina