OUTRAGE 550CF Pro

raymon

Forum veteraan
is er al iemand die ervaring heeft met deze heli?
hij is prijs technies heel interesant!~
maar nog niet veel over gelezen

Hij bestaat al een tijdje hoor, maar naar wat ik ervan gelezen heb is hij niet echt super.

De kleinere versie (450-size) onderscheidde zich van de andere 450's door op HV te vliegen : 6S 1300 mAh lipo's. Wat deze heli betreft weet ik niet wat de powerset is die erbij geleverd wordt.

Hij bestaat al een tijdje hoor, maar naar wat ik ervan gelezen heb is hij niet echt super.

De kleinere versie (450-size) onderscheidde zich van de andere 450's door op HV te vliegen : 6S 1300 mAh lipo's. Wat deze heli betreft weet ik niet wat de powerset is die erbij geleverd wordt.

Hmmm, pardon???

Ik heb deze sinds Januari (1e batch) en kan zeggen dat deze heli tot de absolute top behoort.
De kwaliteit van de materialen is ongelooflijk hoog en de heli vliegt fantastisch.
Crash kosten stukken lager dan bv de Logo 600 en doordat de heli een fractie kleiner is dan de TREX600 een stuk relaxter voor de accu's

Op 6 cellen 5000mAh en een scorpion HL4020-1300 een headspeed van 2000, 7 minuten flink raggen.

Is inderdaad niet al te bekend, voornamelijk gelanceerd via Helifreak en helidirect maar dit ding kan alles!
Waar hij zich in onderscheid is de aanpasbaarheid. 6-12 Cellen, tunable head met 800 mogelijkheden enz enz.

In Europa bij bv Fast Lad verkrijgbaar.

Sterk is de heli ook, in een rugvlucht door fout viel de heli ruim 15 meter naar beneden.
Schade: maingear en landingsgestel.... wow

M

okee, kwaliteit is dus wel goed van de heli?
ik vond hem bij flying hobby en dat was nog niet eens een verkeerde prijs.
328 euro met motor en regelaar.

okee, kwaliteit is dus wel goed van de heli?
ik vond hem bij flying hobby en dat was nog niet eens een verkeerde prijs.
328 euro met motor en regelaar.

Als dat echt zo is, de 550CF dus dan niet wachten maar nemen.
De 550 kost eigenlijk rond de 300-350 zonder iets, een scorpion motor zo'n 70,- en een dikke vette 85-125 Amp regelaar rond de 125,- tot 200,- (nodig, pieken van 117 Amp)
Dus.....

Deze heli is overigens niet goedkoop, je kan deze vergelijken met de TREX600SE. De betere regelaars, motors en servo's horen hierop.
Bladen 550-560 (bv Mavericks 552).
Onderdelen zijn wel heel goedkoop, pinions 2 voor $3,- :), hoofdas $8,- enz enz.

oh ja, standaard zit er een delrin maingear op. Prima spul maar maakt een herie :(
Ik heb er nu een supergoedkope plastig maingear op ($8,- per 2) en fluisterstil...

M

Laatst bewerkt:
Hmmm, pardon???

Goed, ik heb de heli zelf niet, en zelfs nooit in het echt gezien, dus oordelen kan ik niet. Ik heb me niet echt geïnformeerd, dus mijn post moet je met een korrel zout nemen, ik baseer me slechts op wat me opgevallen is, en dat was iemand die zijn 550 gecrashed had en 'm niet meer wilde opbouwen omdat hij er niets dan problemen mee had. Hij heeft toen een Logo gekocht. Dat kan ook veel zeggen over de piloot ipv over de heli, en er zijn ook mensen die met Align of Mikado problemen hebben.

