Ovale velgen

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door GeneralNL, 26 jun 2004.

  1. GeneralNL

    GeneralNL Guest

    De (standaard) velgen van mijn HPI RS34 N3 zijn niet helemaal rond. Als je de wielen een beetje rond draait kun je dit duidelijk zien. Dit is alleen aan de binnenkant van de velg dus niet aan de zeide waar de "spaken" zitten.

    Het lijkt mij dat dit niet zo hoort en ook niet echt goed is voor de auto op hoge snelheden...

    Is er een manier om m'n velgen weer goed rond te krijgen? terugbuigen lukt niet echt.
     
  2. NMTRacer

    NMTRacer Guest

    wat je kan doen is ze heel even koken en terwijl ze afkoelen er iets ronds omheen doen maarja dit is ten eerste riskant omdat het nog erger kan worden, en je moet er iets echt ronds omheen doen wat precies past... en dan nog kan het fout gaan...

    later, thomas
     
  3. GeneralNL

    GeneralNL Guest

    Het zou mischien wel kunnen als ik er een rond blokje hout precies op maat in doe en dan koken...
     
  4. jmwolters

    jmwolters

    Lid geworden:
    17 nov 2002
    Berichten:
    363
    Locatie:
    Puttershoek
    Wat dacht je van terug brengen naar de winkel??
     
  5. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    ik heb zelf ook hpi velgen gehad en rij tegen de 80 aan maar toen ze op waren zag je ook echt dat ze niet meer rond waren (25 accus leeg)

    Daarentegen rij ik nu ook gewoon weer op tamiya met corally lemans banden die gaan langer mee en de auto is veel stabieler
     
  6. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    corally Le mans banden ???? bedoel je daar SS-B mee??

    Groet Robo
     

Deel Deze Pagina