overleden hecell 1000 pakket

• Topicstarter Topicstarter duvel
  • Startdatum Startdatum
D

duvel

Guest
Zoals ik al zei is een celletje uit mijn pakket gesmolten/kapot. Weet iemand waar ik die nog los kan kopen? Het zijn hecell 1000 mAh cellen kleur roze. Dit gebeurde trouwens tijdens het ontladen op een koplamp, had ik dat niet moeten doen?

Als een belasting weinig weerstand (R) heeft, gaat er een grote stroom (I)
lopen en dus ook door je accu. Gevolg accu wordt warm, indien de stroom
groot genoeg is smelt de accu.

Hoeveel cellen is de accu? Hoeveel stroom trekt de koplamp of hoeveel Watt is hij bij welke spanning?
Dan kan je bekijken of die koplamp te veel stroom vraagt voor je accu en de oorzaak kan zijn van de gesmolten cel. Ik denk dat die koplamp niet de oorzaak is maar dat er gewoon één cel van het pakket niet lekker was en dat hij daardoor kapot is gegaan. Als het al een oudere accu is heb de een vrij grote kans dat de rest van de accu ook niet best meer is. Je kunt dan beter de hele zaak wegdoen en een nieuwe accu kopen.
Je moet NOOIT een nieuwe cel in een accu solderen als de accu al een poosje gebruikt is. Die nieuwe cel is dan echt anders dan de rest. Daar krijg je vrijwel zeker problemen mee tijdens het laden maar ook tijdens het ontladen kunnen er problemen optreden. Die nieuwe cel kan daardoor extra op z'n huid krijgen en al snel kapot gaan of een andere cel die dan het zwakste is gaat naar de maan. Dus geen risico's nemen en een nieuwe kopen.

ik ben het helemaal met je eens Ernst, ik vind dat het pakketje er tegen had moeten kunnen, maarja!!!!!! Weet iemand van jullie waar ik een nieuw Hecell celletje kan kopen? Volgens mij verkopen niet veel mensen ze!

Bedankt voor jullie reacties!

Back