Eerst mijn condoleances aan de nabestaanden van alle omgekomen inzittenden van vlucht MH17.
Het leek inderdaad een beetje ver van m'n bed maar dan hoor je dat er een paar jongeren zijn omgekomen die twee straten verder op school zaten. Een neef van mij werkt in een ziekenhuis, hij vertelde dat een collega van hem ook in dat vliegtuig zat. Hij was op weg naar de Aids conferentie in Melbourne. En nu weer een mede modelvlieger die in dat toestel zat.
Zo zie je maar dat zo iets je altijd wel ergens raakt. Het is een vreselijk iets, ik voel me nu ook zo machteloos omdat ik er helemaal niets aan kan doen.
En dan constant die ellende over de radio, de ene geeft de schuld aan de andere. Er wordt met de lichamen en de spullen geknoeid. Een dronken figuur biedt een journalist aan om een schilderijtje te komen bekijken dat hij uit de wrakstukken heeft gehaald. Wel tegen betaling natuurlijk. Het gekke is dat ik me er niet lekker bij voel maar dat ik de radio wel aan laat staan omdat ik er toch meer van wil weten.
Zullen we ooit te weten komen wat er werkelijk is gebeurt? Oké er is een raket op afgevuurd, dat lijkt nu wel vast te staan. Maar wie gaf de opdracht en waarom? Wie drukte er op de knop? Was er dan niemand die verder dacht?
Vragen, vragen en nog eens vragen. Zullen we ooit????????