Overgang van 90 naar 120 graden swashplate op een Eco 8

• Topicstarter Topicstarter mdlbwr
  • Startdatum Startdatum
M

mdlbwr

Guest
Ik kom er niet uit....

Heb een Eco 8 voorzien van een 120gr swashplate, was vroeger een 90gr. In de FX-18 zender dus ook een andere swashplate gekozen (HR-3 ipv H2). Op de ontvanger de standaard aansluitingen voor FX-18 in het heli-programma gemaakt:

1 roll servo 1
2 nick servo
3 gas
4 heck servo
5 leeg
6 roll servo 2

Ik vlieg op stickmode 2 (rechter knuppel is swashplate, links is gas/pitch en heck). Vmixers 1-3 en xmix staan allen uit. 1 schakelaar voor norm/idl1/idl2. Verder geen hardwareuitbreidingen op de zender.

Het probleem: gas lijkt gemixt met nick ipv pitch.... Bij meer gas (linker stick naar voren) gaat de plate niet omhoog maar naar voren, en bij nick (rechter stick naar voren) gaat de plate niet naar voren maar omhoog......? Bij terugschakelen naar 90gr aansturing werkt alles oke, en is pitch weer gekoppeld aan kanaal 3 (gas). Alleen vliegt een 120gr plate niet zo fijn met 90gr aansturing....

Iemand advies? Alvast bedankt!!

kijk eens goed in de handleiding naar de 120 graden ccpm instellingen. Moet werken ;) Kijk ook goed naar je servo aansluitingen. Alles goed en 3 servo's moeten bewegen bij een pitch verandering. Zoniet dan staat hij niet op hr-3 of heb je niet de goede kanalen aangesloten.

Soms ligt de oplossing zo dichtbij dat je em niet ziet. Het was, zoals je al zegt, een instelling. In een swashplate-programma is reverse iets anders dan -100% (op de roll servo's)....

Thanks dat je me gewezen hebt op 'zoek bij instellingen'....

Back