Vergelijk met de Logo600 gaat niet op, eerder met de Logo 500. Hij zit eigenlijk tussen de 2 in :

Logo 500 : blades van 500-560 mm
Outrage 550 : blades van 550-575 mm
T-Rex 600 : blades van 600 mm
Logo 600 : blades 600 tot 650 mm

Ik vermoed zelf dat ze deze 550 gebruikt hebben om er een nitro versie van te maken . Want volgens die gasten is er een heel gunstig vlieggewicht daar ie kleiner is dan de Trex600 .
RunRyder - Outrage 50 size heli! - Page 1
Inderdaad wel een lelijke kap !:roll:
Ik had me dat ook altijd afgevraagd waarom ze geen kleinere heli maakten dan de huidige 50size om de 50size motoren in te bouwen waardoor ze wat reserve hebben in power ! Een trex500 met 39 motor werkt prima dus waarom geen 550 met een 50 motor !? Omgekeerde aanpak , de motoren niet groter maken maar de heli's kleiner .:cool:

Het hele probleem daarvan is dat mensen die power overhebben er grotere bladen op gaan zetten, zodat je weer wat stabieler vliegt. De raptor 30 heeft bijvoorbeeld een 50er motor gekregen met 50er bladen. De logo 500 word met 550 bladen gevlogen. De Rave heeft ook de mogelijkheid met 350 bladen te vliegen.

Ik heb een Outrage 550 Pro. Ik heb 'm nog maar kort maar tot nu toe ben ik erg tevreden over. Bijna geen problemen met de bouw. De eerste indruk van de kwaliteit is goed, alles past precies goed en voelt degelijk aan.

Je kunt 'm op veel manieren instellen door zijn "programmeerbare kop", ik had 'm initieel op maximaal 3D staan zoals ik met al mijn helies doe maar deze heli reageert dan wel heel erg snel, ik heb 'm nu een tandje minder gezet en dat past beter bij mij. Ik denk dat hij qua vlieggedrag prima in te stellen is naar de wensen van beginner tot super gevorderde.

Ik heb 'm uitgevoerd als 8S met een Castle Creations ICE 100 ESC en een Scorpion HK4020-1100. Vermogen genoeg. Hij is ontworpen voor 6S en als ik de pro's mag geloven gaat dat ook bijzonder goed. Ik heb 2 stuks 4S in serie zodat ik met 2 keer 250W kan laden en ook omdat de stroom tijdens vliegen niet al te veel oploopt. Scorpions houden van ampères.

Ik heb mijn eerste tandwiel gestript bij een snelle climbout ondanks dat de speling goed was. Dit was echter een optioneel delrin tandwiel. Het originele plastic tandwiel is sterker en heb tot nu toe geen problemen ermee.

Als je 'm naast een Raptor 50 zet dan is ie iets kleiner (550mm bladen), hij is iets lager en vooral korter.

Het enige onderdeel dat ik gelijk vervangen heb is de standaard paddle. Op zich werkt de paddle prima maar hij ziet er erg goedkoop uit (open plastic met een sticker er over). Ook kun je niet zien of voelen hoe ver je 'm op de stang moet draaien totdat hij te ver zit.

Als je 'm in Engeland koopt dan is hij niet duur, ik heb er €340 voor betaald, in NL is hij €550. Ik heb zelf geen Align producten maar ik denk dat de Outrage deze zeker verslaat op kwaliteit. De tijd zal het leren.

Het is een mooi maatje tussen een 500 en een 600. In dit segment zijn er niet veel.

Dat klinkt dus allemaal prima. Bij fast lad heb ik hem inderdaad al erg voordelig zien staan.
Waar haal jij onderdelen vandaan ? Ook in Nederland/Duitsland te koop ?

Heb je nog een video ? (Ik ben zelf "sportvlieger" dus zeker geen zwaar 3D werk en dat laatste is meestal het enige dat je helaas tegenkomt op video ....)

Momenteel ben ik bezig om mijn Logo 10 3D XL uit te breiden van 5s naar 6s lipo, want met de huidige 550mm bladen komt hij op 5s wat vermogen tekort. Ik heb eventueel nog een Scorpion 4025-910 liggen.
Mocht dit allemaal niet gaan werken dan ben ik zeer geinteresseerd in de outrage 550.

Bas

Onderdelen kun je o.a. bij Fast-Lad (UK), Blink-Trading (UK), 4RC (NL) kopen. Als je ook in de USA wilt shoppen dan heb je nog meer keus, bijvoorbeeld bij Heli-Direct en Esprit Models.

Back